⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ درخواست تغییر نام سه روستا در کرمانشاه
◻️ درخواست رسیدگی به تخلفات گسترده در روند برگزاری انتخابات مجلس در حوزه شهرستان خدابنده
◻️ اعتراض به تأخیر در اعلام نتایج نهایی آزمون مرکز وکلا

تعیین تکلیف و شفاف‌سازی صندوق تأمین آتیه برای بازنشستگان و پیشکسوتان بانک ملت

#صندوق_تامین_آتیه_بانک_ملت

تعیین تکلیف و شفاف‌سازی صندوق تأمین آتیه برای بازنشستگان و پیشکسوتان بانک ملت

بنام خدا

جناب آقای دکتر دولت آبادی
مدیرعامل محترم بانک ملت

با سلام و احترام

احتراما پس از عرض ادب و تحیات الهی همانطور که مستحضرید، هدف از ایجاد صندوق تأمین آتیه در دهه ۷۰ برای پشتوانه معیشتی و مالی از سرمایه های ذخیره و سود سرمایه‌گذاری شده کارکنان پس از بازنشستگی می‌باشد. متأسفانه از سال ۹۷ توجهی به این اهداف نگردیده است.

تا قبل از سال ۹۷ از منابع صندوق حق معیشت به‌صورت ماهیانه در فیش حقوق لحاظ می‌شد و در اول هر سال دوبرابر حق معیشت با عنوان پاداش فروردین پرداخت می‌گشت. همچنین افزایش سالیانه حق معیشت از ۱۲٪ تا ۲۰٪ (با توجه به سودآوری صندوق) اعمال می‌شد. بطوریکه در پایان سال ۹۶ مبلغ حق معیشت به میزان سه میلیون ریال رسید.

وفق مصوبه ۳۵/۳۵۶۸ مورخ ۹۶/۱۱/۳۰ هیئت مدیره، صدور بخشنامه ۲/۹۵۸۱مورخ ۹۶/۱۲/۱۷ اداره کل رفاه و جبران خدمت ابلاغ شد که از اول سال ۹۷ اجرا گردید. این بخشنامه مبنی بر آن است که حق معیشت حذف شود و پوشش اقساط جایگزین شود و کسانیکه از تسهیلات استفاده نکرده‌اند مبلغ سه میلیون ریال ماهیانه بحساب آنان واریز شود. این سه میلیون ریال پوشش اقساط تا کنون تغییری نکرده است و فقط قسمت کوچکی از اقساط را پوشش می‌دهد که در شهریور و اسفند هم واریز نمی‌شود.

البته در این تصویبنامه پیشنهاد شده در "صورت صلاحدید در صد تغییرات براساس منافع و مصارف سالانه صندوق اعمال شود " که متاسفانه به این امر توجی نشده است.

قابل ذکر است منابع صندوق تأمین آتیه عبارتند از:

سهم همکار: ۴٪حقوق ثابت
سهم بانک: ۹٪ حقوق ثابت و حق جذب
واریز ماهیانه ۳/۵ در هزار مانده تسهیلات مسکن و ضروری کارکنان
دریافتی درصدی از مانده اصل و سود تسهیلات مسکن و ضروری ( ۳٪، ۴٪و۵٪ )
واریز ماهیانه سود صندوق شامل: سود سپرده منابع انباشته، سود حاصل از سرمایه‌گذاریها

شرکتهای مورد اشاره در سال ۱۳۸۹ تأسیس شده است، لذا عنوان سرمایه‌گذاری در تابلوی اغلب شرکت‌ها و حتی ثبت آنها دیده می‌شود. صندوق یک شرکت هلدینگ و چند شرکت اقماری دارد از قبیل: شرکتهای واسپاری ملت، واسپاری آتیه نگر فام، تجارت بین‌الملل آتیه خواهان، فناوری اطلاعات آتیه ویستا نگر، آتیه تاکسی تابان، سان آتیه خواهان، معین گردشگری ملت، خدماتی و بازرگانی همیار تأمین آتیه، خدماتی نیرو تأمین آتیه خواهان، خدمات بیمه‌ای آتیه نگر ما، هتل جهان. قابل ذکر است هم‌اکنون صندوق تأمین آتیه کارکنان بانک ملت با ۶ درصد سهام، از مالکان اصلی بانک ملت به‌شمار می‌آید.

بازنشستگان به قیمت جوانی خود با صداقت و پشتکار سعی در انجام تمام امور محوله به نحو شایسته داشته‌اند تا بتواند باعث شکوفایی بانک ملت شوند. متأسفانه در زمان کهنسالی تیر ناملایمات، تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها و حق‌خوری‌ها از هر سو به پیکر آنها روانه گشته است. با توجه به آمار بانک مرکزی هزینه واقعی معیشت شرافتمندانه (نه حداقلی) یک خانوار ۳ نفره در بهمن‌ماه ۱۴۰۰ به میزان ۱۳ میلیون تومان بوده است که امسال از مرز ۲۱ میلیون تومان نیز گذشته است.

لذا نظر به افزایش هزینه‌ها و تورم در سال جدید کارد به استخوان بازنشستکان رسیده است. برای بهبود گوشه‌ای از این زخم‌ها بازنشستگان از آن مقام محترم تقاضا دارند در خصوص شفاف‌سازی و پرداخت منافع سرمایه و اندوخته تأمین آتیه به ذینفعان دستورات لازم صادر فرمایند.

پیشاپیش از بذل محبت و مساعدت‌های صمیمانه جنابعالی کمال تشکر را داشته و آرزوی توفیق روز افزون حضرتعالی و دیگر مسئولین محترم را از خداوند متعال خواستاریم.

خواهان سربلندی بانک ملت
معماران کهنه کار بانک ملت، بازنشستگان فراموش شده

زمان این کارزار به پایان رسیده است.

جهت اطلاع از نتیجه این کارزار و خبرهای مربوط به آن به کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام کارزار مراجعه نمایید.

امضاکنندگان: 5246 نفر

  • نوید خواجه حسینی

  • امین شفیع نیا

  • فرهنگ معصومی

  • محمد قهرمانی

  • مینوش خزاعی

  • داود صفردوست

  • نجیب اله رکنی

  • غلامرضا وطندوست

  • محمد بیگ محمدی

  • جاوید علینقی پور

  • وحید نجفی

  • محمدملکشاهی راد

  • محسن خسروی

  • احمد مقدم

  • حامد مطاعی

  • سلمان دهداری

  • رسول دینی

  • حسن علی پورآذر

  • روزا روشنی اهرابی

  • مجید دیانت

  • جمال جمالی

  • محمد حق پناه

  • فتحعلی قیصری

  • عزت قهرمانپور

  • میر تاپدوق سیداحمدی

  • احمد زارع کاريزک

  • امیر قهرمانی افشار

  • مرتضی مهرمحمدی

  • محمدرضا بابائی‌

  • سعیده عاملیان

بحث و گفتگو

کارمند بانک : در حال حاضر ماهانه بیش از ۳ میلون تومن بابت هر کارمند به حساب صندوق واریز میشه .. دوستان متولی صندوق خوب امور مالی بلدند و میدانند که سرمایه رو چطور میشه صد برابر کرد و تعمدا پول صندوق رو نفله کردند ..
💬 پاسخ
محمدهاشم کشاورزی : با عرض سلام و احترام خدمت مدیر عامل محترم بانک ملت و همه مدیران ارشد بانک ملت اینجانب کارمند بازنشسته بانک ملت هستم بعد از 30سال که در بانک زحمت کشیده ام آیا حق من این است که رفتم سرپرستی استان فارس میگم فرزندان من دیگه بزرگ شده 200 ملیون وام نیاز دارم میگویند بروج نیست حد عقل این صندوق تامین آتیه را حل کنید و پرداخت شود ممنونم با تشکر محمد هاشم کشاورزی
💬 پاسخ
سعید مهرایی : درود هموطن گرامی! خواهشمندم کارزار 75954 با موضوع درخواست تدریس ورزش باستانی به عنوان ورزش ملی در مدارس را حمایت نمایید.
💬 پاسخ
سهند برغشی : https://www.karzar.net/75014
💬 پاسخ
کارمند بانک : شنیدیم با منابع صندوق پیت کوین خریدند صد برابر شده اما اصل پول رو به صندوق برگردوندند..
💬 پاسخ
زهرا زارع همسر مرحوم.... واقعا با دوتا بچه مدرسه و هزاران کلاس و خرج و مخارج دیگه تحمل این زندگی سخت شداگه : زهرا زارع همسر مرحوم....واقعاا با داشتن دوتا بچه یتیم و صدها مشکلات زندگی سخت میگذره
💬 پاسخ
حمیدرضا مجیدی : درصدبالائی ازسهام عدالت مردم مربوط به بانک ملت است که دراین موردها بایدشفاف سازی ود
💬 پاسخ
احسان ماهروی مقدم : https://www.karzar.net/70094سلام دوستان کار زار شما امضا شد لطفا از کارزار عدالت در پرداخت حمایت بفرمایید ممنون
💬 پاسخ
خدایار بخشی : باعرض سلام خدمت تمام دوستان و همراهان لطفا این کارزار رو هم حمایت کنید باتشکرhttps://www.karzar.net/68982
💬 پاسخ
سعید مهرایی : درود هموطن گرامی! کارزار شما امضا شد. خواهشمندم کارزار 59586 با موضوع بازنگری در پرونده تخلف ساخت و ساز در بافت تاریخی تجریش را حمایت نمایید.
💬 پاسخ
محمود مقدم : https://www.karzar.net/69375 قابل توجه کارگران عزیز: لطفا این لینک را در بین همه همکاران پخش و اطلاع‌رسانی بفرمایید.
💬 پاسخ
محمدجعفر نظریان سروستانی : باسلام عرض ادب بازنشسته بانک ملت هستم با توجه به اینکه فرزندان کلیه همکاران بازنشسته با زحمات وبا هزینه‌های دوران تحصیلی به رتبه ای رسیدند که احتیاج مبرم به کمک خانواده می‌باشند و در موقعیتی قرار دارند که تشکیل خانواده و سرمایه جهت کاریابی میباشند از شما بزرگواران وپیشکسوتان که در رأس امور هستید کمک شایانی به همکاران داشته باشید
💬 پاسخ
نصراله زمانی در پاسخ به محمدجعفر نظریان سروستانی: کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من
💬 پاسخ
مهران گوهری : مطمئنا بسیاری از بازنشستگان و کارکنان از این کارزار اطلاع ندارند تا حمایت کنند میتوان از طریق بانک پلاس اطلاع رسانی کرد . شایعات زیادی در خصوص سود آوری هزاران میلیاردی این صندوق شنیده میشود که باید به کارکنان و بازنشستگان نقدا استیفا شود .
💬 پاسخ
فرشته جلالی : هموطن گرامی لطفا جهت حمایت از اشتغال جوانان به این کارزار رای دهید شماره کازار:66132 لینک کارزار: https://www.karzar.net/66132
💬 پاسخ
سمانه بهمنی : با سلام این کارزار امضا شد لطفا از درخواست مساعدت در آزمون کارگزاری گمرک هم حمایت کنید سپاس فراوان
💬 پاسخ
نصراله زمانی : درود بر همت بلند همه همکاران با غیرت
💬 پاسخ
نصراله زمانی : درود برشرف همه آن کسانی که برای احقاق حقوق ، اجرای عدالت وباز پس گیری حقوق از دست رفته انسانها تلاش میکنند.
💬 پاسخ
محمدرضا خسروپور : برای دفاع از حقوق بانوان https://www.karzar.net/66493
💬 پاسخ
شهربانو شیرزاد : سلام این کارزار جدید هم امضا کنید👇👇👇👇👇 ❤❤❤❤ 🌹🌹🌹🌹 #حذف کارت پایان خدمت برای گرفتن جوازکسب (((جواز کسب آسان)))🛑🛑✌ 《《《 ممنون میشم امضا و همکاری کنید وما رو در قدمی بزرگ یاری کنید 》》 کافیه لینک زیر رو از گوگل سرچ کنید 🙏🏻✌❤❤❤❤ https://www.karzar.net/61602
💬 پاسخ
فرخ شمسی : این کارزار هم تلویحاً به این موضوع ربط دارد لطفاً امضاء کنید، لینک کارزار مرتبط: https://www.karzar.net/64691
💬 پاسخ
شهربانو شیرزاد : سلام این کارزار جدید هم امضا کنید👇👇👇👇👇 ❤❤❤❤ 🌹🌹🌹🌹 #حذف کارت پایان خدمت برای گرفتن جوازکسب (((جواز کسب آسان)))🛑🛑✌ 《《《 ممنون میشم امضا و همکاری کنید》》 🙏🏻✌❤❤❤❤ https://www.karzar.net/61602
💬 پاسخ
علی طارمی : کارکنان و زیر مجموعه های بانک ملت که سه سال پیش سود سهام میلیاردی گرفتن باز هم معترض هستید با چه رویی اعتراض میکنید
💬 پاسخ
حمید ناوک در پاسخ به علی طارمی: لطفا مستند و منبع این ادعا رو بفرمایید تا بنده که خودم کارمند بانک ملت هستم و بیخبر از این ادعای شما، پیگیر حقم بشم،بهتر نیست اول کمی تحقیق کنید و بعد ادعا کنید؟
💬 پاسخ
مهدی نیازی در پاسخ به علی طارمی: برادر طارمی احتمالا تو پرتقال سیر میکنی چه سود میلیاردی ، شاید فکر کروی قرارداده بگو مستندات رو
💬 پاسخ
بابک تهامی در پاسخ به علی طارمی: لطفا حرف مفت نزن . اگر مدرک داری رو کن تا من هم بروم حق م را بگیرم . خدا شاهده ۵۰ درصدش رو میدم به تو .
💬 پاسخ
مجید بختیاری در پاسخ به علی طارمی: کدوم بی پدر مادری این اراجیف رو نشر داده که شما الان دارید ازش حرف میزنید ، حقوق ما رو با سلام و صلوات میدن ، حرف مفت دیگران رو نشر ندید
💬 پاسخ
محمد علی عبداللهی : سلام برای رسیدن به مقصد نهایی و نتیجه خوب و مورد پسند فقط تلاش و صبوری زیاد نیاز هست
💬 پاسخ
احمد رنجبر : با سلام و خدا قوت ؛ لازم است شفاف سازی در خصوص تعیین مبلغ دریافتی هر همکار بازنشته حداکثر تا تاریخ ۲۹/۱۲/۱۴۰۱ مشخص و نحوه پرداخت آن اعلام گردد..
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


ارسال برای رسانه‌ها

با استقبال ۵ هزار نفری، خبر این کارزار مهم برای رسانه‌ها ارسال شد

تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: