⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ اعتراض به اجباری شدن طرح نیروی انسانی در ۹ رشته علوم پزشکی
◻️ درخواست استیضاح وزیر آموزش و‌ پرورش
◻️ درخواست رسیدگی به اجاره بهای خانه در مریوان

اعتراض به ابطال‌های ناعادلانه معاملات روزانه سهم‌ها، توسط ناظر بورس

#عدم_ابطال_معاملات_بورس

اعتراض به ابطال‌های ناعادلانه معاملات روزانه سهم‌ها، توسط ناظر بورس

ریاست محترم جمهور

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

وزیر محترم اقتصاد

اعضای محترم کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی

رئیس محترم سازمان بورس

نهادهای نظارتی و بازرسی و سازمان حسابرسی

با سلام و احترام

به اطلاع می‌رساند ما سهامداران نمادهای بورسی که بیش سه سال متحمل ضررهای فراوان بوده‌ایم، اکنون که پس از مدت‌ها اقبال و اعتماد عمومی به بورس در حال تقویت است، متأسفانه با ابطال ناعادلانه معاملات روزانه برخی سهم‌ها توسط ناظرهای بورس، و بدون هیچ‌گونه پاسخگویی در سهم‌های خود مواجه هستیم.

لذا به استحضار می‌رسانیم ابطال معاملات روزانه یک سهم، با هر دلیلی قطعاً غیرموجه می‌باشد، چرا که اگر کد بورسی شخص خاصی مرتکب خطایی گردیده، قطعاً به سایر سهامداران که بر یکدیگر ابزار کنترلی ندارند مربوط نمی‌شود و معاملات همان فرد باید ابطال گردد نه کل سهامداران و از سوی دیگر آن‌چه واضح است درحال حاضر ابطال معاملات نه بر اساس خطا و تخلف، بلکه بر اساس برخی بندهای ابلاغیه‌های سلیقه‌ای ابطال می‌گردد، به‌عنوان مثال در سهم‌هایی که بیش از دو ماه است صف خرید هستند ولی به علت پایین بودن قیمت سهم، بیشتر سهامداران حاضر به فروش سهم خود نیستند و طبق قوانین حجم مبنا بعد از مدت‌ها به عدد یک تغییر یافته، چرا ناظر بورس به خود حق می‌دهد سرمایه مردم را با اقدامات کنترل‌گرایانه مجبور به ارزان فروشی کند و هر روز معاملات سهم را ابطال نماید تا بازه قیمتی رشد نکند، حال آنکه ما سهامداران خرد برای بسیاری از مایحتاج زندگی خانواده مثل اجاره‌بها، در فشار محدودیت زمانی و قراردادهای زندگی در حال نابود شدن می‌باشیم و فرصت آزمون و خطاهای کارشناسان سازمان‌ها را نداریم. آن هم با دستورالعمل‌هایی که اکثرا چند سال یک‌بار پی به اشتباه بودن آن برده می‌شود ولی افراد آسیب دیده در آن بازه زمانی هیچ‌گاه دیده نخواهند شد.

مگر سازمان بورس بارها اعلام نکرده مسئولیت خرید و فروش‌ها به عهده خود سهامدار است، پس چگونه اکنون با بندهای مختلف بر مال و حق‌الناس مردم اعمال کنترل می‌نماید، و معامله سالم بین خریدار و فروشنده را به بهانه‌های واهی مانند کم بودن معاملات در فلان روز ابطال می‌نماید؛ مگر ما سهامداران خرد می‌توانیم به دیگران اعمال قدرت نماییم که چه کسی همزمان با ما معامله انجام دهد تا حجم و میزان معاملات مورد دلخواه ناظر بورس گردد.

در پایان بدین‌وسیله تقاضا داریم با تضییع حقوق سهامداران از طریق جلوگیری از رشد قیمت نمادها(بخصوص نمادهای دارای صف خرید با حجم مبنای ۱) و ابطال‌های روزانه معاملات توسط ناظرهای بورس برخورد شده و زیان‌های وارده به سهامداران جبران گردد.

در ذیل برای نمونه یکی از ابلاغیه‌های ابطال و اسامی برخی از سهم‌های متضرر شده جهت بررسی و دستور مقتضی ارائه می‌گردد. باتشکر
به اطلاع می‌رساند؛ معاملات امروز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۷ در نمادهای معاملاتی (تفیرو۱)‌، (شتهران۱)، (ثاژن۱)، (غگز۱)، (فسا۱)، (چنوپا۱)، (سایرا۱)، (حرهشا۱)، (نبروج۱)، (کورز۱)، (تکنار۱)، (جهرم۱)، (شگامرن۱) و (تابان۰۴۱) مورد تأیید قرار نگرفت. مدیریت عملیات بازار فرابورس ایران

 

زمان این کارزار به پایان رسیده است.

جهت اطلاع از نتیجه این کارزار و خبرهای مربوط به آن به کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام کارزار مراجعه نمایید.

امضاکنندگان: 3 نفر

  • احد محمدی

  • مهدی حسن زاده

  • محسن افتخاری

بحث و گفتگو

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: