⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ درخواست تکمیل ظرفیت آزمون وزارت بهداشت ۲۸مهر
◻️ درخواست پرداخت سهم و سود و انتقال سند و فروش هتل‌های آذین ۱ و ۲ (پاژ) در مشهد
◻️ اعتراض به حکم شروین حاجی‌پور

درخواست لغو امتیاز تأهل و فرزند در آزمون‌های استخدامی

#لغو_امتیاز_تأهل_و_فرزند_در_آزمون_استخدامی

درخواست لغو امتیاز تأهل و فرزند در آزمون‌های استخدامی

بسمه تعالی

العَدلُ أساسٌ به قِوامُ العالَمِ. امام علی (علیه السلام)

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران


با سلام و احترام
در اقدامی عجیب از سمت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در بند "ب" ماده ۱۵ طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده امتیازی به شرح ذیل در نظر گرفته شده است. در بکارگیری، جذب و استخدام به ازای تاهل و نیز هر فرزند دو درصد(۲%) مجموعاً حداکثر تا ده درصد(۱۰%) به امتیاز هر فرد اضافه می‌شود.در آزمون استخدامی که داوطلب تنها با چند صدم اختلاف قبول یا مردود می‌شود لحاظ کردن چنین امتیازی به جای رفع موانع ازدواج، خود باعث ایجاد مانع می‌شود. داوطلب مجرد سهمیه آزاد علاوه بر امتیاز بومی، مجبور است با امتیاز فوق نیز رقابت کند که باعث می‌شود عملاً از ادامه رقابت حذف شود.
در امتیاز فوق الذکر به صراحت اشاره نشده است منظور از ۲%، درصد نمره کل آزمون هست یا ۲% نمره مکتسبه داوطلب! اما در کارنامه صادره از سمت سازمان سنجش امتیاز فوق را ۲% از نمره کل آزمون لحاظ کرده است. امتیاز فوق الذکر به موجب بند ۹ اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه‌های مادی و معنوی از جمله وظایفی است که دولت برای تحقق آن باید همه امکانات خود را به کار برد و در اصل ۲۸ قانون اساسی مقرر شده: "دولت موظف است با رعایت نیاز جامعه به مشاغل گوناگون، برای همه افراد امکان اشتغال به کار و شرایط مساوی را برای احراز مشاغل ایجاد نماید." و متأثر از این اصول، ماده ۴۱ قانون مدیریت خدمات کشوری اصل کلی در استخدام و ورود به خدمت دولتی را بدین گونه مقرر کرده است که:" ورود به خدمت و تعیین صلاحیت استخدامی افرادی که داوطلب استخدام در دستگاه های اجرایی می‌باشند، بر اساس مجوزهای صادره، تشکیلات مصوب و رعایت مراتب شایستگی و برابری فرصتها انجام می‌شود." خلاف قانون بوده چرا که خود نوعی بی عدالتی است و تبعات ناشی از این بی عدالتی برای دیگر داوطلبان و شرکت کنندگان آزمون های استخدامی، غیر قابل جبران می‌باشد. لذا خواهشمند است دستورات مقتضی صادر فرمائید.

زمان این کارزار به پایان رسیده است.

جهت اطلاع از نتیجه این کارزار و خبرهای مربوط به آن به کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام کارزار مراجعه نمایید.

امضاکنندگان: 7000 نفر

  • سعید نوروزی

  • محراب نوروزی

  • هانیه راستی فر

  • مرضیه جهانبخش

  • فاطمه شیروانی

  • الناز شریفی

  • حسن رضائی

  • فرشته اکبری

  • زينب بشيري اقدم

  • فریبا دهقان

  • میلاد رشدی ملکی

  • جاوید محمدی

  • امیرحسین اکبریان

  • فروغ دهقان قصری

  • مختار اسکندری

  • آمینه یوسفی

  • اسیه نگاهی

  • امید پورحسن

  • مریم حمدی

  • عالیه دوجی

  • پرشنگ شیخ اسمعیلی

  • سحر زینی وند مقدم

  • علیرضا پیشگو

  • سید علی ابراهیمی سکه

  • بیخیال دنیا

  • سمیه آقابابایی

  • ا محمودی

  • کوثر دادک

  • سمیه بابایی

  • Shabnam Jampoor

بحث و گفتگو

زهرا مهدی پور : قبلا همه به سهمیه شهدا و ایثارگران اعتراض میکردن، چی شده که حالا سهمیه متاهلی و فرزندآوری خوب شده! چون بنفع خودتونه! انصافا سهمیه جالبی نیست. کسی باید معلم شه که جایگاه علمیش بالاتر نه اینکه چون فرزند و شریک زندگی داره بهش سهمیه بدن! این سهمیه صحیح نیست! مگر اینکه فقط برای آقایون که نان آور خانواده هستن لحاظ بشه! در غیر اینصورت این سهمیه بی معنی!
💬 پاسخ
شهربانو شیرزاد : باسلام و احترام این کارزار جدید هم امضا کنید👇👇👇👇👇 ❤❤❤❤ 🌹🌹🌹🌹✖️ ■■#حذف کارت پایان خدمت برای گرفتن جوازکسب■■✖️ (((جواز کسب آسان)))🛑🛑✌ ➰️《《《 ممنون میشم امضا و همکاری کنید وما رو در قدمی بزرگ یاری کنید تا یکی از مشکلات جوانان حل شود》》➰️❌️❌️ کافیه عبارت {{جواز کسب }}و یا{عدد61602} ✖️✖️☘️☘️☘️☘️ را در قسمت جستجو سرچ کنید 🙏🏻✌❤❤❤❤ ✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️ https://www.karzar.net/61602
💬 پاسخ
داوطلب - : اقای نوروزی کار این کارزار به کجا رسید؟ کسی از مسوولا جواب نامه رو داد؟
💬 پاسخ
سعید نوروزی در پاسخ به داوطلب -: سلام نه متأسفانه چندین مرتبه به مجلس، نماینده ها، دفتر ریاست جمهوری، بیت رهبری رفتیم دریغ از نتیجه ای به هیچ عنوان از موضعشون کوتاه نمیان، حتی خیلی صحبت کردیم تا تاثیرش کمتر شه با شروطی که برا سایر امتیازات گذاشتن ولی قول دادن و عمل نکردن
💬 پاسخ
علی ش68 : دوستان عزیزم واقعا واسم عجیبه که چرا در بین نظرات مجردها و متاهلین به همدیگه اهانت میکنن در صورتی که نقص از قانونه و ما نباید به نفع خودمون صحبت کنیم.مثلا دوستی عنوان کرده متاهلین همه خوشبختن و مجردها همه بدبخت.خب در اینصورت میتونیم بگیم شماهم ازدواج کن تا مث بقیه متاهلین خوشبخت بشی.در واقع دادن امتیازات اشتغال و تحصیل به متاهلین در تمامی کشورها لحاظ میشه اما نکته اینجاست که باید قانون طوری نوشته شه که به مجردین ظلم نشه.بنده متاهلم و جویای کار ولی هیچوقت راضی نیستم بدون اینکه زحمتی بکشم استخدام بشم.اما نکته اینجاس که با رتبه و معدل بالا در کارشناسی ارشد و رزومه عالی نباید با شخصی که تلاشی نکرده و فقط سرکلاسها حاضر شده دارای امتیازات برابر باشم.این قانون باید بیاد بگه متاهلینی که نسبت به دیگر داوطلبین از امتیازات اکتسابی بیشتری برخوردار بوده.حداقل کمکی هم بخاطر تلاشهایش بهش تعلق بگیره و همینطور واسه مجردین.نه اینکه بیان بگن یه کودن متاهل از یک نابغه مجرد امتیازات بیشتری داره چون فقط ازدواج کرده و بچه داره
💬 پاسخ
فرشید صادقی در پاسخ به علی ش68: این قوانین خلاف قانون اساسی هست
💬 پاسخ
داوطلب آزمون : سلام آقای نوروزی لطفا کارزار رو مجدد بنویسین و تاریخش رو تا پایان اسفند بزنید که بیشتر امضا بشه. ممنون
💬 پاسخ
گم نام : مجلس موافقت کرده که از زمان تصویب، قانون حمایت از خانواده، هفت سال آزمایشی اجرا بشه که شش سالش مونده، به اون نماینده هایی که روش کار میکنند و بقیه ی نماینده ها بگید که نقص کارشون و بلایی که سر مجردا در اولین سال اجرا اورد رو بفهمند. اگر هیچی نگیم فکر میکنند خیلی درست و بی نقصه و همینطور میمونه.
💬 پاسخ
اردشیر حاجبی : فرد مجرد بیکار هسته وقت درس خواندن داره ولی افراد متاهل فکر خرج خونه فکر زن بچه ومشکلات خودش داره وقت هم برای خواندن نداره باید این کمک به افراد متاهل بشه باید متاهل باشی درک میکنی ارزوی روزی ۴ ساعت درس خواندن یعنی چه
💬 پاسخ
زهره سارانی در پاسخ به اردشیر حاجبی: شما اگر روز اول پول و درآمد نداشتید چرا ازدواج کردید به خاطر خطای شما باید مجردها نابود شوند. همه متاهل ها که می بینم وضعیت خوبی از لحاظ مالی و ... دارند. حالا متاهل با چند تا بچه که دانشجو هست دنبال شغل ۵ میلیونی هست در صورتی که سن خیلی بالا و درآمد سالانه میلیاردی داره
💬 پاسخ
علی ش68 در پاسخ به زهره سارانی: با سلام.دوست عزیز با توجه به نظری که شما دادید خواستم نکته ای رو بیان کنم/ما نباید در اینگونه مسائل به موارد تکی و خاص توجه کنیم و بگیم چون فلانی که بنده میشناسم وضعیت مالی خوبی داره پس بقیه متاهلین هم وضعشون خوبه.بنظر من نباید نفع شخصی رو لحاظ کنیم.در حال حاضر قریب به اکثر شرکتهای خصوصی بعد از 5سال سابقه ی کارمنداشون.اونارو تعدیل میکنن و بدنبال نیروی جوانتر میگردن.در چنین شرایطی تکلیف جوانانی که به پشتوانه همان شغل ازدواج کرده اند و صاحب فرزند شده ان چیست؟این طرح نواقص زیادی داره و باید رفع بشه چون بخاطر فرصتهای محدود شغلی حق مجردین خورده میشه ولی در انسوی مساله فشاری که بر متاهلین هست نیز باید در نظر گرفته شه.انشالله که شاهد انقلابی در تصمیماته مسئولین باشیم که به تبع آن بازنشستگان دوباره مشغول بکار نشن و شرکتهای دولتی و خصوصی مکلف بشن که قانون حمایت از جوانان رو رعایت کنن تا پشتوانه ای برای جوانان اعم از متاهل و مجرد باشه
💬 پاسخ
مبین بهمنی در پاسخ به علی ش68: امیدوارم که این قانون ناحق که متولد ۱۴۰۱ هست برای همیشه برداشته شود. مجرد بیکار باید چه کند؟ این قانون ناحق چقدر به ازدواج افراد مجرد کمک کرده؟ چقدر افراد مجرد نا امید کرده؟ چقدر افراد مجرد به سمت فساد کشانده؟ شما با این امتیاز ناحق استخدام شدید.
💬 پاسخ
ماهرخ عالمی : سلام باینکه10.5 نمره از رقیبم توی آزمون قوه قضاییه از رقیب متاهل دو فرزندی جلوتر بودم پذیرفته نشدم خدایا تو صدای آه و ناله ما رو بشنو.
💬 پاسخ
گم نام در پاسخ به ماهرخ عالمی: قانون حمایت از خانواده را کمیسیون مشترک جوانی جمعیت به ریاست دکتر بانکی پور فرد گذاشتند و روش کار میکنند. دوستان مجرد زنگ بزنید دفتر دکتر بانکی پور، اقای عنابستانی، خانم فاطمه قاسمپور و اعضای کمیسیون جوانی و تمام حرفایی که اینجا مینویسید رو بگید، دوستانی که تهران زندگی میکنند لطفا برید مجلس در مورد این مشکل با نمایندگان صحبت کنید‌. چون فرصت شغلی به اندازه ی همه چه مجرد و چه متاهل ایجاد نشده و تصمیم به حمایت از خانواده ها گرفته شده، خسارت این مشکلاتو مجردا باید بدند؟ خدای نکرده مجرد که نمیخواد خانواده تشکیل بده، مجرد که سرپرست خانواده نیست و هزارتا مشکل نداره.
💬 پاسخ
ماهرخ عالمی در پاسخ به گم نام: ببخشید شمارش توی اینترنت پیدا میشه؟
💬 پاسخ
گم نام در پاسخ به ماهرخ عالمی: بله، توی سایت رسمی هر نماینده ای، بخش تماس با ما یا ارتباط با نماینده، شماره تلفن دفتر و برای بعضی ادرس ایمیلشونم هست.
💬 پاسخ
مهدیه مختاری فر : خدا از سر تقصیر مسولین نگذره ان شاالله آزمون قوه نمره کتبی دوم شدم، نفر سوم با تاهل فرزند ۶نمره اومد بالا و جای من رو با اختلاف ناچیز گرفت. شرمنده درگاه خدا باشید ان شاالله
💬 پاسخ
فریده موسوی : سلام این کارزار تمدید می شود؟
💬 پاسخ
ماهرخ عالمی : سلام دوستان این کارزار رو به دوستان مجردتون معرفی کنید تا این کارزار رو امضا کنن بلکه فرجی بشه و ما مجردها هم به استخدامی امیدوار بشیم.
💬 پاسخ
ن ناشناس : دوستان گرامی هر کی میتونه یه زیارت عاشورا بخونه ثوابشو هدیه کنه به روح شهدای مدافع حرم آقای نوید صفری و علی اصغر شیردل و اونا رو واسطه کنه تا بلکه حق پایمال شده ی ما دوباره زنده بشه. هر کی تونست چهل روز بخونه.
💬 پاسخ
مهرداد راد در پاسخ به ن ناشناس: حق گرفتنیه دوست عزیز
💬 پاسخ
ماهرخ عالمی : سلام خدمت همه دوستان از شما خواهش می کنم توی استوری هایتان و هر کجا که می توانید برای امضای این کارزار تبلیغ کنید حالا که هیچ کسی به فکر افراد مجرد نیست ما خودمان برای خودمان تلاش کنیم و یه کاری کنیم تا صدای ما به گوش مسولان برسد.
💬 پاسخ
ماهرخ عالمی : سلام دوستان در راستای امضای هر چه بیشتر این کارزار تلاش کنید چون اگر این قانون برداشته نشود افراد مجرد باید قید استخدامی را بزنند و یک مشکل به مشکلاتشان اضافه شود.
💬 پاسخ
هیوا محمدی : امسال من خیلی خوندم ولی رقیبم با ۸ نمره تاهل ۲ امتیاز از من جلو افتاد در حالی که بدون اون ۶ امتیاز عقب بود مصاحبه هم با اختلاف کمی نفر دوم شدم و رد. اون حتی از نظر سنی هم شرایط نداشت. متاسفانه ظلم را امسال دیدم و تا ابد به این کشور خدمت نخواهم کرد.
💬 پاسخ
مهیار متقی : سلام، سهمیه ی تاهل و فرزند توی تمام ازمونها داره اعمال میشه، این کارزارها هم خوبه، به امضا کردن ادامه بدید، اما بهترین کار اینه که چندبار همه جمع بشند و با هم جلوی مجلس یا سازمان اداری استخدامی اعتراض کنند.
💬 پاسخ
معصومه ع : با سلام اتفاقا بسیار امتیاز خوبیه.چون مجردین تمام تایم بیکارن و میتونن بخونن.متاهلین همسرداری و فرزند داری میکنن به درس اونها میرسن و مسیولیت مهمانداری و مریض داری و لباس شستن و رسیدگی به امور منزل دارن و در اصلا جهاد میکنن و در کنارش درس میخونن و ازمون میدن تا کمک خرج باشن.مجردها که پدر و مادر حمایتشان میکنند نسبت به متاهلین که مسیولیت زندگی بر گرد دارند در اولویت نیستند
💬 پاسخ
ز صادقی در پاسخ به معصومه ع: مجردها هیچ حمایتی از طرف پدر و مادر ندارند و از لحاظ مادی تحت فشار هستند پرستاری پدر و مادر و خرج زندگی پدر و مادر می دهند و موارد دیگر. یک فرد متاهل زندگی خوبی دارد و از لحاظ مال تحت فشار نیست.
💬 پاسخ
مهدیه مختاری فر در پاسخ به معصومه ع: از خدا بی خبر بی انصاف این نظر شخصی و قضاوت توه مجرد داریم تمام بدبختیهای خونه رو بر عهده داره هم خانم هم آقا. به اندازه کافی ظلم شده در حق مجرد با این امتیاز ناعادلانه، لازم نکرده آتیش دل مجردا رو شعله ور کنی ‌‌
💬 پاسخ
شهاب جاسمی در پاسخ به معصومه ع: اگه متاهلین وقت کافی برای خوندن ندارن یا مهارت و .. ندارن، به این معناست که شایسته ی اون کار نیستند. همین خود شماها کم غر میزنید چرا کارتون توی فلان اداره اشتباه انجام میشه، چرا فلان فرایند تولیدی یا ... کیفیت نداره؟ به دلیل همین عدم شایسته سالاریه که امثال شما باعثش هستید. هروقت محصول بد به دستت رسید، خدمات خوبی بهت ارائه نشد، هروقت حسرت موقعیت خوب به دلتون موند، بدونید از خودتون آب میخوره و شما بعنوان بخشی ازین وضعیت، حق شکایت ندارید.
💬 پاسخ
میلاد غدیری در پاسخ به معصومه ع: ببخشید چطور به خوشی های ازدواج میرسه ازش نمینویسین؟ مگر ما مجبورتون کردیم ازدواج کنیم یا خودتون براش له له میزدین؟ حالا بچه داری و همسرداری شما اخه چه ربطی به ملت داره؟ خربزه خوردین پای لرزش وایسین مگه ما مسئول ازدواج شماها هستیم یه جوری حرف میزنی انگار طلب پدرت رو میخوای
💬 پاسخ
رقیه خالقی قوشه بلاغ : با سلام و احترام لطفا این کارزا رو امضاء کنید. با تشکر https://www.karzar.net/56446
💬 پاسخ
قاسم ارمندئی : دوستان این موضوع را باید بروید دیوان عدالت اداری شکایت کنید نتیجه بخش تر است
💬 پاسخ
سعید نوروزی در پاسخ به قاسم ارمندئی: دیوان عدالت اداری مصوبات مجلس رو نمی تونه ابطال کنه، تنها راهش اصلاح توسط خود نماینده هاست. یا باید دولت لایحه بده مجلس و مجلس طبق اون اصلاحات لازم و انجام بده و یا خود مجلس طی طرحی این بند از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت رو اصلاح کنه
💬 پاسخ
متأهل خسته : متأهلی که فررزند داره کلا نمیتونه درس بخونه حالا دو نمره اضافه کردن به آزمونش مگه چقدر فرق میکنه براش، شماها هم چند برابر اونا وقت خوندن دارید بحای کم کاریتون میشستید درستون رو میخوندید ما باید اعتراص کنیم که چرا دو نمره دادن باید ده نمره میدادن مثل ضریب بومی گزینی
💬 پاسخ
ز صادقی در پاسخ به متأهل خسته: تو که خسته ای چطور می خواهی به بچه های مردم درس بدهی.. اکثر افراد متاهل ۱۰ نمره گرفته اند و مجردها دغدغه بیشتری دارند حتی پول خرید کتاب ندارند باید سر صدم رقابت کنند ولی متاهلا کیلویی نمره بگیرند. امسال هم به خاطر سن خیلی بالا متاهل ها می خواهند ماده ۲۸ حذف کنند.
💬 پاسخ
سعید نوروزی در پاسخ به متأهل خسته: بدترین افراد نزد خدا کسانی هستند که (از شنیدن و گفتن حرف حق) کر و لالند که اصلا تعقل نمی کنند. شما فردا روزی قراره به فرزندان این مرز و بوم درس بدین. با این زیاده خواهی که دارید بعید میدونم بتونید به رسالت شغل معلمی درست عمل کنید، قطعا مسیر اشتباهی رو یاد بچه های مردم میدین. از همین الان منصرف بشید بهتره تا دنیا و آخرت خودتون و تباه نکنید
💬 پاسخ
مهدیه مختاری فر در پاسخ به متأهل خسته: متاهلی که وقت نداره درس بخونه، شوهر داری بچه داری آشپزی جارو می‌کنه لباس میشوره، مهمانداری می‌کنه و... پس دو روز دیگه چطور میخواد خدمت کنه؟ از صبح تا حداقل ۲نیم ظهر ، اونم ممکنه بگن اضافه هم باید واسی کار کنی. اونوقت بگه شوهرم بچم، مهمان دارم، خونم نامرتبه، ظرفام نشستم آیا ازش قبول میکنن؟؟؟ شاید بگی پرستار میگیرم براشون، اما اگه وسعت میرسه پرستار بگیری پس چرا میگید بیکاریم نیاز داریم به حقوق؟؟؟
💬 پاسخ
زهرا حسینی در پاسخ به متأهل خسته: اگه امتیاز زیادی نیست براتون چرا اینقدر در برابر لغوش مقاومت میکنید پس؟!
💬 پاسخ
ش دانا : دوستان این کارزار رو هم حمایت کنید، درخواست لغو امتیاز متاهلی در نهمین ازمون استخدامی اموزش و پرورش karzar.net/47313
💬 پاسخ
جوان بیکار : از کمپین شما حمایت شد خواهشمند هستم از کمپین { لغو امتیاز تأهل و فرزندآوری در آزمون های استخدامی } برای کمک به جوانان جویای کار و مجرد و عدالت استخدامی و شایسته سالاری حمایت بفرمایید. https://www.karzar.net/51109
💬 پاسخ
فاطمه رضایی : سلام دوستان https://www.karzar.net/53925 کارزار مخالفت با امتیاز تاهل در استخدام و جذب هییت علمی، لطفا حمایت کنید.
💬 پاسخ
ز صادقی : لطفا حمایت کنید مربوط به استخدام https://www.karzar.net/20296
💬 پاسخ
ز صادقی : با سلام خدمت دوستان لطفا از کارزار زیر که مخالفت با جذب نهضتی ها و...می باشد نیز حمایت کنید https://www.karzar.net/20296
💬 پاسخ
ز صادقی : ای کاش کارزاری بود که هر فردی که می خواهد وارد آموزش و پرورش شود فقط از طریق ماده ۲۸ و آزمون و در شرایط برابر بدون ضریب و امتیازی وارد شود. در طرح های مختلف فقط با ساختن سابقه و پارتی بازی و با مهر و امضا معلم پیمانی شدند. فردی که با طرح امین و ساختن سابقه با رشته مدیریت بازرگانی معلم پیمانی شد و از مهر ۱۴۰۱ تدریس می کند.
💬 پاسخ
زهره حاتمی : کجای کارین این همه سر و صدا برای ازمونهای استخدامی و هزینه و سهمیه راه میندازن و بزرگنمایی میکنن که ما ازمون استخدامی داریم ولی از سهمیه ها و بخشنامه های پشت پرده خبر ندارین که برای دو سال بسیجی فعال داشتن و خوندن رشته های فلان و فلان استخدام رسمی میکنن تو اموزش و پرورش و صداش رو هم در نمیارن خودشم ظرفیتش چن برابر ازمون استخدامی.
💬 پاسخ
زهره حاتمی : خیلی خوشحال شدم این کارزار رو راه انداختین و موفق بودین این کارزار رو هم لطفا امشا کنید لطفا دررابطه با همین موضوعهhttps://www.karzar.net/55184
💬 پاسخ
س سعیدی : بچه ها سعی کنید برای نماینده ها و امام جمعه ی شهرتون و هر جا که میدونید، نامه بنویسید تا ببینند ما معترضیم و حقمون پایمال شده، من خودم چندتا نامه به نماینده ها، امام جمعه، صدا و سیما و هرکسی که به فکرم رسیده نوشتم. ای کاش باز این نتیجه ها رو بدون این سهمیه بررسی میکردند تا هر کسی تلاش کرده و حقشه به نتیجه ی زحمت خودش برسه.
💬 پاسخ
مجرد مجرد : امتحان امسال از پایه و اساس اشتباه بود، به بعضیا دو نمره، به بعضیا چهار نمره، به بعضیا شش نمره و ....، اضافه شد، مجردا هم که سر جاشون موندند تا نفر اخر شدند، فکر نکنم در طول تاریخ امتحانی به مسخرگی و شلم شورباگی این امتحان برگزار شده باشه! دیگه اسمش رسما امتحان نیست، نمرات امسالو از اول عادلانه بررسی کنید، این قانونم اصلاح کنید.
💬 پاسخ
فاطما سهیلی : بنظرشما درس خوندن چه ربطی به ازدواج یا فرزندداره؟ ایا فرزنداوردن بارعلمی حساب میشه؟
💬 پاسخ
یاسر خجسته : اگر منصفانه تر نگاه کنیم الان متاهل های بچه دار ماتم گرفتن بچه هاشون رو چیکار کنن وقتی میرن کلاس درس! اون مجرد هم پاشو رو هم نزاشته مادرش چایی بیاره براش بعضی هاشون مثل خود من باید پدر مریضشونم نگه داری کنن علاوه بر کار و درس
💬 پاسخ
داوطلب قبول نشده : ولی به نظرم بهتره یه کم منصف باشیم اونی که مجرد هست و وقتش مال خودش هست و برنامه ریزی میکنه و درس میخونه با اونی که متاهل هست و فرزند داره و مثل مجرد نمیتونه درس بخونه چون وقتش کامل مال خودش نیست باید یه امتیازی داشته باشه. والا من مورد دیدم که امتیاز تاهل و فرزند هم داشته و قبول نشده. چون چندبرابر ظرفیت پذیرش دارن امکان قبولی باز پایین هست. مشکل از اینجاست که طرفیت پذیرش پایین هست و با وجود کمبود نیرو باز از نیروهای بازنشته استفاده میکنن که کمتر حقوق بدن و یه حق بیمه ی کمتر بدهند. به نظرم بهتره کمپینی راه بندازید که ظرفیت بالا بره و از سال تحصیلی جاری ابدا از نیروی بازنشسته استفاده نشه و به جای اونا حدااقل از نیروی حق التدریس و خرید خدمات استفاده کنن تا آزمون بعدی ظرفیت‌ها بالاتر بره و امکان قبولی خیلی ها فراهم بشه.
💬 پاسخ
ز صادقی در پاسخ به داوطلب قبول نشده: متاهل ها بدون استخدام شدن هم تو جاده بچه آوردن افتادن و اکثریت بچه آوردن و دیگر هم بچه نمی اورند. برو زندگیت بکن، شماها که زندگی خوبی دارید. مجردها هم تحت فشار خانواده هستند امسال هم فشار جامعه اضاف شد.
💬 پاسخ
داوطلب ناشناس در پاسخ به داوطلب قبول نشده: بعضی مجردها سرپرست خانواده هستند و پدر و مادرهای پیر و مریض دارند، چنین شرایطی نه تنها موجب کم شدن وقت، بلکه باعث غصه و افسردگی میشود، این داوطلبان با وجود این شرایط سخت و غم انگیز تلاش کردند اما بی نتیجه ماند، در هر ازمونی فقط باید عدالت برقرار شود، مگرنه هر کسی شرایط خاصی دارد. نتایج اعلام شده ی امسال به حق نیست.
💬 پاسخ
لاله صالحی در پاسخ به داوطلب قبول نشده: چه ربطی داشت خوب متاهل هم ازدواج نمی‌کرد تا صاحب شغل دولتی می‌شد، علاوه بر اون مجردها خیلی هم بیکار نیستن مجرد بودن ارتباطی با زمان آزاد داشتن نداره خیلی، همه کاراهایی که شما انجام می‌دید رو انجام می‌دیم با بچه خواهر و برادر هم سر و کله می‌زنیم.
💬 پاسخ
یاسر خجسته : چرا واقعا سهمیه ای که اسمش آزاده باید 2 تا امتیاز تاهل و بومی داشته باشه ؟ این واقعا عادلانه نیست اینجوری جوانان کشور رو نسبت به آینده نا امید میکنید !
💬 پاسخ
زهرا ذوالققاری در پاسخ به یاسر خجسته: به نکته خوبی اشاره کردید...اسمش پس چرا سهمیه آزاده؟!
💬 پاسخ
به ناحق مردود : نتایج امسال باید دوباره با حذف نمرات تاهل و فرزند اعلام بشه چون حق مجردان زیادی پایمال شد و شرط سنی برای شرکت در ازمونهای بعدی ندارند.
💬 پاسخ
راضیه رییسی : این واقعا ظلم در حق مجردها بود و خواهد بود. یکسال تلاش و آنوقت مردود شدن به خاطر امتیازات ناعادلانه !
💬 پاسخ
زهرا محمدی فر : دوستان همه با هم به دیوان عدالت اداری شکایت کنیم
💬 پاسخ
مجرد بیکار : از کمپین«حمایت جوانان مجرد جویای کار» هم حمایت کنید. این هم در مورد تبعیض در استخدامی بین متاهل ها و مجرد ها هست.شما هم حمایت کنید.
💬 پاسخ
هادی امانی : این سهمیه باعث دور شدن افراد لایق از رقابت میشه و تصورم اینه در بلند مدت نتایج خیلی زیانبارتری به دنبال خواهد داشت.
💬 پاسخ
دانا غلامی : متاسفانه این قانون باعث بی انگیزه شدن خیلی از افراد میشه نه تنها برای این آزمون بلکه برای ازمون‌های بعدی هم و این خودش باعث میشه که افراد کارآمد و شایسته تلاش نکنند و قطعا تاثیر این قانون چند سال بعد خودش رو نشون میده
💬 پاسخ
لاله صالحی در پاسخ به دانا غلامی: واقعا همینطوره به نظر من هم
💬 پاسخ
مصطفی شادی : دوستان عزیز خواهش می کنم تا می توانید نشر دهید این کارزار را تا به امتیاز پیگیریی ویژه در سایت کارزار برسد خواهش می کنم. نویسنده عزیز این کارزار خواهش می کنم حتماً برگشتن بومی گزینی استانی و نمره آن 1.2 طبق روال سابق را هم اضافه کن یا پیگیری کن خواهش می کنم. و یک کارزار هم برای این بگزارید. وگرنه از بیکاری خانه نشین می شویم. از متولیان سایت کارزار کمال تشکر را دارم.
💬 پاسخ
م مختاری : دوستان هر کسی برای نماینده های شهر خودش پیام بزنه و اعتراضش رو نسبت به این قانون ناعادلانه بیان کنه، از قوه قضائیه بعیده این قانون ناعادلانه رو وسط مصاحبه ها اعمال کنه، اونم چی؟ نمره . نه درصد. خیر سر قوه قضائیه رسالتش اجرای عدالت و احقاق حق عامه هست، و طبق قانون اساسی باید همه در برابر قانون یکسان باشن و شرایط کار و استخدامی برای همه برابر، ولی متاسفانه امسال نمایندگان مجلس با این قانون تاهل فرزند هم رسالت قوه قضائیه هم برابری قانون برا همه رو زیر سوال بردن.
💬 پاسخ
مجتبی محرمی : دوستان عزیز لطفاً حمایت مالی از کارتر انجام بدید تا بیشتر دیده بشه. من در حد توان حمایت مالی کردم خودم
💬 پاسخ
ساغر عزیزی : سلام. من خودم شاغل هستم. ولی دوستای مجرد خودم رو دیدم یکسال تمام برنامه ریزی کردن شب و روز درس خوندن و رتبه ی برتر شدن و زمانی که امتیاز متاهلی رو دادن شدن جزء نفرات آخر و درنهایت رد شدن. کسایی که هم نیاز مالی داشتن وهم این کار زندگیشون رو تغییر میداد. واقعا دلم سوخت. خیلی ناعادلانه است. هم ازتون حمایت مالی کردم و هم تا جایی که تونستم دادم امضا زدن. به امید موفقیت این کارزار و شایسته سالاری در تمامی آزمون ها.
💬 پاسخ
زهرا ذوالققاری در پاسخ به ساغر عزیزی: لطف کروین دوست عزیز ان شالله همیشه سلامت و موفق باشید
💬 پاسخ
سهند طاهری در پاسخ به ساغر عزیزی: بسیار درست و به جا فرمودید
💬 پاسخ
م مختاری : از یه بچه کوچیک بپرسی آیا مجرد استخدام بشه و درآمد داشته باشه میتونه باعث افزایش جوانی جمعیت بشه یا یک متاهل فرزندار؟ میخنده ، میگه مشخصه مجرد. ۳۵ سالمه موندم نمایندگان مجلس چطوری این طرح به ذهنشون رسید و چطوری تصویبش کردن
💬 پاسخ
ماهرخ عالمی : سلام دوستان مجرد لطفا تمام تلاشتون رو برای امضای بیشتر این کارزار بکنید چون سرعت امضای این کارزار داره به کندی پیش می ره و لااقل خودمون هوای خودمون رو داشته باشیم و یه کاری برای خودمون کنیم.
💬 پاسخ
رضا سلیمی : همه فکر می‌کردیم این امتیاز واقعا دو درصد هست مثلا دو درصد از نمره ی مکتسبه که امتیاز ناچیزی میشی اما با دقتی نتایج ازمون اموزش پرورش اومد دیدم وای بر من دو نمره بوده یعنی یک شخص متاهل که یک فرزند داشته دو نمره تأهل و دو نمره فرزند به نمره ی مکتسبه اضافه شده ، وقتی رقابت سر صدم نمره هست دو نمره هم زیاد هست من بخاطر یک نمره رد شدم چون مجرد بودم رقصیم با دو فرزند ۶ نمره مفت گرفت واقعا اگر من قبول میشدم خب میرفتم سراغ ازدواج این شدیدترین خنجر تبعیض مجلس و دولت بود که مانع ازدواج جوان ها شد مگر نگفتند خدا فرزند بده روزی هم میده ؟ چرا پس این همه امتیاز میدین به فرزند و حق من که مجردم رو میدید؟ من عهد بستم تا استخدام نشم ازدواج نمیکنم الانم ۳۳ سالمه ببینم با این طرحهای بی اساستون به ازدواج جوان ها کمک میکنید یا فرزنداوری
💬 پاسخ
محمد موسوی در پاسخ به رضا سلیمی: تنها راهی که برامون گذاشتند اینه آزمون و استخدامی شرکت نکنیم به فکر خوداشتغالی باشیم تا سهمیه دارها ایران را آباد کنند.
💬 پاسخ
مجرد بیکار : نکته جالب راجب متاهل ها هست همه میگفتن 2 نمره میدن اونم به نمره کتبی الان کارنامه یکی از متاهلین رو دیدم 200 امتیاز به نمره کلش اضافه کردن اینطوری انگار هم تو مصاحبه تاثیر داره هم تو نمره کتبی چون 200 امتیاز در اصل 285 امتیاز کتبی بوده که بعد از ضرب شدن توی 0.7 شده 200 ما فکر می‌کردیم 2 نمره اس ولی در اصل 2.85 نمره اس من بحثی راجب این که چرا دادن یا ندادن ندارم چون متاهل ها زندگی خودشونو دارن با سختی هاشون فقط خواستم راجب اون 2 نمره شفاف سازی کنم همین
💬 پاسخ
4ntisec د در پاسخ به مجرد بیکار: دو نمره هم باشه زیاده، شما اینو در نظر بگیرید که 2 نمره به میانگین نمرات اضافه میشه، یعنی اگه توی استخدامی 15 تا درس داشته باشیم، منه مجرد توی درس های مختلف باید 30 درصد بالاتر بزنم تا تازه برسم به عزیز متاهل، اگه کسی دو فرزند داشته باشه این عدد میشه 90
💬 پاسخ
اردلان نکیسا : خیلی هم قانون خوبی بود من با این قانون تونستم 8 نمره بگیرم و قبول نهایی هم شدم تازه سهمیه بومی هم داشتم، اما رقیبام که مجرد بودن و نمره بیشتر داشتن رد شدن بخاطر نداشتن سهمیه، چه قانون خوبی بود تا باشه از قانونها... حسودی نکنید دیگه مجردا... من دیگه بچه هامم اوردم تازه، دیگه قصد اضافه کردن ندارم 🤩🤩🤩
💬 پاسخ
داوطلب ناشناس در پاسخ به اردلان نکیسا: وقتی یه نفر بیمار روانی باشه اینجوری نظر میده. خدا به داد اون بچه هایی برسه که قراره این بهشون درس بده!!
💬 پاسخ
سهند طاهری در پاسخ به اردلان نکیسا: همین نظر شما کافیه برای رد این قانون چه خوشحالم هستید حق دیگران رو خوردید.
💬 پاسخ
سارا سلیمانی در پاسخ به اردلان نکیسا: حداقل حق دیگران رو بهتون دادن در ملا عام بیان نفرمایید که قبح مسئله بریزه
💬 پاسخ
اردلان نکیسا در پاسخ به سهند طاهری: کار خوبی کردم تو هم برو بکن و خوشحالی کن، تا باشه از این قانونها... اب بریز جایی که سوخت
💬 پاسخ
مجرد بیکار : به ما چه ربطی داره که شما با بی فکری ازدواج کردید، مامایی که با امتیاز بومی، تاهل و بچه استخدام می شود چند تا بچه ناقص می کند و معلول می کند که هم برای خانواده و هم جامعه بار مالی و روانی ایجاد می کند، پزشک و پرستار که با امتیاز مسخره استخدام می شود چند نفر ناقص و نابود می کند معلمی که با امتیاز بومی تاهل و بچه، معلم می شود وقت رسیدگی به بچه های مردم ندارد و حتی سواد تدریس ندارد دانش آموز ضرر می کند و این تدریس معلم که آینده دانش آموز می سازد و در تمام مشاغل استخدام افراد بی سواد همه مردم ضرر می کنند. همه متاهلا شاغل هستند و فقط با این امتیاز تغییر شغل رخ می دهد. اولویت با مجرد بیکار باسواد هست.
💬 پاسخ
نمایش نظر های بیشتر

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


ثبت رسمی در دبیرخانه

نامه تأیید امضاهای این کارزار جهت ثبت و پیگیری صادر شد.

ارسال برای رسانه‌ها

با استقبال ۵ هزار نفری، خبر این کارزار مهم برای رسانه‌ها ارسال شد

انتشار پوستر دعوت به امضا در اینستاگرام

انتشار پوستر در اینستاگرام

با توجه به اهمیت این کارزار پوستر آن در اینستاگرام منتشر شد.

مشاهده پست دانلود پوستر

تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: