⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ نه به قیمت های نجومی آگهی پلتفرم دیوار
◻️ درخواست توقف احداث خیابان بخشداری در بافت تاریخی خمینی شهر اصفهان
◻️ درخواست جمع‌آوری سگ‌ها و ممنوعیت سگ‌گردانی

درخواست تجدیدنظر در مصوبه هیئت دولت درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

#بازنشستگان_تأمین_اجتماعی

درخواست تجدیدنظر در مصوبه هیئت دولت درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

جناب آقای رئیسی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام
همانگونه که مستحضرید ۴میلیون بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی به‌مدت ۲ماه در انتظار طرح پیشنهاد افزایش حقوق در هیئت دولت بودند که طبق گفته وزیر کار و رفاه اجتماعی به‌دلیل تراکم موضوعات، فرصت طرح در هیئت دولت پیدا نکرده بود.
روز یکشنبه ۱۵خرداد ۱۴۰۱، در روز تعطیل و در سالگرد قیام ۱۵خرداد، هیئت دولت محترم تصمیمی اتخاذ کرده و با تعدیل پیشنهاد اولیه سازمان تأمین اجتماعی و وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان را به دلایلی غیرموجه کاهش داده و در حد ۱۰درصد تعیین کرده است.
صرف نظر از مشکلاتی که به‌دلیل تورم و افزایش هزینه مخارج زندگی به این قشر زحمتکش، که ۳۰سال از بهترین دوران زندگی خود را وقف کار برای کارفرما و آبادانی کشور کردند،‌ به‌وجود آمده است، انتظار می‌رود که افزایش هزینه‌های این عزیزان به دلیل سرپرستی فرزندان بالغ و بیکار خود و همچنین هزینه‌های درمانی ناشی از کهولت سن این افراد را هم درنظر بگیرید.
باتوجه به اینکه خودتان تجربه حضور در مسند عالی‌ترین مقام دستگاه قضا و عمل به قانون را در کارنامه دارید، تقاضا می‌شود یک‌بار دیگر مصوبه اخیر هیئت دولت را از جنبه قانونی و باتوجه به موارد زیر مورد تجدیدنظر قرار دهید و چنانچه به این نتیجه رسیدید که حق ۴میلیون بازنشسته و مستمری‌بگیر ضایع شده است،‌ نسبت به اصلاح آن اقدام فرمایید:
۱. بازنشستگان تأمین اجتماعی به‌مدت ۳۰سال هر یک متناسب با حقوق خود حق بیمه‌‌مان از در صندوق تأمین اجتماعی سپرده‌گذاری کردند تا پس از بازنشستگی از مزایای آن بهره‌مند شوند. اکنون و پس از بازنشستگی اعمال ضریب ۵۷درصد برای برخی و اعمال ضریب ۱۰درصد برای برخی دیگر بدون درنظر گرفتن میزان سپرده‌گذاری آنان، فاقد وجاهت قانونی خواهد بود.
۲. اینکه فردی با حداقل حقوق، مشمول افزایش ۵۷درصد شده و افرادی ولو با حقوق هزار ریال بیشتر مشمول افزایش ۱۰درصدی شوند با هیچ منطقی سازگار نیست.
۳. بنا به گفته برخی پیشنهاد‌دهندگان تعیین محدودیت افزایش حقوق، بار تورمی افزایش حقوق، یکی از دلایل این مصوبه ذکر شده است. در حالیکه حقوق بیش از ۱۵میلیون نفر بیمه‌شده اصلی تأمین اجتماعی بر مبنای ۳۸درصد افزایش حقوق به اضافه ماهانه ۵۵۰هزار تومان تعیین شده و چنانچه بنا به ایجاد تورم توسط ۴میلیون بازنشسته باشد، تأثیر این افزایش توسط ۱۵میلیون بیمه شده ۴ برابر بازنشستگان است.
۴. منابع پرداخت حقوق بازنشستگان از محل صندوق ذخیره خود آنان بوده که طبق قانون تأمین اجتماعی به تصویب آن سازمان رسیده و جزو مخارج دولت قلمداد نمی‌شود که قرار باشد در محاسبه تورم تأثیر بگذارد. این امر مثل این است که برداشت از حساب بانکی اشخاص (با احتساب بهره بانکی) را به دلیل تورم محدود نمایید.
۵. اما مهمتر از همه موارد بالا، قبلاً این ابهام توسط برخی مخالفین افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هم مطرح شده بود که پاسخ معاونت محترم قوانین مجلس شورای اسلامی طی نامه شماره ۳۸۰۵ مورخ  ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ عنوان مدیرعامل تأمین اجتماعی، تشریفات قانونی تعیین مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی را بدون ابهام و به صراحت مشمول ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی دانسته و از شمول جزء ۴ بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ خارج دانسته است. لذا استناد هیئت دولت به لایحه بودجه برای بازنشستگان تأمین اجتماعی فاقد وجاهت قانونی است.
۶. ایراد قانونی مضاعف بر مصوبه اخیر هیئت دولت، ناظر بر این موضوع است که حقوق حداقل‌بگیران را مشمول ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی دانسته و مشمول ۵۷درصد افزایش بدانند، اما حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر را به استناد قانون بودجه و در حد ۱۰درصد تعیین کرده است. این دوگانگی قابل درک نیست.
در پایان استدعا دارد در صورتی که حداقل شائبه تظلم به بازنشستگان به دلایل فوق و در نتیجه مصوبه فوق‌الذکر برای جنابعالی محرز شد نسبت به تجدید‌نظر در آن دریغ ننموده و با طرح مجدد آن در هیئت دولت دستور مقتضی صادر نمایید.

با تشکر

زمان این کارزار به پایان رسیده است.

جهت اطلاع از نتیجه این کارزار و خبرهای مربوط به آن به کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام کارزار مراجعه نمایید.

امضاکنندگان: 3453 نفر

  • شکراله شیرازی

  • هومان نجفی تیره شبانکاره

  • فرامرز قشقایی

  • سیروس منصوری

  • محمد رضا کاظمی

  • محمدحسین پایدار

  • جان ولد شکوهی

  • حکمت حسین زاده

  • بهرام نوروزپور

  • ابراهیم صباحی

  • علی رستمی

  • اکبر شمس

  • عبداله احمدی

  • نیما جاویدنیا

  • کامران ابراهیمی

  • صفات الله عمادی

  • بهنوش وحدتی

  • ابوالقاسم علیمرادی

  • مسعود دری

  • خداداد کوهستانی

  • داریوش قناعت پیشه

  • قدرت اله کریمی خرمی

  • بهروز بیگدلی

  • محمد جواد جلالی فر

  • سیدصادق موسوی

  • رامین کاظمی

  • عبدالخلیل عبدلی

  • معصومه تقدسی

  • حمید زارع

  • بهرام زارعی

بحث و گفتگو

مهدی کریمی : این سطح حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی یعنی قتل تدریجی و دسته جمعی بازنشستگان
💬 پاسخ
رضا آهنگر : لطفا از کارزار «درخواست افزایش سرعت و کیفیت اینترنت کشور با شکستن انحصار مخابرات» حمایت کنید ✅ 🔸 لینک کارزار : (https://karzar.net/22440) لطفا 5 ثانیه وقت بذارید و امضا کنید ✍ حتما برای دوستان و آشنایان هم ارسال کنید 🙏 امضا کردنش ضرری نداره اما میتونه مفید باشه✌️ ‌بیشتر از 14,000 نفر از این کارزار حمایت کردن‼️ امضا بیشتر = پیگیری سریعتر = نتیجه بهتر🎯
💬 پاسخ
سیروس منصوری : این را کپی و برای دوستان و بستگان و همکاران خود در شبکه های اجتماعی ارسال فرمایید : از دوستان و همکاران محترم که حداقل یک نفر بازنشسته در خانواده خود دارند درخواست دارم با ورود به لینک زیر و امضای کارزار ، اعتراض خود را نسبت به مصوبه غیر قانونی هیئت دولت در اعمال محدودیت افزایش حقوق بازنشستگان اعلام نمایند. ضمنا هم با گوشی خود و هم سایر افراد خانواده به این کارزار رای دهید تا با افزایش امضا ، قدم بزرگی در اصلاح مصوبه برداشته شود. منفعل نباشید و با ورود به لینک زیر، متن شکایت را مطالعه و منوی امضا را بزنید. https://www.karzar.net/45012
💬 پاسخ
سیروس منصوری : با سلام، ضمن تشکر از همکاران بازنشسته که با امضای این کارزار، اعتراض خود را به مصوبه غیرقانونی و ظالمانه هیئت دولت اعلام کردند، تقاضامندم علاوه بر خودشان، با گوشی سایر اعضای خانواده هم این کارزار را امضا کرده تا قدم بزرگی در اصلاح مصوبه برداشته شود. ضمنا متن پیام بعدی را هم از طریق شبکه های اجتماعی با سایر دوستان خود به اشتراک بگذارید تا با افزایش تعداد امضاها، پیگیری موثرتری انجام شود
💬 پاسخ
رضا آهنگر : لطفا از کارزار «درخواست افزایش سرعت و کیفیت اینترنت کشور با شکستن انحصار مخابرات» حمایت کنید ✅ 🔸 لینک کارزار : (https://karzar.net/22440) لطفا 5 ثانیه وقت بذارید و امضا کنید ✍ حتما برای دوستان و آشنایان هم ارسال کنید 🙏 امضا کردنش ضرری نداره اما میتونه مفید باشه✌️ ‌بیشتر از 13,000 نفر از این کارزار حمایت کردن‼️ امضا بیشتر = پیگیری سریعتر = نتیجه بهتر🎯
💬 پاسخ
محمدحاجی زاده : دولت قانون گریز آب به آسیاب دشمنان قسم خورده این مرزوبوم میریزد##تورم۴۰۰درصد افزایش۱۰درصد عقل شعور وشرفتان راکجامعامله کردید
💬 پاسخ
علی حجتی : کسی که ۱۱سال حق بیمه پرداخت کرده.باکسیکه ۳۵ سال حق بیمه پرداخت کرده باید ۱ میلیون حقوقشان فرق داشته باشدد..این را به وزیر کار اعلام کنید.درتخته وایت برد خود حساب کند............اگرر....سواد...........
💬 پاسخ
پر هام قهرمانزاده : سلام خسته نباشی ما بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل بگیر از حرکت خوب دولت حمایت میگنم سپاسگزارم چهل سال بعددولتی پیداشده است که از طبقه ضعیف حمایت میگنند بس خواهش میگنم بگذرید دولت کاریش را انجام دهد باتشگر
💬 پاسخ
محمد دهقانی در پاسخ به پر هام قهرمانزاده: دولت واسه شما کاری نکرد ،طبق قانون دولت نمیتونه حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی رو کمتر از حداقل حقوق شورای کارگری در نظر بگیره وگرنه مطمین باش حقوق شما هم همون 10درصد میشد
💬 پاسخ
رضا سعیدی در پاسخ به پر هام قهرمانزاده: من کارمند بودم مدرک گرفتم و ۳۵ سال سابقة دارم بعد انصافه جلوی خانواده ام شرمسار بشم؟
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


انتشار پوستر دعوت به امضا در اینستاگرام

انتشار پوستر در اینستاگرام

با توجه به اهمیت این کارزار پوستر آن در اینستاگرام منتشر شد.

مشاهده پست دانلود پوستر

تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: