⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ درخواست اجرای فوری فنس‌کشی جاده میامی-عباس‌آباد جهت حفاظت از یوزپلنگ ایرانی، حیات وحش و شهروندان در حال تردد
◻️ درخواست ساخت فیلم از ایران باستان
◻️ درخواست افزایش نرخ نان

نجات هویت کرمان و جلوگیری از تغییر نام خیابان‌ها

#نجات_هویت_کرمان

نجات هویت کرمان و جلوگیری از تغییر نام خیابان‌ها

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی امام جمعه محترم کرمان
جناب دکتر فداکار استاندار محترم کرمان

جناب دکتر بابایی فرماندار محترم کرمان
شورای محترم نامگذاری معابر شهر کرمان

کرمان شهری تاریخی و باستانی است که متأسفانه در طول تاریخ بخش عظیمی از هویت تاریخی خود را از دست داده است؛ در سالهای اخیر نام‌های اصیل کرمانی که مختص این شهر بودند و شخصیت های بزرگی که افتخار این سرزمین هستند به دلایل نامشخص کنار گذاشته شدند و کرمان به شهری بی‌هویت که تقریباً دیگر نامی از گذشته و مشاهیر خود ندارد تبدیل شده است؛ البته مردم کرمان با خطاب قرار دادن نام‌های گذشته همیشه این اعتراض را سال‌ها همراه خود به دوش کشیده‌اند.

شواهد تاریخی نشان می دهد که اکثر خیابان‌ها, محلات, میادین, معابر و حتی مساجد و تکیه‌های تاریخی و اصیل کرمان تغییر نام پیدا کرده‌اند و این‌بار خیابان میرزا آقاخان کرمانی تغییر یافته است.

به گفته دکتر یدالله آقاعباسی استاد دانشگاه، پژوهشگر و مترجم و مولف: "میرزا فرزند دلاور ایران و کرمان و بردسیر، یگانه متفکر برجسته و چند وجهی تاریخ ایران قبل از انقلاب مشروطیت است به دلیل مبارزۀ‌ بی‌امانش‌ با جهل و استبداد، از طریق نوشته‌های آگاهی‌بخشش. او نابغه‌ای بود که در ادبیات، تاریخ و نمایش و بسیاری از علوم قدیم و جدید زمانۀ‌ خودش سرآمد و بی‌بدیل بود و مهم‌تر از همه، استبداد را با قلم شورانگیز خود به ستوه آورده بود و جان بر سر پیمان خود با مردم گذاشت...". همچنین به گفته آقای گلابزاده پژوهشگر تاریخ کرمان: "میرزا آقاخان یک شخصیت بزرگ علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، روزنامه‌نگاری بوده است که شهید راه آزادی وطن شد".

حال ما مردم کرمان خواستار جلوگیری از این اقدام هستیم و امیدواریم نام‌هایی که مختص شهر کرمان هستند که بر اساس نا آگاهی و دلایل نامشخص تغییر پیدا کرده‌اند بازگردانده شوند و اگر قرار است نامی بر جایی گذاشته شود برای خیابان‌های تازه تأسیس در محدوده جدید شهر انجام بگیرد؛ تا هویت و اصالت از بین رفته شهر تاریخی کرمان احیا شود.

با تشکر

زمان این کارزار به پایان رسیده است.

جهت اطلاع از نتیجه این کارزار و خبرهای مربوط به آن به کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام کارزار مراجعه نمایید.

امضاکنندگان: 1543 نفر

  • فراز صادقی مقدم

  • بهاره فراهانی

  • حیدر نجارلو

  • امید ابراهیمی

  • مهدیه ایرانمنش

  • گوهری

  • بهناز میرزایی

  • پیمان قدیمی

  • امجد قربانی

  • رباب ضیا

  • فاطمه سلیمانی

  • بهادر میرحسینی

  • مریم جوانبخت

  • ساناز مظاهر کرمانی

  • جمشید روستا

  • آیدا صنعتی

  • امین پهلوان

  • شهرزاد تهامی

  • ناصر کاکویی

  • مجتبی دهقانی

  • نازنین پورچنگیز

  • فاطمه نوربخش

  • حمید نوروزی

  • امین حسینی زاده

  • مهسا مهدوی نیا

  • حمید صابر

  • بهار همدمی

  • سید حمید غفوری

  • هنگامه بختیاری

  • اسما قربانی

بحث و گفتگو

سعید مهرایی : درود هموطن گرامی! خواهشمندم کارزار 75954 با موضوع درخواست تدریس ورزش باستانی به عنوان ورزش ملی در مدارس را حمایت نمایید.
💬 پاسخ
نفیسه صدرزاده : شورای شهر کرمان کاری مهمتر از تغییر نام خیابان ها و میدان ها ندارند شهر کرمان کلی از نظر زیر ساخت و خدمات دچار مشکل هستش تولید کننده های شهر عمدتا بخاطر فشار اقتصادی و وام های که از بانک ها گرفتند و به خاطر اداره محترم مالیات که به جای اینکه از تولید کننده شهر حمایت کنه باعث ور شکستگی ایشان می شود شورای شهر فقط تنها کاری که توانایی دارند تغییر نام خیابان ها و میادین شهره وای بر ما چرا آخه با این همه مدیر با لایق و توانا چه کنیم ؟
💬 پاسخ
سعید مهرایی : درود هموطن گرامی! کارزار شما امضا شد. خواهشمندم کارزار 59586 با موضوع بازنگری در پرونده تخلف ساخت و ساز در بافت تاریخی تجریش را حمایت نمایید.
💬 پاسخ
رضا معرفی جهرمی : https://www.karzar.net/44640 کارزار بالا: درخواست حفظ باغات داخل شهر و احداث فضای سبز در آنها
💬 پاسخ
سمانه بهمنی : با سلام این کارزار امضا شد لطفا از درخواست مساعدت در آزمون کارگزاری گمرک هم حمایت کنید سپاس فراوان
💬 پاسخ
فاطمه اخوان : حمایت شد سلام هموطن عزیز برای حفظ سلامت غذایی و سلامت خود و خانوادهایتان و کاهش هزینه های دارو و درمان بیماری های مرتبط باغذا، از کارزار 55829 و مسیولین فنی و کنترل کیفی نگران سلامت غذای جامعه حمایت کنید تاشاید باهم بتوانیم جلوی کارفرمای سودجو و مسیولین فنی و کنترل کیفی خاطی را بگیریم.
💬 پاسخ
آرنیکا رنجبر : لطفاً کارزار درخواست ارتقای فرهنگ اجتماعی شهروندان شهر راین را هم امضا کنید: https://www.karzar.net/64691 شهر راین در وضعیت اجتماعی خیلی بدی قرار داره و همه شهروندان متحجر افراطی هستند و نمی‌گذارند دخترانشان به مدرسه بروند!
💬 پاسخ
شهربانو شیرزاد : ✔️✔️●●●《《اشتغال جوانان》》●●●✔️✔️✔️ باسلام و احترام این کارزار جدید هم امضا کنید👇👇👇👇👇 ❤❤❤❤ 🌹🌹🌹🌹✖️ ■■#حذف کارت پایان خدمت برای گرفتن جوازکسب■■✖️ (((جواز کسب آسان)))🛑🛑✌ ➰️《《《 ممنون میشم امضا و همکاری کنید وما رو در قدمی بزرگ یاری کنید تا یکی از مشکلات جوانان حل شود》》➰️❌️❌️ کافیه عبارت {{جواز کسب }}و یا{عدد61602} ✖️✖️☘️☘️☘️☘️ را در قسمت جستجو سرچ کنید 🙏🏻✌❤❤❤❤ ✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️ https://www.karzar.net/61602
💬 پاسخ
مهدی امینی : چه زیبا تاریخ را تحریف کردید و سعی کردید با، بافتن آسمان و ریسمان ذهن مخاطب را تحریک کنید اما... در مورد "میرزا آقاخان بردسیری" این ماست مالی کردن ها دیگر جواب نمیدهد اگر اهل مطالعه بوده باشید حتما دیده اید که او در نوشته های خود که اقرار های کتبی او میباشد و هیچ متوهمی هم نمی تواند آنهارا انکار کند چگونه شفاف ادیان الهی را ساخته بشر معرفی کرده عزاداری بر امام حسین (ع) که 1400 سال قبل بوده را بی ربط با ما ایرانی ها شیعه معرفی میکند از حجاب اسلامی به عنوان "حجاب بی مروت زنان"نام میبرد او نویسنده دومین کتاب بهائیت با نام "هشت بهشت" میباشد او به هیچ عنوان یک مبارز انقلاب مشروطیت نبوده بلکه از طراحان ترور شاه قاجار بوده به این دلیل که امیرکبیر، صدر اعظم آن شاه اقدام به اعدام علی محمد باب "سازنده فرقه ضاله بابیت و دشمن امام زمان عج" نمود و تیمی 7نفره متشکل از آقاخان بردسیری و میرزا رضای کرمانی و 5تن بابی دیگر اقدام به ترور شاه نمودند با این توهم که آقای "صبح ازل" که پس از علی محمد باب، سردسته فرقه ضاله بابیت شده بود و در قبرس ساکن بوده را (همچنین پدر زن آقاخان بردسیری هم بود) شاه ایران نمایند. لذا با شفاف شدن دلیل ترور شاه قاجار مشخص میشود که آقاخان بردسیری و میرزا رضای کرمانی به هیچ عنوان از انقلابیون مشروطه نبوده اند و تنها بدیل همزمانی اقداماتشان با انقلاب مشروطه، بابی ها آنهارا به عنوان مشروطه خواهان جا زدند تا عدم توفیقشان در جایگزینی شاه هم مخفی بماند. در چند خط و به اختصار در مورد "میرزاآقاخان بردسیری" آن خادم به بابیت و بهائیت و از بنیانگذاران تئوریک حذف حجاب از جامعه مسلمان ایرانی ارائه شد تا کسی فکر نکند این جرثومه فساد هنوز هم چهره ای مخفی دارد، خیر او دیگر علنی شده و بزودی اطلاعات بیشتری از این عنصر آلوده در اختیار عموم قرار خواهد گرفت و دیگر دفاع از او توف سر بالا خواهد بود اقدام شورای شهر در حذف نام او از خیابان شهر کرمان بسیار ستودنی و ضربه مهلکی بر پیکره مخفی فرقه ضاله بابیت و بهائیت بوده زیرا پرچم آنها را در شهر کرمان بر زمین انداخته شد. به فضل الهی این گونه اقدامات باید ادامه یابد.
💬 پاسخ
حجت طالبی زاده در پاسخ به مهدی امینی: یکم گل گاوزبون بخور داداش ،چرااینقدر حرص و فشار میخوری بابت یه اسم ،این چیزایی شما گفتی من بیشتر ازش خوشم اومد آدم بزرگی بوده
💬 پاسخ
آزاده کریمی در پاسخ به مهدی امینی: عجب اینطور که نوشتید مشخص شد انسان شریف و والا مقامی بوده
💬 پاسخ
مریم محمدی در پاسخ به مهدی امینی: با التفاط به همه فرموده های شما عجیب اینکه چرا مسئولین ما اینهمه ناآگاه بودن !!! و این همه سال ایشون تو کتاب های ما بعنوان یه قهرمان معرفی شد؟ 1 قبول دارید همه چیتون دروغکی و یواشکی و ماست مالیه ؟ 2چندین و چند سال ناآگاهی و عدم رسیدگی در مورد همین موضوع اگه به فرض صحیح باشه رو چه جور توجیح میکنید ؟
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: