⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ درخواست شهرستان شدن بخش فولادشهر
◻️ درخواست بازنگری در پرونده تخلف ساخت و ساز در بافت تاریخی تجریش
◻️ درخواست الحاق شهرستان زرخیز نفتی و گازی هویزه به منطقه آزاد اروند

درخواست حذف آزمون صلاحیت حرفه‌ای و مصاحبه جهت پروانه تخصصی روان شناسی و مشاوره

#پروانه_اشتغال_روانشناسی_و_مشاوره

درخواست حذف آزمون صلاحیت حرفه‌ای و مصاحبه جهت پروانه تخصصی روان شناسی و مشاوره

جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام

احتراماً به استحضار می‌رساند قانون تشکیل سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱۳۸۲/۰۱/۲۷ در مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۳۸۲/۰۲/۰۹ به تأیید شورای نگهبان رسیده است. اهداف سازمان طبق این قانون تلاش برای ارتقاء سطح دانش روانشناسی و مشاوره، حمایت از حقوق مراجعین به روانشناسان و مشاوران و حمایت از حقوق صنفی روانشناسان و مشاوران ذکر شده است. با این وصف، آنچه در طی سال‌های اخیر از سوی سازمان و ارکان آن شاهد بوده‌ایم خلاف این اهداف بوده است.

سازمان نزدیک به ۸۰هزار عضو دارد که از افراد دانش‌آموخته مقاطع ارشد و دکتری در گرایش‌های روانشناسی و مشاوره هستند. از این تعداد تنها حدود ۸۰۰۰ عضو دارای پروانه اشتغال تخصصی از سازمان نظام هستند و حدود۱۱۰۰۰ نفر طی مدت کوتاه باز شدن درگاه موفق به گرفتن پروانه شدند که با شکایت رئیس اسبق سازمان، درگاه با رای ناعادلانه دیوان عدالت اداری بسته شد و اوضاع به روال قبل بازگشت. با انتخابات جدید و شورای جدید دوباره تصمیم جدید مصاحبه و آزمون جهت پروانه تخصصی موجب نگرانی جامعه روانشناسان و ناامیدی آن‌ها گردیده است.

از سوی دیگر، وضعیت سلامت روان در کشور عزیزمان ایران شرایط نامطلوبی را سپری می‌کند؛ به‌طوری‌که طبق اعلام مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت و نیز معاونت وزارت بهداشت نزدیک به ۳۰ درصد از افرادی بالای ۱۵ سال جمعیت کشور دارای مشکلات روانشناختی هستند و برآورد می‌شود حدود ۲۵ درصد از مردم کشور (از هر ۴ ایرانی ۱ نفر) از اختلالات روانی رنج می‌برند، حدود ۶۰ درصد از مردم از بیماری روانی خود اطلاع ندارند و ۴۰ درصد از افراد با وجود آگاهی از اختلال روانی خود به متخصص سلامت روان مراجعه نمی‌کنند. این میزان از مشکلات سلامت روانی نیازمند حضور و فعالیت بیشتر روانشناسان و مشاوران در جایگاه مشاوره و رواندرمانی کشور است.

از سوی دیگر، بر اساس استانداردهای جهانی هر ۵۰ خانوار به یک روانشناس یا مشاور نیاز دارند. بر اساس آمارهای موجود حدود ۲۲ میلیون خانوار در ایران زندگی می‌کنند که طبق استانداردهای جهانی به ۳۰۰ هزار روانشناس و مشاور در کشور نیاز داریم و این در حالی است که تنها حدود ۸۰۰۰ عضو دارای پروانه اشتغال تخصصی از سازمان نظام هستند و حدود ۱۱۰۰۰ از درگاه ملی، یعنی چیزی کمتر از ۱۳ درصد از نیاز جامعه به روانشناس و مشاور تأمین شده است و بیش از ۹۰ درصد از جمعیت ایران از نعمت حضور روانشناس و مشاور دارای پروانه اشتغال تخصصی محروم هستند.

این وضعیت نشان می‌دهد که سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران در دستیابی به یا حتی نزدیک شدن به دو هدف از اهداف خود یعنی حمایت از حقوق مراجعین و حمایت از حقوق صنفی روانشناسان و مشاوران ناکام بوده است. لازم به ذکر است تبصره ۳ از ماده ۴ قانون تشکیل سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران تصریح می‌نماید که «برای اشتغال در حرفه‌های روانشناسی و مشاوره، اخذ پروانه از سازمان‌ عضویت در آن الزامی است» و ماده ۵ این قانون تصریح می‌کند «مشاوران و روانشناسان برای هرگونه اشتغال در حرفه خود باید دارای پروانه از سازمان باشند»؛ اما سازمان در امر صدور پروانه اشتغال برای متقاضیان ناموفق عمل کرده است و همین مسئله منجر به جولان ناروانشناسان در حوزه رواندرمانی و مشاوره ایران شده است.

هدف دیگر سازمان، «تلاش برای ارتقاء سطح دانش روانشناسی و مشاوره» است که باز هم سازمان در این زمینه کارنامه ضعیفی از خود به نمایش گذاشته است و عملاً می‌توان گفت برای ارتقاء سطح دانش و مهارت روانشناسی و مشاوره اعضای سازمان تلاش معناداری انجام نداده است. بند ۶ از ماده ۳ قانون تشکیل سازمان نظام یکی از وظایف سازمان را «همکاری با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اجرای برنامه‌های بازآموزی و‌ نوآموزی مستمر روانشناسان و مشاوران در جهت ارتقاء دانش رشته‌های روانشناسی و مشاوره منطبق با پیشرفت‌های علمی روز مطابق آئین‌نامه مصوب دولت» ذکر می‌کند و این در حالی است که نمودی از این همکاری دیده نمی‌شود و سازمان در مصاحبه‌های کمیسیون‌های تخصصی بسیاری از داوطلبان را به دلیل ضعف در دانش و مهارت رد می‌کند، امری که ارتقا و افزایش آن بخشی متوجه همکاری سازمان با وزارت علوم بوده است. ضمن اینکه به اذعان مسئولین سازمان و به اعتراض بسیاری از متقاضیان پروانه اشتغال در گذشته، تعداد زیادی از کمیسیون‌ها این مصاحبه‌ها را به‌صورت غیرکارشناسی، سلیقه‌ای و سودار برگزار کرده‌اند.

همه ضعف‌ها و مشکلاتی که به‌طور مختصر به آن‌ها اشاره شد موجب گردید تا هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل مجوزهای کسب‌وکار اعلام کند «شرط داشتن دو مدرک پی‌درپی مرتبط با روانشناسی و مشاوره و قبولی در مصاحبه برای صدور پروانه مشاوره روانشناسی باید حذف شود و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره موظف است تا برای‌ هر داوطلب، حداکثر ۳۰ روزه پروانه اشتغال صادر و نظارت‌هایش را پسینی کند». باید توجه داشت که این اقدام به دلیل نارسایی‌ها و عملکرد ضعیف و کارشکنی و شکایت به دیوان عدالت اداری توسط ریاست اسبق سازمان نظام فقط مدت کوتاه چند ماهه اجرا گردید.

امضاکنندگان این نامه از حضرت‌عالی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که نماد دموکراسی اسلامی و مردم‌سالاری دینی در کشور است درخواست دارند سازمان نظام را ملزم به پذیرش و اجرای دستورالعمل هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل مجوزهای کسب‌وکار پیرامون پروانه اشتغال روان شناسان و مشاوران ایران بدون هیچ پیش شرط خصوصاحذف آزمون صلاحیت حرفه‌ای و مصاحبه کرده و تا حصول نهایی عملکرد سازمان را در این مورد و در سایر موارد مذکور تحت نظارت قرار دهید.

با سپاس و آرزوی توفیق
جمعی از روانشناسان و مشاوران سراسر کشور

زمان این کارزار به پایان رسیده است.

جهت اطلاع از نتیجه این کارزار و خبرهای مربوط به آن به کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام کارزار مراجعه نمایید.

امضاکنندگان: 3512 نفر

  • علی اصغری

  • زینب اکیا

  • فروغ آیت نیا

  • فاطمه مرادی

  • مرضیه ذبیحی

  • اعظم لطفیان

  • ازاده حقيقت پناه

  • فرنوش بخشیان

  • ماندانا صادقی

  • رویا رضایی

  • سحر فیضی

  • شادی سیاهپوش

  • سمیه مرادزاده

  • فهیمه کاظمینی

  • فاطمه سعادت خواه

  • زهرا خردسود

  • مهپاره عظیمی

  • ماریا قدیری

  • اعظم خلوتیان

  • ارزو سررشته دار

  • سیده زهرا رضایی موسوی

  • نیکو روحانی شهرستانی

  • راضیه سلیمی

  • سهیلا سهراب پور

  • انسیه خاکباز

  • رباب جعفری

  • مریم سلطان زاده تربتی

  • عصمت هفت تنانیان

  • ناهید صفایی

  • سعیده محمدیون

بحث و گفتگو

حسین سلیمانی : با عرض سلام و ادب به عنوان یک عضو کوچک از جامعه روانشناسان عرض می‌کنم اگر شرایط اخذ مجوز در این رشته به این صورت است که شما بعد از اتمام تحصیل متأسفانه نمی‌توانی از دانش خود استفاده بکنی پس چرا این رشته را در دانشگاه‌ها ارائه می‌دید یک دانشجوی روانشناسی بعد از اتمام تحصیل متاسفانه باید تازه دنبال یه شغل جدیدی باشد آن هم به شرط اینکه ایاانگیزه و روحیه‌ای باشد یا نه لطفاً یک مقدار به این موضوع مدبرانه نگاه شود
💬 پاسخ
مریم ساحلی : سلام نتیجه ی کارزار چیشد لطفا اطلاع رسانی بفرمایید پیگیری میشه بررسی میشه این درخواست؟
💬 پاسخ
تیمور برقعی : حذف ســربــازی و لغو ســربـازی و نه به ســربازی https://www.karzar.net/80512
💬 پاسخ
رامین عسگری : چون جامعه نیاز داره باید یه عده بیسواد بشن مشاور؟!
💬 پاسخ
پوریا بشیری : https://www.karzar.net/100751 لطفاً از کارزار ما هم حمایت کنید تعویق ارشد دکتری ۱۴۰۳
💬 پاسخ
طاها یحیوی : لغو ســربـازی و نه به ســـربـازی https://www.karzar.net/80512
💬 پاسخ
زهرا موسی در پاسخ به طاها یحیوی: لغو ســربـازی و اعتراض به ســربـازی و نه به ســربـازی https://www.karzar.net/80512
💬 پاسخ
مرضیه ذبیحی : دوستان موافق آزمون نگران نباشید دعامیکنم به زودی نصیب شماهم بشه چون خودتونم میدونید به زودی مجوزهایی که به وسیله ی درگاه مجوزها بدون کارشناسی وبدون آزمون ومصاحبه دریافت کرده اید بی اعتبار خواهد شد وبه یاری الله مهربان قسمت شماهم پروانه ی تخصصی با آزمون ومصاحبه خواهدشد. به امید آنروز☺️❤️✌️
💬 پاسخ
احمد رضا ربانی : سلام، - دانشجویان پزشکی بعد از اخذ دکتری در آزمون و مصاحبه شرکت می‌کنند و بعد پروانه می‌گیرند؟ - کسانیکه به سلیقه خویش قصد برگزاری این آزمون را دارند خودشان در کدام آزمون و مصاحبه شرکت کرده اند؟ - کسانیکه تاکنون از سازمان و درگاه ملی پروانه گرفته اند در کدام آزمون شرکت کرده اند؟ - اگر به آموزشی که خودتان در دانشگاه داه اید اطمینان نیست به مراتب بیشتر به آزمون و مصاحبه ای که همان اساتید برگزار کننده اش هستند هم حتما نیست. - برای امری واحد نمی‌توان چند قانون و رویه متصاد داشت. - در اینخصوص باید قانون واحدی را مجلس وضع کند. و اگر بنا بر آزمون و مصاحبه هست باید برای اطبا و دیگر مشاغل مشابه هم باشد و هر کس مجوز و پروانه می‌خواهد یا دارد باید بدون استثنا در آن شرکت کند.
💬 پاسخ
علی اصغری در پاسخ به احمد رضا ربانی: بسیار عالی ... دوستان فکر می کنند ما نگران آزمون و مصاحبه کنونی هستیم خیر مابه روند آموزش در دانشگاه معترضیم ‌سالهای عمرمان در تحصیلاتی می گذرد که پس از آن در سد آزمونهای کلیشه ای و سوی مندانه گیر بیفتیم چنانکه تجربه نشان داده و در کارزار هم ذکر شده است .جایگاه وزارت علوم کجاست ؟ اگر مدراک آنها قبول نیست باید این روند متوقف شود و یا بهبود یابد .دوستانی که این کارزار را رد می کنند والبته از دیدگاه آنها اصل مطلب شاید درست باشد ولی جوانان جویای کار که حدود چند ده هزار نفر فقط در مقطع ارشد هستند را چه باید کرد .بهتر نیست در دانشگاه واحد درسی نهایی و سختگیرانه اجرا شود که اگر کفایت ندارند مهارت پیدا کنند .که البته فقط بعضی دانشگاهها شاید سطح علمی پایین داشته باشند...
💬 پاسخ
امین رضا یزدانی : سلام. چرا گفتند باید عضو نظام مشاوره باشید تا در آزمون بتوانید شرکت کنید؟ تا یک پولی گیر سازمان نظام مشاوره بیاید؟ چرا برای عضو شدن در نظام مشاوره باید استعلام مدرک تحصیلی کرد من اومدم انجام بدهم مشکل داشت و گویا باید تاییدیه تحصیلی می گرفتم که نوشت ۷۵ هزار تومان باید داد. چرا عضویت در نظام مشاوره بالای دویست هزار تومان برای ارشد در دو سال هزینه دارد. چرا هزینه آزمون ۲۸۰ هزار تومان است؟ چرا به یک مصاحبه در هر مرکز استان اکتفا نمی شود؟ ما توی ایران این همه افراد داریم که وارد سیاست شدند و آزمون و مصاحبه ندادند ولی یک روانشناس و مشاور برای یک لقمه نان بدست آوردن باید آزمون و مصاحبه بدهد و هزینه و زحمت ثبت نام و شرکت در آزمون را بدهد.
💬 پاسخ
اعظم لطفیان در پاسخ به امین رضا یزدانی: دقیقا... این مشکل جامعه روانشناسی ست اگر هنوز پروانه ای برای کسب و کار صادر نشده، عضویت چه معنایی دارد؟؟
💬 پاسخ
نسیم شاه محمدی : با سلام،اگه وکلا،آزمون میدن،خود قوه قضائیه حداقل یدوره دانش افزایی براشون میذاره،ولی سازمان نظام آیا کمکی به مادراین زمینه کرده؟ ودو اینکه حتی کسی هم که درآزمون ومصاحبه موفق باشه،بازم تضمین ودلیلی برموفق بودنش نیست،چون مدام باید درحال آموزش بود .....من قطعا مخالف آزمون ومصاحبه هستم
💬 پاسخ
م صالحی : در داشتن تخصص و صلاحیت هیچ بحثی نیست ولی سوال اینجاست که آیا مصاحبه هایی که گرفته میشه و افراد مصاحبه کننده واقعا خودشان صلاحیت اینکار را دارند یا صرفا بر اساس سلیقه و سوگیری و دشمنی و رقابت با اساتید اون دانشجوی بیچاره طرف را رد صلاحیت می کنند؟ جالب که خود سازمان نظام تا چند وقت پیش از طریق درگاه مجوز ها را صادر کرده و برای هر نفر هزینه میلیونی به جیب زده و الان با سرخوشی تمام همون مجوزها را هم که خودش داده گفته دوباره بیاین از طریق ما مجوز تخصصی بگیرین پولتون هم که هیچ. اینها را چه شخصی باید جوابگو باشه؟ سالها اساتیدی که خودشون کوچکترین سلامت روانی نداشتند فارغ‌التحصیلان بیگناه را به بهانه های واهی رد کردند آیا میتوانند جوابگوی این حق الناس باسند؟ البته اگر وجدانی و اعتقادی باشد که بعید می دانم
💬 پاسخ
عصمت جباری : اتفاقا آزمون بسیارعادلانه است
💬 پاسخ
مرضیه ذبیحی در پاسخ به عصمت جباری: بله تا برداشت شما ازعدالت چه باشد اگر عدالت برای شما این است که چون خودتان وتقریبا یازده هزار نفر دیگرکیلویی از درگاه مجوزگرفته اید وبقیه اعضاباید آزمون بدهند ومصاحبه شوند،پس ما اینجا عدالت را ازنگاه شما متوجه شدیم، واگر منظور از عدالت آن است که اعضای هیات علمی چون خونشان سرختراز بقیه ی اعضا هست ونباید درآزمون شرکت کنند بله من به شدت قانع شدم ومعنای عدالتی که شماعنوان کرده اید را درک‌کردم شنیده بودم که همیشه حق با دروغگو‌ هست اما اینو نشنیده بودم که عدالت معنای اینچنینی دارد. بهتراست به جای کامنت گذاشتن اینچنینی کمی هم خردورزی وعدالت واقعی را سرلوحه قرارمیدادید
💬 پاسخ
مرضیه ذبیحی در پاسخ به عصمت جباری: توصیه میکنم حتما به دنبال درمان خشم نهفته در خودتون باشید وگرنه ممکنه مراجع رو بدبخت کنید ورای به ناحق بدین وزندگیها را متلاشی کنید
💬 پاسخ
دانشجوی ترم ۷ : تفاوت ما با حقوق خوانده‌ها چیست؟ اونها هم برای گرفتن پروانه فعالیت آزمون میدن. این در حالی هست که اونها فقط قرار هست دفاع یا قضاوت کنن و ما درمان.
💬 پاسخ
ایمان عبدی : مسخره ترین کارزاری که تا حالا دیدم. یعنی شما مدرک بگیری و فرداش کلینیک بزنی بدون هیچ مصاحبه و....ای؟؟ ببخشید که میگم خیلی از کسایی که میان رشته های روانشناسی و مشاوره اصلا صلاحیت کار تو کلینیک و مراکز مشاوره ای رو ندارن.
💬 پاسخ
علی اصغری در پاسخ به ایمان عبدی: آزمون قراره چه چیزی را بسنجه ..آیا قراره تشخیص بده که شما روانشناس هستی یا خیر ؟ تجربه آزمونهای سودار و مصاحبه های با پارتی بازی نشان داده که محل فساد شده و راهکار خوبی نبوده است .
💬 پاسخ
شایان کریمی : باید پروانه اشتغال تخصصی و مصاحبه قبل از اخذ پروانه وجود داشته باشد تا هر شخصی که صرفا وارد دانشگاه شد و مدرک تحصیلی گرفت به عنوان مشاور بی تجربه و بی سواد وارد بازار کار نشود شما ها که نامه نوشتین و امضا کردین معلوم است افراد بی سوادی هستید مه حاضر نیستید برای یک ازمون و مصاحبه کمی تلاش کنید حتی وکلا هم قبل از وکیل شدن ازمون دارند و این کار درستی است ضمنا باید اون یازده هزار نفر هم که از طریق درگاه ملی صرفا با اسکن مدارک پروانه گرفتند دوباره ازمون بدن و مصاحبه شوند و در نهایت پروانه انها اشتغال تخصصی نیست بلکه پروانه اشتغال است !!!
💬 پاسخ
علی اصغری در پاسخ به شایان کریمی: شما که خیلی راحت به کسانی که این کارزار را امضا کردند انگ بی سوادی زدید معلوم است که جقدر دانش روانشناسی و سواد دارید .اولا کسی که از دانشگاه لیسانس و فوق لیسانس گرفت بی سواد نیست .اگر هست علت پایین بودن سطح دانشگاهش بوده .و اما دوم اینکه اعتراض ما به این آزمون و مصاحبه هست که نی خواهد تشخیص بدهد کسی مهترت دارد یا خیر ....فرایند طولانی مدت و نیاز جامعه فرایند بهتری را نیاز دارد ..نظارتهای پسینی سختگیرانه جلو شیادان را نی گیرد کاری که در یک قدم سازمان در لیست خود آنها را نعرفی کرد اما کافی نیست .در نهایت واضح است که نگرانی شما از کجاست ..چه بسیار افرادتوانمند که ازمصاحبه های سودار و شخصی رد شده اند و افراد ناروانشنتس که به واسطه آشنایی و کارگاههای گران اعضای سابق و رساندن سوالات آزمون و .‌به گفته یکی از خود آنها پروانه دار شدند
💬 پاسخ
اعظم لطفیان در پاسخ به شایان کریمی: با آزمون قراره چی سنجیده بشه؟ منابع آزمون چیست؟ که فکر می‌کنید با این آزمون سواد روانشناس سنجیده میشه
💬 پاسخ
شیما صلواتی : سلام و عرض ادب ابهت و اقتدار سازمان نظام روانشناسی زمانی لوس شد که براحتی اجازه دادند رشته های غیرمرتبط، غیرپزشکی وارد جرگه روانشناسی شوند و بهشون عضویت سازمان رو دادند نه مجوز!!!! به نظرم بایستی سرسختانه و بدون هیچگونه اغماضی شرایط صدور مجوز رو سخت بگیرند و حتی اجازه ندهند کسانی که رشته کارشناسی اون ها غیرمرتبط وغیرپزشکی هستش و پایه علمی قوی ندارند مجوز دریافت نمایند ومن همیشه به این افراد توصیه می کنم حتما مجدد برگردین و کارشناسی رو بخونید. طرف با لیسانس کشاورزی اومده ارشد باليني خونده، ادعای متخصص داره، کجای دنیا همچین چیزی وجود داره من نمی دونم!!!!!!! پس بایستی سازمان نظام مقتدرانه آزمون، مصاحبه، تناسب 3مقطع تحصیلی را به شدت پیگیری نمایدو براحتی مجوز صادر نکنن و داشتن مدرک کارشناسی پایه جزو الزامات هستش.
💬 پاسخ
لیلا رضایی : قطعا و قاعدتا این آزمون باید برگزار شه، چطور دانشجویی که فقط دوسال درس روانشناسی خونده خودش رو درمانگر میدونه؟؟؟
💬 پاسخ
فاطمه شمس : عرض درود و ادب،موافق با حذف آزمون و مصاحبه هستم،دوره های کارورزی که در ارشد برگزار میشود واقعا چه لزومی به این همه سخت گیری هست؟؟میتونیین حداقل شرط گذروندن کارگاه رو مجدد اضافه کنین به جای مصاحبه و آزمون
💬 پاسخ
اعظم لطفیان در پاسخ به فاطمه شمس: دقیقا کارگاه و کارورزی ست که میتونه کار در کلینیک و درمان رو آموزش بده نه آزمون و مصاحبه همون روشی که درگاه مجوزها عنوان کرده بودند
💬 پاسخ
بدری منصوری : فقط این نیست .یه فکری به حال سیستم آموزشی دانشگاهی روانشناسی بکنید ، چرا ارزش رشته روانشناسی رو اینقدر پایین اومده .چرا رشته ای که اینقدر مهم هست رو بدون کنکور دارن هزاران نفر جذب میکنن .این رشته با سلامت بشر مرتبط هست.چرا دانشجویان بدون علاقه یا صرفا برای فرار از طرح سربازی و صرف داشتن یه مدرک باید اجازه ورود داشته باشن.واقعا به شدت فضای آموزشی بی کیفیت شده به شدت .خواهشا قدمی بردارید از سیستم آموزشی حمایتی بکنید .آینده این رشته رو در نظر بگیرید.دانشگاه های آزاد دارن هرسال جمعیتی زیادی دانشجوی بدون کنکور روانشناسی جذب میکنن مثل دانشگاه اسلامشهر و تهران شمال و یادگار و... سطح علمی بسیار پایین اومده .حرف شما درست ولی رشته روانشناسی خیلی داره با این حرکت بی ارزش میشه چرا که با سلامت آدمها در ارتباطه .چرا جلوی سواستفاده دانشگاه آزاد رو نمیگیرن
💬 پاسخ
اراد حاتمی : من مخالف این کار زارم چون تو دانشگاه درس خوندم و دیدم ک همینجوری الکی الکی مدرک میدن دانشجو حتی کتاب هم نخریده بعدا با معدل ۱۹ فارغ شده😅 اصلا هیچی بلد نیستن اکثر دانشجوها فقط مدرک دارن ضمن اینکه کارگاهای روانشناسی هم ب همین صورته فقط مهم اینه ک هزینه بدی بالافاصله مدرک گکارکاه هم میدن . بهترین شیوه برای گرفتن پروانه و شماره نظام برگزاری ازمون و ب دنبال ان مصاحبه است . اگر قرار باشد همینجوری پروانه صادر بشه هرچی خنگه میاد تو حیطه تخصصی و اسیب ان خیلی بیشتر است . لطفا و خواهشن نزارید بدون ازمون و مصاحبه و سنجش صلاحیت حرفه ای افراد پروانه صادر بشه . چون اسیبی ک روانشناس نادان میتونه ب فرد و جامعه وارد کنه خیلی بیشتره و اینکه همین الانشم خانواده ها ب خاطر سو استفاده هایی ک روانشناسان انجام میدن اصلا اعتمادی ب روانشناس و مشاور ندارن و همه رو ب یک چشم میبینن . فردی ک از طرف روانشناس اسیب دیده دچار بهم ریختگی روانی میشه و اسیب های جبران ناپذر و..... ممنونم ک همینجوری دیمی پروانه صادر نمیشه و به روانشناس متخصص بها داده میشه . ممنونم ک ازمون و مصاحبه ک حداقل کار ممکنه انجام میشه ممنونم ک.....
💬 پاسخ
ساناز احمدی : دوستان، میخواین فقط کار خودتون راه بندازین یا واقعا به فکر مردم هستین؟ ادم غیر متخصص بیاد، واسه سلامت روان مردم بدتر از نبود روانشناس. مثه این میمونه بگیم هر دانشجوی سال دوم رشته پزشکی، بیمار معاینه کنه و عمل قلب باز انجام بده.
💬 پاسخ
لیلا رضایی در پاسخ به ساناز احمدی: دقیقا، ببخشید اینو میگم دوستان موقع خوندن یه کتاب منبع همه کم میارن، موقع ادعا و درمان میشه همه مدعی هستن
💬 پاسخ
وحید بامروت در پاسخ به ساناز احمدی: دقیقا ... مدرکای بی ارزش از پیام نور و آزاد کم نیست ... دکتر و ارشد فراوون شده که تخصصی هم ندارن ولی ادعاشون زیاده ... اتفاقا باید قوانین سختگیرانه تری اعمال شود که هر کس نتواند دفتر و کلینیک راه اندازی کند چون واقعا اکثرا کم سوادن ... کسی هم که بااستعداد و با پشتکاره راحت آزمون رو قبول میشه
💬 پاسخ
علی اصغری در پاسخ به ساناز احمدی: برداشت شما کاملا غلط است .شیوه کنونی آزمون و مصاحبه معیار خوبی نیست .نظارت دقیق و پسینی می تواند بسیار کمک کننده باشد نه اینکه با آزمون و مصاحبه سودار وشخصی مانند سدی جلوی پیشرفت جوانان تحصیلکرده روانشناسی گرفته شود
💬 پاسخ
مرضیه ذبیحی در پاسخ به لیلا رضایی: ,ای کلک‌مثل اینکه بدجوری این کاره هستیا😂 از فرافکنی که کردید به خوبی پیداست دمتون گرم
💬 پاسخ
حسین نطری : آزمون و مصاحبه با قوت ادامه یابد آنکه کاربلد باشه چه باک از آزمون مصاحبه داره
💬 پاسخ
علی اصغری در پاسخ به حسین نطری: بله اما سالها در انتظار مصاحبه و آزمون ماندن و مصاحبه های سلیقه ای بسیار بد است .نظارت پسینی می تواند بسیار مفید باشد ..
💬 پاسخ
سمیه طزری : باسلام و احترام باتوجه به اینکه دانشجویان دوره کارورزی ندارند پس لازم که صلاحیت اونها با آزمون و مصاحبه ارزیابی شود چون با مسأله سلامت روان و آینده زندگی هر فردی تاثیر دارند
💬 پاسخ
ازاده حقيقت پناه در پاسخ به سمیه طزری: سركار خانم طزري با سلام و احترام خواسته ما به نمايندگي از طرف همه روانشناسان و مشاوران اين هست كه در چارچوب قانون و ممفتد اساسنامه سازمان نظام ،صدور پروانه انجام بگيره.مصاحبه و ازمون در اساسنامه سازمان نيامده.اين صحبت را من از قول بزرگان پيشكسوت ميگم.نظر شخصي نيست
💬 پاسخ
م صالحی در پاسخ به سمیه طزری: دوست عزیز مثل اینکه شما در این رشته تحصیل نکردید یا اطلاعی ندارید اون همه کارورزی که بابت دروس مختلف دانشجویان موظف به انجامش برای پاس کردن و گذراندن دروس دانشگاهی و تایید استاد هستند پس چیست؟؟؟
💬 پاسخ
حسن ایمانی : برادر بزرگوار وارد شدن افراد کم سواد به این حوزه ضربه ای به اعتماد مردم می‌زند که کلا کارایی روانشناسی را از بین می برد و مردم به دعانویس ها و پیشگوها پناه می برند اثرات کمبود روانشناس بهتر از بین بردن اعتماد مردم به عدم روانشناسی است
💬 پاسخ
علی اصغری : لطفا در انتشار این کارزار کوشا باشی صرف امضا فایده ندارد اگر خواهان این مورد هستید لطفا یک قدم مهم بردارید .اتحاد رمز پیروزی است.
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


ثبت رسمی در دبیرخانه

نامه تأیید امضاهای این کارزار جهت ثبت و پیگیری صادر شد.

تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: