⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ نجات طبیعت زیبای تفتان از جویندگان طلا و فعالیت معدنی
◻️ درخواست حمایت از دکتر علی کشوری، نامزد انتخابات مجلس حوزه انتخابیه قائم شهر، سیمرغ، جویبار، سوادکوه و سوادکوه شمالی
◻️ درخواست ساماندهی فاضلاب‌‌های کشفرود مشهد

حذف شرط معدل برای جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها

#نه_به_شرط_معدل

حذف شرط معدل برای جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها

بسمه تعالی

جناب حجه الاسلام و المسلمین رئیسی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای دکتر زلفی‌گل
وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

جناب آقای دکتر خلج امیرحسینی
رئیس محترم مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم

با سلام و احترام
همان ‌گونه که مستحضرید، بر اساس شیوه نامه ابلاغی به دانشگاه‌ها برای جذب اعضای هیئت علمی در غربال‌گری اولیه افرادی که حداقل معدل سه مقطع تحصیلی را ندارند، حذف می‌شوند. به نظر می‌رسد این مصوبه، بنا به دلایلی که ذکر می‌شود، موجب تضییع حق گروه زیادی از نیروهای نخبه دانشگاهی می‌شود که به دلایلی در شرایط خاصی حداقل معدل شیوه نامه ابلاغی جذب را کسب نکرده‌اند.

با توجه به دلایلی که مشروحا به عرض می‌رسد، خواستار لغو این شرط بوده و از حضرت‌عالی خواهشمندند نسبت به بررسی مجدد مصوبه و درنظرگرفتن حقوق این گروه از دانشجویان و دانش‌آموختگان دکتری با حذف شرط معدل در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حداکثر مساعدت و همکاری را مبذول و دستورات مقتضی را صادر فرمایید.

۱. با توجه به عدم تأثیر نمره رساله دکتری در معدل مقطع دکتری تخصصی و تعداد واحدهای کم مقطع دکتری که اکثرا در دو ترم ارائه می‌شود اگر دانشجوی دکتری در یک ترم تحصیلی به دلیل بیماری یا هر دلیل دیگری معدلش پایین بیاید دیگر امکان جبران این کاهش معدل برایش وجود نخواهد داشت و نمی تواند حداقل معدل ۱۷ را کسب کند.

۲. نظر به اینکه امکان ترمیم معدل در تمام دانشگاه ها با شرایط یکسان وجود ندارد و در صورت وجود ترمیم معدل آن هم برای نمره های خاصی است که اگر دانشجویی در مقطع دکتری نمره بالای ۱۶ گرفته باشد معمولا نمی تواند ترمیم معدل کند که به حداقل معدل (معدل ۱۷) برای شرکت درجذب هیئت علمی برسد بنابراین باید تدابیری اندیشیده شود یا مصوبه شرط معدل حذف شود ( معدل فقط به عنوان یک امتیاز محسوب گردد). یا اینکه شرایط ترمیم معدل به شیوه ای اصلاح گردد که دانش آموختگان بعد از فارغ التحصیلی نیز بتوانند در هر مقطعی معدل خود را ترمیم نمایند.

۳. نظر به توصیه های مقام معظم رهبری که فرمودند "علم مجرد و به تنهایی کافی نیست؛ باید علم را به فناوری، فناوری را به صنعت و صنعت را به توسعه‌ی کشور وصل کنیم" باید ارزشی برای رساله دکتری در نظر گرفته شود چرا که معدل دکتری تخصصی فقط نتیجه تلاش دو ترم تحصیلی است در حالی رساله دکتری بخش مهمی از مقطع تحصیلی دکتری است و به انجام رساندن یک رساله موفق نیازمند بیش از دو سال تلاش و پژوهش مداوم است، لذا این مهم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا حق دانش آموختگان نخبه ای که با نمره و درجه عالی از رساله دکتری خود دفاع کرده اند اما معدل پایینتر از ۱۷ دارند تضییع نگردد بنابراین بهتر است تدابیری اندیشیده شود که نمره رساله در معدل تأثیر گذار باشد..

۴. اجرای این مصوبه، تضعیف واقعی حق نخبه ها و طیف وسیعی از دانش اموختگانی است که سال‌های زیادی از عمر خود را برای دستیابی به نتایج علمی و پژوهشی صرف نموده‌اند اما به دلیل کسری معدل در یکی از سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری به دلایلی (بیماری، فوت اقوام نزدیک، سیستم نمره دهی متفاوت دانشگاه‌ها و...) امکان شرکت در فراخوان ها ی جذب هیئت علمی را ندارند.

۵. در تاریخ بزرگان بسیاری بوده‌اند که با معدل پایین شایستگی های فراوانی کسب کرده و در زمره دانشمندان بزرگ و برجسته کشورشان قرار گرفته اند بنا براین حذف چنین دانش اموختگانی توسط هیئت ‌اجرایی جذب دانشگاه‌ها، جفایی غیرقابل‌جبران به علم و دانش خواهد بود.

لذا اینجانبان از محضر جناب‌عالی تقاضا داریم، برای برقراری عدالت و به‌منظور رفع مشکلات زیادی که با اجرای این قانون پیش روی دانش‌آموختگان این وزار‌تخانه قرار گرفته ‌است، دستور فرمایید تا تدابیر‌ لازم برای لغو شرط حداقل معدل در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی صورت گیرد.

سلامتی و توفیق روز افزون جناب‌عالی و دیگر دلسوزان نظام را از درگاه ایزدمنان خواستاریم.

این کارزار موفق شد!

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با تأثیرگذاری و موفقیت این کارزار اینجا را کلیک کنید.

حمایت از وبسایت کارزار

امضاکنندگان: 602 نفر

  • سیده مریم حسینی

  • بخاطر خدا

  • محمد سعید

  • رضا شیرودی

  • فاطمه محمدی

  • علی رضایی نژاد

  • سیده زهرا گوهری

  • شیدا سلطانی مهر

  • محمد محمدی

  • محمد عطائی

  • سیماغلامپور پیربستی

  • سجاد نیکنام

  • h arasteh

  • نوید خواجه حسینی

  • عماد اصلانی

  • رضاصمدی فروشانی

  • یاسمن تقوی

  • مرضیه چکنه

  • زینب عراقی رستمی

  • طیبه صادقی

  • صالح روشنی

  • سمیه دلاوری فر

  • محیا محمدتقی

  • ناهید جمشیدی

  • مریم شیراوند

  • سید رسول افتخاری

  • مریم درویش زاده

  • محمد علی مانیان

  • محبوب حبیب زاده

  • فاطمه حداد

بحث و گفتگو

فاطمه زهرا احمدی : https://www.karzar.net/111214 خواهش میکنم امضا کنید لطفا :))
💬 پاسخ
Sara.. . Sara : https://www.karzar.net/81543 دانشجویان روشن فکر از کارزار صدور گواهینامه موتورسیکلت برای خانم ها حمایت کنید ممنون
💬 پاسخ
فاطمه نمازی : قراره بیسوادا سواد آموزی کنن ؟؟؟؟ بس نیست اینهمه به فنا دادن ایران با فقر فرهنگی واساتید بی سواد وسهمیه ای ؟ایران رو برای کی به اضمحلال میبرید؟
💬 پاسخ
Amir hosseiny در پاسخ به فاطمه نمازی: سلام اگه قراره آدمهای باسواد رو ببرن سرکار پی چرا یک آزمون یکسان مثل دستگاه اجرایی برگزار نمی شود ؟اونجا که باسوادها بهتر تشخیص داده می شوند اگه راست میگویند یک آزمون مثل دستگاه اجرایی برگزار کنند برای جذب هئیت علمی. مسخره ترین شیوه به کار گیری یک نیرو که در عمرم دیدم همین جذب هیئت علمی هاست، که فراخوان می دهند بعد فارغ التحصیل بیچاره دکتری با هزار سختی برای مصاحبه می رود. بعد دو تا سوال الکی میپرسند و ردش میکنند در جذب هیئت علمی ها خیلی ناحقی صورت میگیرد شما و تمام افرادی که از این نحوه جذب الان حمایت می کنید به نظرم روزی باید پاسخگویی این جوانهایی که حقشان ضایع می شود باشید.
💬 پاسخ
مهدیه ..... در پاسخ به فاطمه نمازی: اگه قراره ادمای باسواد هیئت علمی بشن پس چرا ازمون برگزار نمیکنند؟ اگر ازمون برگزار شود هیچ کس اعتراضی ندارد. چکاریه که الکی فراخوان می دهند میخواهند سواد کسی که 30 سال درس خونده را با ی سوال مسخره بسنجند؟ بعد ردش کنند تو فراخوان؟ من 31 سال سن دارم و 24 سال درس خوندم و جوانیم رو برای تحصیل گذاشتم هیچ وقت این ناحقی ها را نمیبخشم....
💬 پاسخ
رسول م : طرف میخواد هیئت علمی بشه ، بعد شرط معدل رو میخواد حذف کنه 🤣🤣 جوک قرن ! امیدوارم کارزارتون به نتیجه نرسه ، وضع مملکت رو بیش از این خراب نکنید
💬 پاسخ
Amir hosseiny در پاسخ به رسول م: جوک قرن اونایی هستن که با نمره های الکی فارغ التحصیل شدن. اگه راست میگین چرا ازمون برگزار نمیکنن برای جذب هییت علمی ها. فقط ی سری شروط الکی گذاشتن جلوی تحصیل کرده های مملکت بعد با مصاحبه افراد مورد نظر خودشون را انتخاب میکنند اینجا اصلا علم سنجیده نمیشه. چرا ی آزمون استخدامی درست برگزار نمیشه برای هیئت علمی ها‌. همه جا آزمون داره به هیئت علمی که میرسه دیگه آزمون حذف میشه.
💬 پاسخ
Amir hosseiny در پاسخ به رسول م: سلام ما به نتیجه رسیدیم. خداروشکر دوستان عزیز شرط معدل یک نمره کاهش یافته. حداقل معدل لیسانس 13 کارشناسی15 دکتری16 مجموع معدل ها هم بالاتر از 17 شود
💬 پاسخ
فاطمه اخوان : حمایت شد گروه کوچکی هستیم نگران سلامتی شما برای حفظ سلامت غذایی خود و خانوادهایتان و کاهش هزینه های دارو و درمان بیماری های مرتبط باغذا، نیاز به چارچوب گذاری مسیول فنی و کنترل کیفی داریم . لطفا از کارزار 55829 و مسیولین فنی و کنترل کیفی حمایت کنید تاشاید باهم بتوانیم جلوی کارفرمای سودجو و مسیولین فنی و کنترل کیفی خاطی را بگیریم. https://www.karzar.net/55829
💬 پاسخ
آزاده ذاکری : سلام. با توجه به اینکه، ممکن است ، بعضی دانشجویان در یک مقطع تحصیلی ، بنا بر مشکلاتی ( چه شخصی، چه آموزشی مثل عدم رعایت عدالت آموزشی در بعضی مراکز آموزش عالی و تفاوت در اختلاف سطح نمرات دانشگاه های مختلف و ... ) در همان مقطع ، موفق به کسب معدل بالا نشده ، اما در مقاطع بعد کسر معدل مقطع قبل را ، جبران نموده باشند ، بنابراین چنانچه میانگین معدل مقاطع ارشد و دکتری در نظر گرفته شود به عدالت نزدیک تر است .
💬 پاسخ
Amir hosseiny در پاسخ به آزاده ذاکری: بله این نظر کاملا صحیح است.
💬 پاسخ
فرحناز. ا در پاسخ به آزاده ذاکری: بله این درسته. من دو دو مقطع لیسانس و ارشدم جز استعداد درخشان بودم در مقطع دکترا ک زمان کرونا بود خیلی مشکل داشتم اگر میانگین رو درنظر بگیرن عادلانه تر است
💬 پاسخ
راحله صفی خانی : ای کاش جمع شرط معادل رو حتی نیم تا یک نمره کاهش بدن من کارشناسی نمره50صدم کم دارم 4 سال حق التدریسی دانشگاه به عنوان مدعو خدمت کردم. الان چکارکنم با این اوضاع بازار کار.
💬 پاسخ
منیره حسنی : سلام، از کارزار شما حمایت شد،لطفا از کارزار افزایش محدودیت سنی استخدام آموزش و پرورش برای متقاضیان ارشد( با کد ۷۹۸۷۳) حمایت کنید.خیلی ممنون.
💬 پاسخ
مجید قهاری : https://www.karzar.net/80512 لطفا کارزار نه برای همیشه به سربازی اجباری را امضا کنید.این موضوع بسیار مهم است و ۳ میلیون مشمول بلاتکلیف وجود دارد.و از بسیاری حقوق ساده خود محروم اند.
💬 پاسخ
محسن احمدی : جهت شرکت در پویش مردمی جلوگیری از خشک شدن و نابودی زیست تالاب‌های کرمانشاه از طریق لینک زیر وارد سایت کارزار شده و ثبت امضا نمایید، با تشکر احمدی نویسنده و سرپرست کارزار. 🙏 https://www.karzar.net/53841
💬 پاسخ
مهدیه ر : https://www.karzar.net/48066 سلام از لینک شما حمایت کردیم لطفاً از این کارزار حمایت کنید
💬 پاسخ
درست کار : دیگه چی؟🤣🤣🤣 بر اساس معدل نباشه بر اساس رنگ چشم و خوشگلی باشه؟🤣🤣🤣🤣 چه کارزار مزخرفی
💬 پاسخ
نگفتن بر اساس معدل نباشه خواستن این شرط حذف بشه تمام سوابق مد نظر قرار داده بشه در پاسخ به درست کار: نگفتن بر اساس معدل نباشه خواستن شرط معدل حذف بشه و همه سوابق بررسی بشه
💬 پاسخ
فاطمه اخوان : حمایت شد سلام هموطن عزیز برای حفظ سلامت غذایی و سلامت خود و خانوادهایتان و کاهش هزینه های دارو و درمان بیماری های مرتبط باغذا، از کارزار 55829 و مسیولین فنی و کنترل کیفی نگران سلامت غذای جامعه حمایت کنید تاشاید باهم بتوانیم جلوی کارفرمای سودجو و مسیولین فنی و کنترل کیفی خاطی را بگیریم.
💬 پاسخ
سیده زهرا گوهری : سلام لطفاً کارزار جانبازان شیمیایی و اعصاب وروان متوفی را شهید اعلام کنید را حمایت کنید همین موضوع را آقای دکتر ملکی میخواهند پیگیری کنند پس حتما حمایت کنید
💬 پاسخ
شهربانو شیرزاد : سلام این کارزار جدید هم امضا کنید👇👇👇👇👇 ❤❤❤❤ 🌹🌹🌹🌹 #حذف کارت پایان خدمت برای گرفتن جوازکسب (((جواز کسب آسان)))🛑🛑✌ 《《《 ممنون میشم امضا و همکاری کنید وما رو در قدمی بزرگ یاری کنید 》》 کافیه لینک زیر رو از گوگل سرچ کنید 🙏🏻✌❤❤❤❤ https://www.karzar.net/61602
💬 پاسخ
چالش# : این شرط مناسب است به نمره 15 در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تقلیل یابدو همچنین بهتر است معدل یک مقطع نادیده گرفته شود
💬 پاسخ
دکتر شین : تو جذب آبان 1401 که شرط معدل تو شرایط اختصاصی نبود. بود؟! من فقط فرهنگیان شرکت کردم. تو شرایط اختصاصی معدل نبود و فقط شرط حداقل دو مقاله پژوهشی در دو سال اخیر بود که انصافا رای معقولی هست.
💬 پاسخ
یاسمن تقوی در پاسخ به دکتر شین: سلام دوست عزیز سایت خود مرکز جذب، شیوه نامه اجرایی را ملاحظه بفرمایید.در غربال گری اولیه کسانی که برخی شرایط از جمله حداقل معدل سه مقطع را ندارند حذف می شوند.
💬 پاسخ
محمد سعید در پاسخ به دکتر شین: سلام من معدل لیسانس و ارشد خیلی بالایی دارم 17 و خورده ای متاسفانه دکتری بخاطر بیماری ام معدلم پایینتر از 17 شده است. و این واقعا انصاف نیست که نتوانم در جذب شرکت کنم. برای یک دانشگاه سطح پایین هم ثبت نام کردم که در مراحل اولیه پیام گذاشتد به علت شرط معدل حذف می شوید. البته تمام شرط های جذب هیئت علمی ناعادلانه است. دوستان خواهشا این کارزار را اطلاع رسانی نمایید.
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


این کارزار موفق شد!

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: