درخواست لغو تأثیر قطعی معدل از مجمع تشخیص مصلحت نظام

#لغو_تاثیر_قطعی_معدل

درخواست لغو تأثیر قطعی معدل از مجمع تشخیص مصلحت نظام

بسمه تعالی

جناب آیت الله حاج صادق آملی لاریجانی،
ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام

جناب آیت الله حاج محسن اراکی،
ریاست محترم کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع تشیص مصلحت نظام

جناب دکتر محمدباقر ذوالقدر،
دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام

اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام

سلام علیکم،

احتراما ما جمع کثیری از دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور سراسری و اولیای آنان مخالف موضوع تأثیر قطعی معدل در کنکور بوده و با توجه به دلایل زیر خواستار تأیید مصوبه اصلاح تبصره ۵ ماده ۵ قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی که اوایل مهر ماه ۱۴۰۲ توسط شورای محترم نگهبان رد و مجدداً در اوایل خرداد ۱۴۰۳ در آخرین روز کاری مجلس یازدهم با اصرار و رای قاطع نمایندگان عزیز به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شده است می‌باشیم:

۱- امنیت بسیار کم و تقلب در امتحانات نهایی مدارس:

امنیت امتحانات نهایی مدارس بسیار کمتر از امنیت آزمون کنکور سراسری بوده و تأمین امنیت آن به دلیل تعدد امتحانات دشوار و غیر ممکن است. کافیست عبارت تقلب گسترده در امتحانات نهایی مدارس را به‌صورت کامل در وبسایت گوگل جستوجو و فیلم‌های اثبات این موضوع را در خبرگزاری‌های رسمی و معتبر کشور مشاهده بفرمایید.

از چند سال قبل در روز‌های برگزاری امتحانات نهایی مدارس در دوره دبیرستان در ماه‌های شهریور، دی و خرداد متأسفانه انتشار سوالات به همراه پاسخ آن‌ها در دقایق اولیه شروع این امتحانات در ده‌ها کانال بزرگ تلگرامی به وضوح قابل مشاهده بوده و دانش‌آموزانی که ابزار‌های هوشمند تقلب همچون هندزفری نامرئی، میکروچیپ، خودکار هوشمند، مداد هوشمند و موبایل و... (که سالانه به تعداد زیاد توسط آموزش و پرورش کشف و ضبط می‌شود) به همراه داشته‌اند قادر به تقلب بوده‌اند. تیم‌های کلیدزن و پاسخ‌یاب از صبح زود در این کانال‌ها آماده هستند تا به محض دریافت سوالات (چند دقیقه بعد از شروع امتحان) پاسخ‌ها را سریعا قرار دهند. برخی از این کانال‌های تقلب در تلگرام ابزار‌های حرفه‌ای تقلب را نیز به فروش گذاشته‌اند. برخی از این کانال‌ها پاسخ‌ها را می‌فروشند و برخی نیز برای جذب عضو و ممبر سوالات و پاسخ‌ها رایگان منتشر می‌کنند.
امسال در خرداد ۱۴۰۳ نیز شاهد تقلب‌ها بودیم؛ به طوری که روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی کشور این موضوع را پوشش داده‌اند و حتی فیلم اثبات این تقلب‌ها را در وبسایت خود منتشر کرده‌اند.
تقلب در آزمون کنکور سراسری با قطع یک روزه اینترنت( در واقع سه ساعته) قابل حل است، اما چطور می‌توان برای ۳۰ روز برگزاری امتحانات نهایی اینترنت را قطع کرد!؟
در سال ۱۳۹۷ که ماجرای لو رفتن سؤالات قبل از شروع امتحانات نهایی مدارس رسانه‌ای شد، آموزش و پرورش تدبیر خوب و هوشمندانه‌ای برای این قضیه اندیشید و از آن موقع فایل سوالات را ده دقیقه قبل از شروع امتحان به مدیران حوزه‌های امتحانی ارسال می‌کند. با این تدبیر دیگر حدوداً پدیده لو رفتن سؤالات امتحانات نهایی قبل از برگزاری امتحان را نداریم. ولی به نظر می‌رسد که این موفقیت کمی باعث شد خوشبینانه به این قضیه نگاه شود و باعث دلخوشی بیش از حد مسؤولان آموزش و پرورش شد.
در حال حاضر با پدیده گسترده دیگری مواجه هستیم و آن هم لو رفتن سوالات و پاسخ‌ها چند دقیقه بعد از شروع امتحانات نهایی مدارس است. تیم‌های کلیدزن و پاسخ یاب که این کانال‌های موجود در اپلیکیشن تلگرام را اداره می‌کنند در دقایق ابتدایی پس از شروع امتحان سریعا پاسخ‌ها را منتشر می‌کنند و در دسترس متقلبین قرار می‌دهند چون پاسخ‌ها معمولا کوتاه و تک کلمه‌ای بوده و اغلب سؤالات هم متأسفانه همچنان سؤالات نخ‌نما و تکراری است نیاز به تحلیل خاصی ندارد.

۲- طبق بیانیه بیش از ۲۷۰ نماینده مجلس به سران قوا در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تأکید شد که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد تأثیر قطعی معدل و تغییرات کنکور، غیرقانونی و خلاف عدالت آموزشی است و بایستی لغو شود.
این یعنی خواست عموم مردم به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های کافی در وزارت آموزش و پرورش و... لغو تأثیر قطعی معدل در کنکور است. متن این بیانیه در وبسایت خبرگزاری برنا «به این نشانی» قرار داده شده است.

۳- مغایرت مصوبه تغییرات کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی با اصول ۵۷، ۷۱ و ۸۵ قانون اساسی

۴- طبق گزارش کارشناسی مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری پیرامون مصوبه تغییرات کنکور شورای انقلاب فرهنگی (مصوبه تأثیر قطعی معدل در کنکور) تحت عنوان ملاحظاتی بر مصوبه شورای عالی انقالب فرهنگی در رابطه با موضوع ساماندهی نظام سنجش و پذیرش کنکور در تاریخ ۵ تیر ۱۴۰۰ با شماره مسلل ۷۲۲ هفت مورد ایراد اساسی زیر درباره این مصوبه شورا ذکر شده و در خط پایانی گزارش نوشته شد:

به نظر می‌رسد فرایند اتخاذ تصمیم درباره آزمون سراسری باید مبتنی بر فرایندی شفاف و در تعامل با ذینفعان صورت گیرد و تصمیمگیری پشت درهای بسته، احتماال تبعات امنیتی و اعتراضات اجتماعی به دنبال خواهد داشت!

هفت ایراد مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی:

- پایین بودن قدرت تفکیک سابقه تحصیلی و امتحانات نهایی به دلیل تعداد بالای معدل بیست و بالای نوزده
- ناقص بودن سوابق تحصیلی دانش‌آموزان
- بالا رفتن انگیزه برای تقلب و تخلف در برگزاری امتحانات نهایی
- ورود سودجویان به پایه‌های پایینتر به بهانه امتحانات نهایی و تشدید بی‌عدالتی
- عدم قابلیت اجرایی تعیین حد نصاب توسط دانشگاه‌ها
- مشکل پایایی تصحیح
- بی‌توجهی به ذینفعان در تصمیمگیری

متن این گزارش کارشناسی از طریق «این آدرس اینترنتی» در وبسایت پایگاه خبری تحلیلی الف قابل دریافت و دانلود می‌باشد. 

۵- غربالگری ضعیف امتحانات ‌نهایی:

تعداد معدل‌های بیست کتبی نهایی داوطلبان ورود به دانشگاه طی سال‌های گذشته(قبل از ۱۴۰۲) بالا بوده است و اگر برای غربالگری سطح سوالات بالا برده شود تعداد تجدیدی‌ها افزایش و سطح سواد و مدرک جامعه پایین می‌آید. در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ به دلیل تأثیر قطعی معدل در کنکور این اتفاق رخ داد و ناگهان سطح سوالات امتحانات نهایی بسیار سخت شد و طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش که در خبرگزاری تسنیم هم منتشر شده میانگین معدل دانش‌آموزان رشته‌های نظری کل کشور در خرداد ۱۴۰۲ عدد ۱۰.۰۲ بوده است. میانگین کشوری نمرات دانش‌آموزان پایه دوازدهم در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ بدین شرح است: رشته تجربی: ۱۱.۲۳ / رشته ریاضی: ۱۰.۷۹ / رشته انسانی: ۸.۷۵ / رشته معارف: ۱۰.۵۶

۶- تصحیح سلیقه‌ای اوراق امتحانات نهایی مدارس توسط دبیران مختلف با حال روحی و تمرکز متفاوت:

حین تصحیح امتحانات در خرداد پارسال(۱۴۰۲) شاهد بودیم که اساتید و معلمان ورقه‌ها را به منزل برده و تصحیح کرده‌اند. اعتراضات به تصحیح بسیار زیاد بود و حین تصحیح مجدد نیز اختلاف نمره مصحح اول با نمره مصحح دوم هم گاهی تا ۵ نمره مشاهده می‌شد. حتی از دست دادن یک نمره در امتحانات نهایی می‌تواند سرنوشت داوطلب کنکور را تغییر دهد زیرا ده‌ها هزار رقیب با معدل ۱۹ تا ۲۰ برای وی وجود دارد! همچنین طبیعتا حال روحی معلمی یک روز خوب و همزمان حال روحی معلمی حین تصحیح امتحانات آن روز مناسب نیست و دومی نمره کمتری به ورقه‌ها می‌دهد و دقت کمتری دارد. این یعنی تبعیض ناروا و در تعارض با بند ۹ اصل سوم قانون اساسی

۷- طبق نامه دکتر دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور در تاریخ ۸ دی ماه ۱۴۰۰ خطاب به استعلام وزیر محترم علوم تصریح شده است:

«به موجب مصوبه مورخ ۲۰ آبان ۱۳۷۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای یاد شده به عنوان مرجع عالی سیاست‌گذاری در چارچوب سیاست‌های کلی نظام محسوب می‌شود و مجلس شورای اسلامی به عنوان مرجع قانون‌گذاری در سال ۱۳۹۲ راجع به نحوه سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور مبادرت به قانون‌گذاری کرده است و مطابق تدبیر مقام معظم رهبری در زمینه‌ای که مجلس شورای اسلامی اقدام به وضع قانون کرده باشد، شورای عالی انقلاب فرهنگی صلاحیت ورود ندارد لذا قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور مصوب ۱۰ شهریور ۱۳۹۲، ملاک اقدام است».

۸- تولد مافیای معدل و نمره گرایی در کنار مافیای کنکور:

طبق سخنان مسئولین ذیربط در شورای عالی انقلاب فرهنگی هدف از تصویب این مصوبه ایجاد عدالت آموزشی و حذف مافیا‌های کنکور سراسری است، با کمال تعجب مافیای کنکور از بین نرفته بلکه تقویت و نافذ‌تر شده و مافیای معدل و نمره‌گرایی در کنارش به وجود آمده است. شما کافیست به سایت‌های فروش کتاب موسسات بزرگ آموزشی مثل گاج، قلمچی، حرف آخر، کلاسینو، تاملند و مدافع سرسخت تأثیر قطعی معدل یعنی گروه آموزشی ماز سر بزنید تا ببینید که چند ماه قبل از ابلاغ مصوبه شورا چقدر پکیج و کتاب و کلاس آمادگی امتحان نهایی که قبلاً به رایگان برای همه در دسترس بود را با هزینه‌های گزاف آماده فروش کرده‌اند!
کتاب‌هایی مثل میکرونهایی‌ها و کتاب‌های تشریحی قلمچی و پکیج تشریحی حرف آخر که هنوز هیچ خبری از تأثیر قطعی معدل نشده بود با قطعیت برخلاف سال‌های قبل آماده کرده بودند.

۹- طبق نامه دکتر درویشوند معاونت امور حقوقی دولت زیرمجموعه معاون حقوقی رئیس جمهور در تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ خطاب به دکتر مجاهد معاون هماهنگی، پیگیری‌های ویژه و خدمات مدیریت دفتر رئیس جمهور تصریح شده است:

«ضمن تأکید بر نظر دکتر دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور، تکلیف تعارض مطرح شده از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش کشور مصوب ۱۳۹۲ و مصوبه جلسه شماره ۸۴۳ مورخ ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی و اصلاحیه آن مشخص است و همانطور که در نظریه مذکور آمده، مصوبه مجلس تقدم داشته و در عین حال شورای عالی انقلاب فرهنگی، مرجع عالی سیاست‌گذاری در چارچوب سیاست‌های کلی نظام محسوب می‌شود و ورود به جزئیاتی از این دست با رسالت شورای عالی انقلاب فرهنگی سازگاری ندارد.»

۱۰- عدم همترازی معدل‌های یکسان سال‌های مختلف:

مثلا کسی که خرداد ۱۴۰۲ نمره و معدل ۱۹ گرفته ترازش ۱۲۰۰۰ و کسی که خرداد ۱۴۰۱ نمره و معدل ۱۹ گرفته ترازش ۱۰۵۰۰ خواهد بود و این یعنی تبعیض ناروا و در تعارض با بند ۹ اصل سوم قانون اساسی
اگر تأثیر قطعی معدل در کنکور خوب است چرا در کنکور ۱۳۹۴ با ورود دیوان عدالت اداری و برای کنکور ۱۳۹۸ با دستور مستقیم رئیس جمهور این تأثیر لغو شد!؟

۱۱- طبق بند (ت) ماده سه قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۱۳۹۲ یکی از وظایف شورای سنجش و پذیرش دانشجو بشرح زیر است:
اتخاذ تصمیم در مورد میزان تأثیر هر یک از عوامل سابقه تحصیلی، آزمون عمومی و آزمون اختصاصی در سنجش
لذا قانون، تصمیم‌گیری در مورد میزان تأثیر هر یک از عوامل سابقه تحصیلی، آزمون عمومی و آزمون اختصاصی را بر عهده شورای سنجش و پذیرش دانشجو قرار داده است نه شورای عالی انقلاب فرهنگی!

۱۲- مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تأثیر قطعی معدل در کنکور خلاف بند ۱۴ سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۸ می‌باشد.

۱۳- طبق هر دو نظرسنجی رسمی یکی مربوط به سال ۱۳۹۶ از زبان وزیر علوم که در خبرگزاری دانشجو منتشر شده (کدخبر: ۶۶۲۷۰۱) و از داوطلبان کنکور در جلسه آزمون کنکور نظرخواهی شد و دیگری ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ یک روز پس از تصویب مصوبه مجلس در برنامه تهران بیست شبکه ۵ صداوسیما، ۸۵ درصد داوطلبان کنکور موافق لغو تأثیر قطعی معدل در کنکور هستند. لطفاً با خواست عمومی مخالفت نکنید.

۱۴- اعتراف مسئولین دلسوز و واقعبین آموزش و پرورش به عدم وجود زیرساخت برای برگزاری امتحانات نهایی در سال ۱۴۰۳:

طبق گزارش خبری منتشر شده در خبرگزاری ایسنا سبحانی نیا مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بروجرد در جلسه شورای آموزش و پرورش که در فرمانداری بروجرد در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد اعلام کرد در حالی که امتحانات نهایی باید در حد کنکور سراسری برگزار شود، آموزش و پرورش بروجرد برای برگزاری امتحانات نهایی زیرساخت ندارد! «آدرس اینترنتی خبر»

۱۵- دکتر احمد توکلی عضو محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیئت مدیره دیدبان شفافیت و عدالت در سال ۱۴۰۰ در نامه‌ای ۱۱ ماده‌ای خطاب به رئیس جمهور و رئیس مجلس خواستار لغو مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی شد. متن کامل این نامه در خبرگزاری فارس به این نشانی منتشر شده است.

۱۶- جمع‌آوری بیش از ۱۵۰ هزار امضای الکترونیک برای لغو مصوبه تغییرات کنکور شورای انقلاب فرهنگی و لغو تأثیر قطعی معدل در دو پلتفرم جمع‌آوری امضای الکترونیک کارزار و فارس من (زیرمجموعه خبرگزاری فارس) به نشانی‌های: + و + و + و + و +

۱۷- برگزاری چندین تجمع اعتراضی توسط کنکوری‌های سراسر کشور و اولیا در سه سال اخیر در اعتراض به مصوبه تغییرات کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی:
در بند آخر گزارش کارشناسی مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری درباره مصوبه تغییرات کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی با شماره مسلسل ۷۲۲ در تاریخ ۵ تیر ۱۴۰۰ ذکر شده:
«بنظر می‌رسد فرایند اتخاذ تصمیم درباره آزمون سراسری باید مبتنی بر فرایندی شفاف و در تعامل با ذینفعان صورت گیرد و تصمیمگیری پشت درهای بسته، احتمالا تبعات امنیتی و اعتراضات اجتماعی به دنبال خواهد داشت.»

پس از ابلاغ مصوبه تأثیر قطعی معدل در کنکور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی چندین تجمع اعتراضی حتی در خرداد ۱۴۰۳ مقابل شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان سنجش، مجلس و در مسجد الرحمن تهران برگزار شد که پیشتر توسط کارشناسان مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری در این خصوص هشدار‌هایی داده شده بود.
برخی از خبرگزاری‌های رسمی کشور اخبار برخی از این تجمعات را پوشش دادند: + و + و + و +

۱۸- در متن رای قطعی شعبه ۴۲ دیوان عالی کشور در سال ۱۴۰۲ ذکر شده مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی قانون نیست و:

- به موجب اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی یگانه مرجع وضع قانون است و صلاحیت وضع قانون منحصر به اوست و هیچ مرجع دیگری چنین صلاحیت و اختیاری ندارد.

- مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی از منظر مرجع تصویب و هم در طی مراحل و تشریفات قانونی و هم در فلسفه ایجاد و تأسیس با قانون به معنی خاص و معمول و مد نظر قانون اساسی، تفاوت بنیادین دارد.

- صرف نظر از جایگاه شورای مذکور، چنانچه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را بالاتر و یا در عرض مصوبات مجلس شورای اسلامی بدانیم این امر فلسفه وجودی قوه مقننه اعم از مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان و یگانگی مرجعیت مجلس شورای اسلامی در امر قانونگذاری و قائم به شخص بودن و غیرقابل واگذاری امر تقنین که در اصول متعدد قانون اساسی از جمله اصول پنجاه و هشتم و هشتاد و پنجم و نود ویکم و نود و چهارم تصریح شده است را از بین خواهد برد و بلااثر خواهد کرد.

- آن دسته از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی که مستلزم حق و تکلیف است از جنس تقنین بوده و در صلاحیت انحصاری مجلس شورای اسلامی است.

- بر خلاف قواعد حقوق خصوصی که اصل را بر اهلیت قرار داده است در قواعد حقوق عمومی اصل بر عدم صلاحیت نهادهای سیاسی و مقامات دولت به معنای حاکمیت است، مگر اینکه در قانون اساسی و یا حسب مورد در قانون عادی تصریح شده باشد، لذا صلاحیت و اختیارات شورای عالی انقلاب فرهنگی نیاز به تصریح قانونی دارد و نیز قواعد حقوقی و هنجارهای قانون اساسی جمهوری اسلامی اقتضا دارد که نباید یک دستگاه تخصصی فرهنگی بر تمام اصول قانون اساسی و شرع مقدس احاطه تسلط داشته و قواعدی هم وزن قانون آن هم بدون نظارت شورای نگهبان وضع نماید.

- نظر به اینکه قانون اساسی با تثبیت و تأکید قاعده تفکیک و استقلال قوای سه گانه و اختصاص وضع و اصلاح و تفسیر قانون عادی مطابق اصول ۵۷ و ۵۸ و ۷۱ و ۷۳ به مجلس شورای اسلامی، اطلاق قانون یا تعمیم آن به مقررات وضع شده توسط سایر واحدهای دولتی از جمله مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنای حقوقی و وجاهت قانونی از منظر قانون اساسی ندارد لذا این قبیل مصوبات بر فرض صلاحیت مقررات گزاری در ردیف تصویب نامه‌ها و آیین‌نامه‌های دولتی به شمار می‌رود و در صورت عدم مغایرت با احکام شرع مقدس و قوانین موضوعه و خارج نبودن از حدود اختیارات قوه مجریه به تشخیص مراجع و مقامات ذیصلاح معتبر و متبع است. متن کامل رای در وبسایت شناسنامه موجود است.

۱۹- یکی از مصادیق عدم وجود زیرساخت برای تأثیر قطعی معدل در وزارت آموزش و پرورش اثبات عدم توانایی این وزارتخانه در صدور کارت برای داوطلبان خواهان ترمیم معدل و دانش‌آموزان دبیرستان است. (بدلیل مصوبه تأثیر قطعی معدل حدود ۹۰ درصد پشت کنکوری‌ها مجبور به ترمیم معدل هستند و جمعیت شرکت کنندگان امتحانات نهایی خرداد نسبت به سال‌های قبل چند برابر شده)
در خرداد ۱۴۰۳ شاهد بودیم اولین امتحان نهایی مدارس در دبیرستان به دلیل عدم توانایی وزارت آموزش و پرورش در صدور کارت ورود به امتحان برای این جمعیت بسیار بالا لغو شد!

۲۰- مصوبه تغییرات کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی خلاف بند ۲-۶ سیاست‌های کلی علم و فناوری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ می‌باشد:
زیرا توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات تحصیل و تحقیق در آموزش عالی در سراسر کشور با این مصوبه به دلیل فرصت یکباره ترمیم معدل و عدم همترازی معدل‌های یکسان سال‌های مختلف و... محقق نخواهد شد.

۲۱- دکتر خدایی رئیس قبلی سازمان سنجش در سال ۱۳۹۶ در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفت: در بحث عدالت آموزشی یکی از موارد مهم، خود آزمون است که برای همه در زمان و شرایط یکسان برگزار شود؛ همه به یک سوال پاسخ دهند، سیستم تصحیح نیز کمی‌باشد. مثلاً من معلم سختگیری هستم، ایشان یک نمره می‌دهد و من نمره دیگری می‌دهم.
سازمان سنجش این تجربه امتحانات تشریحی را داشت. سال ۱۳۶۲ و ۱۳۶۳ دو مرحله تستی و یک مرحله تشریحی بود. اما سازمان به این نتیجه رسید که این را بردارد. چون حتی در مواردی که حتی مصحح هم یکی بود، مشکلاتی به وجود میآمد. همان موقع مثلاً به فردی صبح یک ورقه را دادند، یک نمرهای گرفت، بعد از ظهر نیز نمره دیگری گرفت. زمان استراحت فرد یک نمره‌ای می‌داد و زمانی که سر حال بود یک نمره دیگری می‌داد. (متن کامل خبر)

در پایان از شما سروران گرامی تقاضا داریم با توجه به خواست عمومی و نظر اکثریت مردم و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و مصلحت نظام اسلامی، مصوبه اصلاح تبصره ۵ ماده ۵ قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی که اوایل مهر ماه ۱۴۰۲ توسط شورای محترم نگهبان رد و مجدداً در اوایل خرداد ۱۴۰۳ در آخرین روز کاری مجلس یازدهم با اصرار و رای قاطع نمایندگان عزیز به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شده است را تأیید فرمایید تا با لغو تأثیر قطعی معدل در کنکور تا زمان فراهم شدن کامل زیرساخت‌ها از ادامه وقوع یک فاجعه بزرگ در نظام آموزشی کشور جلوگیری شود.

اجرکم عندالله

این مطالبه به خاطر استقبال بالا در لیست پیگیری‌های ویژه کارزار قرار گرفته است. نتایج پیگیری را از طریق تب پیگیری در همین صفحه دنبال کنید..
تعداد بیشتر امضا و تبلیغ این کارزار به ما برای پیگیری جدی‌تر کمک خواهد کرد و توجه رسانه‌های بیشتری به موضوع جلب می‌شود.

[اطلاعات بیشتر]

امضاکنندگان: 38865 نفر

  • حیدر نجارلو

  • امیر گنجی

  • علیرضا عبادی نسب

  • محمدرضا امیری

  • نرجس سعداوی

  • امین تقیان

  • فاطمه مقدم

  • سید سجاد حسینی

  • شهلا تن ساز

  • طاهره یامی

  • زهره شهریاری

  • منیژه محمدی

  • میترا خسروی

  • نرجس اتش فراز

  • آروشا امين رءوف

  • اکرم والایی

  • سارا خسروی

  • حسین علی اشرف زاده

  • مریم موسوی

  • لیلا حیدری

  • اشکان غفاری مفرد

  • فرناز احمدیان

  • حسین جلیل گلزار

  • علی نیکنام

  • فاطمه غیاثوند

  • پانیذ حاج اسماعیلی

  • زهرا بابایی

  • اعظم صعی آباد

  • امیرمحمد برنوسی

  • معصومه باقری

بحث و گفتگو

گلرخ گلبان : گلرخ گلبان : لطفاً از کارزار ما حمایت کنید35267 کمیت را فدای کیفیت نکنیم...
💬 پاسخ
زیبا فرهنگ : می‌خواستید هزینه هارو کم‌کنید؟ من پول ترمیم ۱۱ و ۱۲ رو از کجا بیارم مرددددد
💬 پاسخ
آلاله گل : یعنی این مصوبه حذف میشه؟ ( لطفاً قبول کنید انگار کامنتای من خار داره)
💬 پاسخ
علیرضا یگانه : آخه افرادی که ۷۰ سالشونه از امتحان نهایی چیزی ميدونند البته دکتر جلیلی جای خود دارد
💬 پاسخ
غزل عبدی : سلام خواهشمندم از این کارزار در مورد کنکور حمایت کنید https://www.karzar.net/136883
💬 پاسخ
غزل عبدی : https://www.karzar.net/136883 سلام دوستان لطفاً از این کارزار که در مورد تغییرات حمایت کنید
💬 پاسخ
احمد بینا : لغو تاثییر معدل رو فراموش نکنین بچه ها به عنوان معلم میگم آموزش و پرورش پتانسیلشو نداشت نهایی برگزار کنن چون دانش آموزان هرکاری میکنن تا تقلب کنن و ااین یعنی ناعدالتی در آموزش لطفا پیگیری کنین و یکم صدا بشین تا از کابینه اقای پزشکیان بخواین این مصوبه فاسد رو حذف کنن
💬 پاسخ
Sara ze در پاسخ به احمد بینا: آیا واقعا کسی به نظر ما اهمیت داد؟؟آموزش پرورش به اعتراض ما گوش کرد؟نه ... پس کارزار زدن فایده ای نداره
💬 پاسخ
Mobina sam : لطفا تحت تاثیر جو سازی ها قرار نگیرید درسته مجمع طرح رو رد کرده ولی پزشکیان میتونه حکم تعلیق رو بده این یعنی مصوبه تا سال ۱۴۰۶ لغو میشه تا زیرساخت ها اماده شه هرکی میگه بدویید برید دنیال فرصت ترمیم مافیاس داره شمارو از مسیر لغو دور میکنه باید فشار رو به اطرافیان پزشکیان بیشتر کنیم مصوبه لغو میشه
💬 پاسخ
پرند عظیمی : امضای کارزار درخواست لغومعدل ازآقای پزشکیان لطفا همگی امضا کنید دوتاکارزاره اونیکه آقای رشتیانی نويسندشه اونوامضاکن ید تنهاشخصی که بتونه مصوبه رو تاقبل مهرلغوکنه رئیس جمهوره
💬 پاسخ
پرند عظیمی : بچه ها لطفا همگی برید کارزار درخواست لغومعدل ازآقای پزشکیان رو امضا کنیدهمونکه 15هزارتاامضاخورده نويسنده هم آقای رشتیانی هستن الآن تنهاکسیکه بتونه مصوبه رو تاقبل مهرلغوکنه آقای پزشکیانه امضاهاروبایدبه صدهرزارتابرسونیم لطفا تلاش کنید
💬 پاسخ
پرند عظیمی : بچه ها لطفا برید کارزار درخواست لغوتاتیرمعدل ازآقای پزشکیان رو امضاکنید
💬 پاسخ
آلاله گل : یکی به من بگه چی شد؟؟ برداشته میشه کی می‌خوان نظرشونو بگن برای برداشتن نهایی ها؟؟ مجمع مطلحت چی گفته؟ دارم از استرس نابود میشم..
💬 پاسخ
آلاله گل : بچه ها. هیچی نشد ؟؟ میشه به منم بگید؟؟ چی شده نهایی برداشته می شه؟ یازدهم نهایی هست یا نه؟؟😭😭😭😭من سر همین استرس و بدبختی زخم معده گرفتم‌و
💬 پاسخ
ریحانه کریمی : دیگه فایده نداره مصوبه رد شد هیچکس تو این کشور برای نظر و خواسته ما ارزش قائل نیست
💬 پاسخ
یه افسرده : بچه ها دیگه تموم دیگه هیچ کسی نمیتونه کمکمون کنه. سازمان مصلحت نظام امروز مصوبه رو رد کرد و تا سال 1406 این مصوبه ادامه داره. دیگه هیچ غلطی نمی‌تونیم بکنیم. فعلا سازمان مصلحت نظام به فکر بودجه ی آموزش پرورشه نه ما. مگه نباید بودجه رو با پول ترمیم معدل پر کنه؟
💬 پاسخ
علی قاسمی پور : این چه فایده داره این همه کارزار نوشتید اصلا کسی نگاه نمیکنه که امروز اصلا نظر مردم رو به هیچ جاشون نگرفتن و گفتن به همون روال تاثیر معدل باید برگزار بشه
💬 پاسخ
علی آرگینی : سلام . شاید یه امضا کمترین کار برای کمک به شما باشه ولی کارزارتون رو امضا کردم ، به امید رسیدن صدای شما هم وطن عزیزم . چرا که ما کسیو به جز همدیگر به رسوندن صدامون نداریم . لطف می کنید کارزار ما را هم در مورد مقابله با آلودگی نوری بیرجند که اثرات بسیار بدی روی سلامتی و طبیعت آسمان شب می گذارد امضا بفرمایید . یه امضا چیزی نیست ممنونم https://www.karzar.net/118160
💬 پاسخ
فرشته موسوی : کارزار افزایش دفعات ترمیم معدلو امضا نکنید اونوقت هدف ما که حذف تاثیر معدله خراب میکنید. نگران نباشید بخاطر پولشم شده فرصت ترمیم میدن
💬 پاسخ
کنکوری 1404 : لطفا ازاین کارزارهم حمایت کنید🙏 https://www.karzar.net/134706
💬 پاسخ
زری زری : بچه ها اینقدر دست دست کنید و لفتش بدید که دیگه کار از کار بگذره دارم بهتون میگم تاثیر معدل برداشته نمیشه لااقل تا دیر نشده یه کاری کنید که فقط معدل دوازدهم تاثیر داشته باشه تازه همینم بعیده ولی یکم تلاش کنید لطفاً و یک نفر لطف کنه و یک کارزار تشکیل بده که فقط بخوایم دوازدهم بریم اینجوری اونایی که نمره هاشون بد شده چجوری هم دوازدهم برن هم یازدهم لطفاً همین الان یک کارزار بزنید تا دیر نشده بعد پشیمون بشید که چرا زودتر نزدیم و حالا باید نهایی یازدهم بدیم لطفاً هر کس پیام رو میخونه همین الان یک کارزار بزنه
💬 پاسخ
زهرا خادمی در پاسخ به زری زری: زری زری چقدر خوش خیالی یا کار خودشونو میکنن یا مصوبه را لغو میکنن فکر میکنی منتظر دستور مان به شکل برگزار شه عقلتون فقط تروخدا
💬 پاسخ
پرند عظیمی در پاسخ به زری زری: شماعلم غیب داری یامافیای معدلی؟! لازم نکرده که کارزار کم ارزشتراز این کارزار تشکیل بشه چون اگه این کارزار به نتیجه نرسه قطعا اون کارزاری که شمامیگی فقط تاثیر دوازدهم هرگز به نتیجه نمیرسه. عدالت:لغوتاثیرقطعی معدل وبازگشت عمومی به کنکور به شیوه ماقبل 1401
💬 پاسخ
رضا ۱۲۳ در پاسخ به زری زری: قطعا مافیا هستی، مصوبه لغو میشه دولت عوض شد ، دولت جدید مخالف این طرحه ،فقط عمر ما تلف شد
💬 پاسخ
Mobina sam در پاسخ به زری زری: بروبابا مگه دیوونه ایم این همه تقلب رو نمیبینی من فامیلمون مصحه برگه زیستو نصحح اول داده ۱۵ دومی ۱۷ مصحح سوم ۱۸ ونیم! بعدشم مگه این همه بچه محرومو نمیبینی پول از کجا اوردن کتاب تست تشریحی ترمیم معدل تو خودت مافیایی گردش مالی رو برو ببین شده ۱۶ میلیارد فهمی داری از تصحیح سلیقه ای؟ لا بخاطر ۲۵ صدم باید دانشگاهم عوض شه؟
💬 پاسخ
زهرا محمدی : توجه توجه بچه ها تاثیر قطعی معدل به هیچ عنوان لغو نمیشه اینو مطمئن باشید. لااقل یه کارزار بزنید که سال دیگه هم فقط معدل دوازدهم تاثیر داشته باشه و نخوایم بریم امتحان یازدهم بدیم . تاثیر به هیچ عنوان برداشته نمیشه لااقل اینو که میشه شاید یک درصد اجرا کرد براش کارزار تشکیل بدید که فقط معدل دوازدهم تاثیر داشته باشه توجه توجه
💬 پاسخ
پرند عظیمی در پاسخ به زهرا محمدی: نه لازم نیس چون جلسه مجمع برای تصمیم قطعی درباره مصوبه قراربود فردا برگزاربشه امابه درخواست آقای توکلی موکول شده به مرداد تا باسر کار اومدن آقای پزشکیان به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی واینکه خودآقای پزشکیان وتیمشون مخالف این مصوبه هستن قطعالغومیشه، ولی اگه الان مابیایم کارزار بزنیم که فقط دوازدهم باشه، خب دیگه اونام به هدفشون میرسن چون عمدا امسال دهم یازدهم رونهایی کردن تا مابگیم غلط کردیم توروخدا پایه روحذف کنید اشکال نداره دوازدهم بمونه یعنی عملا اصل مسئله سرجاش بمونه ولی نه این مصوبه از ریشه غلطه وباید کلا حذف بشه تمام. توروخدا بفهمید دوستان. لغوتاثیرقطعی معدل وبازگشت عمومی به شیوه قبل از1401
💬 پاسخ
زهرا محسنی در پاسخ به پرند عظیمی: خب پس چرا همه میگن اگر بخواد لغو برای به 1404نمیرسه؟ رئیس سازمان سنجش هم گفت تاثیر قطعی معدل برداشته نمیشه
💬 پاسخ
زهرا خادمی در پاسخ به زهرا محمدی: زهرا جان لفطا همین کارزار را ادامه بده و نزار زحماتمون به باد بره حتی واسه همین مصوبه قرار بود چیزی را تعیین کنن امروز اما مسولان گزاشتن واسه بعد که پزشکیان روی کاره و رییس جموره اون موقع تصمیم بگیرن لطفا شما هم همکاری کنید
💬 پاسخ
آلاله گل در پاسخ به پرند عظیمی: واییی یا خدا که برداشته شده خدایا
💬 پاسخ
گلرخ گلبان : لطفاً از کارزار ما حمایت کنید35267 کمیت را فدای کیفیت نکنیم...
💬 پاسخ
Mobina sam : سلام لطفا یه عزم همگانی ایجاد کنید برای لغو مصوبه چند روز دیگه و خیلی شانس بیاریم دو یا یک هفته دیگه جلسه مجمعه این درحالیه که هنوز خیلی از اعضای مجمع از این اعتراضات اگاه نشدن بچهای تهرانی یا حوالی تهران خواهش میکنم اولیاتون رو قانع کنید که برن به دیدار در مجمع شاید دیگه هیچوقت فرصت پیش نیاد برای این مصوبه شرط اول دیدار با مجمع شرط دوم رایزنی با رئیس جمهور تا پزشکیان بیاد روی کار اواسط شهریوره ممکنه خیلی دیر شه جای پشیمونی نزارید دیدار با مجمع توسط اولیا =راه نجات
💬 پاسخ
زهرا خادمی : سلام تروخدا این مصوبه را لغو کنید الان تقصیر ما پشت کنکوری ها چی میشه که باید بیشتر از 20 دفعه امتحان بدیم بخدا مریض شدیم از استرس یک فکری به حال ما بکنید
💬 پاسخ
طاهره عبدی : باید یه کارزار جدید بزنیم از پزشکیان درخواست کنیم
💬 پاسخ
.Mahan . : این طرح اومد که مثلاً عدالت آموزشی برقرار کنه و معدل و سواد دانش آموزان رو بالا ببره ولی آمار و ارقام نشون میده نه تنها معدل دانش آموزان و سواد آنها رو بالاتر نمیبره بلکه استرس و اضطراب و هزینه دانش آموزان رو بیشتر کرده. امیدوارم لغو بشه.
💬 پاسخ
مهدیه حامدی : واقعا اگه معدل دوازدهم باشه بعلاوه کنکور تخصصی خوبه،اما اصلا برگشتن عمومی ها به کنکور درست نیس از طرفی معدل دهم یازدهم هم فشار زیادی به بچه ها وارد میکنه لطفا منطقی باشید سه سال نهایی خیلی عذاب آوره
💬 پاسخ
فاطمه خلج در پاسخ به مهدیه حامدی: متاسفانه خیلی ها قدرت خرید کتاب جداگانه برای امتحانات نهایی و کنکور ندارن و یا کسی چند سال از درس دور و حالا میخاد کنکور بده که وارد دانشگاه بشه
💬 پاسخ
مهدیه حامدی در پاسخ به فاطمه خلج: اتفاقا اگه تاثیر معدل دوازدهم حذف بشه و عمومی ها برگرده که به جای عمومی های دوازدهم باید عمومی سه سال رو بخونیم و قطعا کتاب های جامع تستی هزینه بیشتری دارن و حتی کلاس های کنکور هم هزینه بیشتری خواهند داشت!
💬 پاسخ
زهرا محسنی در پاسخ به مهدیه حامدی: خب یه کارزار بزن لینکش رو بزار تا بیایم همه حمایت کنیم واقعا نهایی یازدهم دادن خیلی سخته لطفاً لطفاً کارزار بزن که فقط معدل دوازدهم تاثیر داشته باشه
💬 پاسخ
زهرا محسنی در پاسخ به مهدیه حامدی: سلام خب یه کارزار تشکیل بده که همه بیان حمایت کنند و فقط معدل دوازدهم باشه چون نهایی یازدهم خیلی سخت میشه لطفاً لطفاً یک کارزار تشکیل بدید که فقط معدل دوازدهم تاثیر داشته باشه تا دیر نشده
💬 پاسخ
Mobina sam : امیدوارم رئیس جمهور جدید ما فکری به حال کنکوری هایی که بازیچه سازمان سنجش و اموزش و پرورش شده کند و این مصوبه ننگین رو برداره نه به نهایی #عمومی_هابه_کنکوربازبایدگردد ثبت لطفا
💬 پاسخ
نگین عاقلی : امیدوارم با طرح لغو تاثیر معدل موافقت بشه. اما اگر موافقت نکنن، مایی که یه بار از فرصت ترمیمون استفاده کردیم، چیکار کنیم! لطفا از کارزار افزایش تعداد دفعات ترمیم معدل رو امضا و حمایت کنید. ممنون☆ با کد: ۱۱۹۷۵۵
💬 پاسخ
محمد سلمانی در پاسخ به نگین عاقلی: آبجی افزایش تعداد فرصت در زمانی کار آمد هست ک نهایی پایه یازدهم نباشه چون واقعااااا نهایی دوازدهم و یازدهم و کنکور هندل کردن این سه تا با هم کار نابغه ها هم نیست واقعا
💬 پاسخ
فردین عباسی : سلام بچه ها🙏 این کارزار را امضا و برای تمام دانش آموزان اولیا و معلمان و گروه هاتون بفرستید تا ظلم کمتری به دانش آموزان و معلمان بشه👇 https://www.karzar.net/95232
💬 پاسخ
نرگس عطائی : توروخدا بفرستین برا دوستاتون با گوشی بقیه هم امضا کنین بزارین تعداد امضا بره بالا
💬 پاسخ
نگین عاقلی : سلام من این کارزار رو امضا کردم. خدا کنه که موافقت بشه .ولی اگر موافقت نکنن نیاز داریم که حداقل مصوبه رو اصلاح کنن. یکی از بند های اصلاحیه هم افزایش تعداد دفعات ترمیم معدله. لطفا از کارزار افزایش تعداد دفعات ترمیم معدل حمایت کنید. کدش: ۱۱۹۷۵۵
💬 پاسخ
سارا اسماعیلی : اگه به ۰/۲۵ صدمه که من وقتی رد شدم از مراقبت و گشتنم کل فرمولا فیزیکو دوستم واسم رو دستم نوشت اصلا تقلبایی که میشه واسسون مهم نیست کاش یکم بهمن دارن چیکار میکنن حتی دیگه با این وضع هیچکس جرئت نمیکنه بره المپیاد شرکت کنه
💬 پاسخ
محیا نامدار : دوستان از کارزا ترمیم معدل مجدد هم حمایت کنید تاریخ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ لطفاا😢❤ https://www.karzar.net/119755
💬 پاسخ
فاطمه زارعی : https://www.karzar.net/123164 این کارزار عالیه حمایت کنید لطفا لغو یا اصلاح تاثییر قطعی معدد
💬 پاسخ
آلاله گل : امیدواریم با اومدن دولت جدید این مصوبه حذف بشه من هنوزم که هنوزه نتونستم برای کنکور شروع به خوندن کنم
💬 پاسخ
حج امیر : به آفریدگار کهکشان ها و سیاره ها و جهان قسم،در عرض یک ماه چنان فشار و استرسی به من و دیگر دانش آموزان وارد شد که کل استرس هایی که در عرض ۱۷ ۱۸ سال کشیده بودم آنقدر نبود.نه تنها دانش آموزان بلکه خانواده ها نیز در عذاب بودند.خانواده من از خود من بیشتر استرس کشیدن تو این یک ماه.تو رو خدا اگر به فکر ماها هستید تاثیر قطعی معدل را حذف کنید.
💬 پاسخ
رضا احمدی در پاسخ به حج امیر: چرت و پرت ننویس مردی مثلا میخواستی بخونی استرس واسه کسیه که نخوندی من خودمم نتیجه دلخواه ام رو نگرفتم معدل ام تقریبا ۱۸ ونیم اینا میشه ولی گریه نمیکنم مثل تو قوی ادامه میدم
💬 پاسخ
فاطمه نعیمی در پاسخ به رضا احمدی: اگر یکم توانایی درک دیگران و فشارهایی که بهشون وارد میشه رو داشتی اینطوری صحبت نمی‌کردی، در ضمن گریه نکردن به معنای قوی بودن نیست و بالعکس. معلوم نیست توی مخ پوکت و عقلی که نداری چی می‌گذره که به خودت اجازه میدی با کسی که صرفا داره از شرایطش میگه اینطوری حرف بزنی.
💬 پاسخ
امیر مرادی در پاسخ به رضا احمدی: سلام مردی دیگه؟ تا آخر ادامه میدی دیگه!
💬 پاسخ
پارسا مجیدی در پاسخ به رضا احمدی: چرت و پرت نگو . چقدر تو مغروری . آدم بعضی موقع گریه اش میگیره
💬 پاسخ
آیدا عمادی : این چه طرح به اصطلاح عدالت گونه‌ای هست وقتی که ۲۵/. سرنوشت دانش اموز و عوض میکنه؟
💬 پاسخ
یه دوانش آموز : ممکن نیس هم نهایی کلا حذف بشه هم عمومی دوباره به کنکور برنگرده باید یه طرحی باشه که هم عمومی ها رو داشته باشه و هم تخصصی هارو و به نظرم بهترین کار اینه که معدل دوازدهم و کنکور تخصصی برگزار بشه و معدل دهم و یازدهم حذف بشن
💬 پاسخ
مهسا برزنونی مقدم : عدالت وقتی هست که بچه های امسال دوازدهم بدون عمومی و فقط با معدل دوازدهم کنکور میدن اونوقت ما با هر سه پایه نهایی بدیم هه واقعا که ...
💬 پاسخ
آلاله گل : من حالم خیلی بده مخصوصا برا فیزیک احساس ترس دارم.. همش حس میکنم ک چن تا از درسامو افتادم،🥲💔 خدایا خودت کمکمون کن 😭😭😭
💬 پاسخ
آی سو خلجی : https://www.karzar.net/122381 برای اینکه حرف ما هم گوش مسئولان برسه امضا کنید تا شرمنده بچه هامون نشیم و بعد این همه در س خوندن بتونیم درآمدی حداقلی برای زندگی فراهم کنیم
💬 پاسخ
آی سو خلجی : سلام من امضا کردم برای موفقیت همه بچه های عزیزم و آینده پسرم لطفا شما هم از کارزار درخواست تکمیل ظرفیت آموزگاری و پرورشی امضا کنید تا منم شاید شاغل شوم و شرمنده بچه هام نشم ممنون از همه دوستان
💬 پاسخ
مایا مژگان راد : برای کنکور شروع به خواندن کردین؟؟
💬 پاسخ
برای ایران : سلام و درود برای عزت ایران لطفا لینک کارزار https://www.karzar.net/pezeshkian را در گروه های خود منتشر و ارسال کنید. فردا دیر است... # برای ایران
💬 پاسخ
زهرا رضایی : به وضوح شاهد تقلب های وسیع در حوزه امتحانات نهایی هستیم ؛ طرح تاثیر قطعی معدل باعث شده کسانی که به هر دلیلی در سال کنکور نتیجه نگرفتن یک عمر در حسرت بمونن ؛این طرح خلاف قانون اساسی هست علنا حق شرکت در کنکور از پشت کنکوری ها گرفته میشه
💬 پاسخ
کوثر قلی زاده : توروخدا تاثیر معدل رو حذف کنید 😭😭💔💔
💬 پاسخ
زهرا محمدی : کاش فقط معدل دوازدهم تاثیر داشته باشه کاش یک کارزار تشکیل بدن که سال دیگه هم فقط معدل دوازدهم تاثیر داشته باشه
💬 پاسخ
فرهاد محمدی : تو رو خدا تأثیر قطعی لغو کنید گناه ما چیه که تو شهرستان درس می‌خونیم مگه سطح تدریس شهرهای بزرگ مثل تهران با بقیه شهر یکی هست شما زمانی میتونید تأثیر معدل قطعی در نظر بگیرید ک عدالت آموزشی برقرار باشه از طرف دیگر قبلا فقط کتاب های جامع کنکور باید خرید میکردیم الان کتاب های گاج خیلی سبز هم واسه ترمیم معدل اضافه شدن مگه قرار نبود جلو مافیا گرفته بشه این که بدتر شده
💬 پاسخ
علی سعیدی در پاسخ به فرهاد محمدی: علاوه بر کتاب ها دارن آزمون های شبه نهایی هم برگزار می کنن اونا از خداشونه
💬 پاسخ
سهند قره قویونلو در پاسخ به فرهاد محمدی: واقعا این قانون بیشتر بی عدالتی ایجاد کرده، فقط به سود مؤسسه های آموزشی شده.
💬 پاسخ
زکیه تیموری فر : اصن درس عمومی چه کوفتیه نهایی رو حذف کنین و عمومیارو به کنکور هم برنگردونین
💬 پاسخ
زهرا محمدی در پاسخ به زکیه تیموری فر: اینجوری که عالیه ولی غیر ممکنه بالاخره عمومی رو یه جا باید امتحانش رو بگیرن یه نظرم اگر فقط معدل دوازدهم تاثیر داشته باشه و دوبار هم فرصت ترمیم بدن خوبه
💬 پاسخ
نمایش نظر های بیشتر

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


پیگیری ویژه کارزار

با استقبال بی‌نظیر شهروندان، این کارزار در فهرست پیگیری‌های ویژه قرار گرفت.

ثبت رسمی در دبیرخانه

نامه تأیید امضاهای این کارزار جهت ثبت و پیگیری صادر شد.

بازتاب در روزنامه هم میهن:

درخواست لغو تاثیر قطعی معدل

انتشار پوستر دعوت به امضا در اینستاگرام

انتشار پوستر در اینستاگرام

با توجه به اهمیت این کارزار پوستر آن در اینستاگرام منتشر شد.

مشاهده پست دانلود پوستر

ارسال برای رسانه‌ها

با استقبال ۵ هزار نفری، خبر این کارزار مهم برای رسانه‌ها ارسال شد

تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: