⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ درخواست افزایش حقوق کارگران بازنشستگان
◻️ درخواست تأیید طرح ساماندهی کارکنان دولت
◻️ درخواست احداث سالن اختصاصی فوتسال در کاشمر

درخواست توقف اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان

#توقف_طرح_هوشمندسازی_یارانه_نان

درخواست توقف اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان

وزیر محترم اقتصاد و دارایی

جناب آقای خاندوزی

با توجه به اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان، مشکلات عدیده‌ای برای صنف نانوایان کشور ایجاد شده است. در ابتدا هدف طرح حل مشکلات بود که با اجرای طرح، مشکلاتی به مشکلات قبل افزوده شد. به چند مورد اشاره میکنیم:

۱_ با اجرای طرح مذکور اختلاف قیمت آرد یارانه‌ای دولتی و آرد آزاد بیشتر شد که باعث ایجاد زمینه تخلف شده است.

۲_ اجرای طرح نتوانست از آرد فروشی جلوگیری کند بلکه بیشتر به آن دامن زد.

۳_ برخی از نانوایان با تراکنش‌سازی، هم کمک‌هزینه دولتی دریافت می‌کنند و هم از طریق فروش آرد چند برابر بیشتر سود می‌کنند.

۴_ برخلاف ادعای مجریان طرح، هیچ الگوی مشخصی برای تخصیص آرد به واحدها وجود ندارد و در عمل به صورت عمومی سهمیه همه نانواها کسر شده است، در ابتدای طرح قرار بود با پخت اضافه، سهمیه آرد اضافه شود اما در عمل اتفاق نیفتاده.

۵_ با اجرای طرح مذکور پخت نان به صرفه نبوده و فروش آرد و پخت نان برای گاوداری‌ها و دامداری‌ها چند برابر بیشتر سود می‌کند.

۶_ عدم اعلام نرخ سالیانه باعث از بین رفتن کیفیت نان شده است.

۷_ عدم اعلام نرخ سالیانه باعث تغییر شغل کارگران این صنف شده است.

۸_ با توجه به بالا بودن نرخ تورم در اقتصاد کشور، نانوا قادر به پرداخت هزینه‌های جاری نیست. نانوا با درآمد دو سال پیش قادر به تأمین ملزومات، خرید دستگاه و تعمیر و نگهداری دستگاه‌ها نیست.

۹_ با توجه به انحصاری بودن دستگاه کارت‌خوان که در اختیار یک بانک خاص می‌باشد، باعث شده تا هیچ رقابتی برای ارائه خدمات وجود نداشته باشد.

۱۰_ با خرابی دستگاه و قطعی شبکه، نانوا هم از کمک‌هزینه دولتی محروم می‌شود و هم با کسری سهمیه مواجه خواهد شد که هیچ کدام از این موارد در اختیار نانوا نیست.

۱۱_ قیمت ثابت نایلون در دستگاه باعث ضرر و زیان به نانوا شده است.

۱۲_ کوتاه شدن دست اداره غله هر استان از ویرایش سامانه خرید آرد از مشکلات دیگر این طرح است.

۱۳_ با خرابی دستگاه کارت‌خوان یا قطعی شبکه یا با مرخصی گرفتن، یکبار نانوا از طریق سامانه هوشمند با کسر سهمیه مواجه می‌شود، یکبار هم از طریق گزارش نانینو با کسر سهمیه مواجه می‌شود.

۱۴_ به خطر افتادن سلامت مردم از طریق افزایش نجومی قیمت خمیر مایه.

۱۵_ اجرای طرح به بی‌عدالتی در تخصیص آرد در این صنف دامن زده است.

و مشکلات فراوانی که امکان بازگو کردن آن‌ها در این کارزار وجود ندارد.
لذا از همه همکاران و دلسوزان این صنف دعوت می‌شود با امضای این کارزار ما را در رسیدن به راه حل درست کمک کنند، شاید گوش شنوایی باشد.

لَهُ مُعَقِّبَاتٌ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَمِنْ خَلْفِهِ یَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا مَا بأَنْفُسهِمْ وَإِذَا أَرَادَ اللَّهُ بقَوْمٍ سُوءًا فَلَا مَرَدَّ لَهُ وَمَا لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ وَالٍ ﴿۱۱﴾

زمان این کارزار به پایان رسیده است.

جهت اطلاع از نتیجه این کارزار و خبرهای مربوط به آن به کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام کارزار مراجعه نمایید.

امضاکنندگان: 3361 نفر

  • مریم نقی پور شیراز

  • هومن صادقی بابلسر

  • سیده مریم حسینی کرج

  • مراد سردارزهی فنوج

  • رحمت اله رفیعی آبسردی شیراز

  • بهمن خدابنده لو همدان

  • حسین میرزایی گرگان

  • مهدی کارگر مشهد

  • هاشم ابراهیمی آذربایجان غربی

  • علی اسمعیلی ملایر

  • مهدی قدرتی تهران

  • جهان بخش اشرفا داراب

  • مجتبی شکری زاده مشهد

  • سهراب محرم زاده همدان

  • فرج محمدی گچساران

  • مرتضی عظیمی گندمانی گندمان

  • علی اصغر قاسم پی گرمسار

  • محسن خدابنده لو همدان

  • سیروس گلمحمدی همدان

  • حامد محمدی ملایر

  • مجتبی قربانی همدان

  • اصغر ر ضا ئی نوشهر مازندران

  • رامین گمارودی همدان

  • مرتضی تاجوک ملایر

  • رضا بهرامی همدان

  • فریبا موسایی شهرکرد

  • علیرضا ترکمان یگانه همدان

  • یوسف حسین پور سردشت

  • موسی گلبهار زابل

  • محمدمهدی محرم زاده همدان

بحث و گفتگو

امیر انیری : نانوایان با تراکتشهای سوری که با کارت ثبت شده در کارتخوان اقدام به ثبت تراکتشهای سوری و تکراری می کنند مگر نه از بچه ۱۰ساله تا پیر زن ۹۰ساله کارت عابر دارند لزومی برای ثبت کارت نانوا نیست از این کارتهای ثبت شده سوء استفاده میشه
💬 پاسخ
سعید مهرایی : درود هموطن گرامی! خواهشمندم کارزار 75954 با موضوع درخواست تدریس ورزش باستانی به عنوان ورزش ملی در مدارس را حمایت نمایید.
💬 پاسخ
رحمت اله رفیعی آبسردی : درود هموطن درخواست شما امضاشد لطفا درخواستhttps://www.karzar.net/73995 با موضوع درخواست مردم مظلوم روستای حسین آبادبخش سیاخ دارنگون فارس برای اجاره زمین های سیدالشهدا از متولیان امر را امضا بفرمایید متشکریم.
💬 پاسخ
شهاب الدین سیفی : این طرح شکست خوردس، اجرای این طرح نه تنها به جلوگیری از فروش آرد خارج از شبکه کمکی نکرد بلکه بیشتر زمینه رو برای تخلفات متعدد مهیا کرد چرا چون که نانوا فشار اقتصادی زیادی رو داره به دوش میکشه، از طرفی وضعیت اقتصادی و نرخ تورم در کشور ثبات نداره، مایه خمیر، نمک،نایلون هزینه های مصرفی و.... روز به روز افزایش قیمت دارن، ۳۰ درصد و ۲۰ درصد سود مازاد چه دردی از نانوا دوا میکنه، دستمزد یک کارگر خبازی رو هم جبران نمیکنه،این روند زمانی ممکن بود که هزینه های مصرفی یک نانوایی به نرخ چهار سال پیش برمی‌گشت که این امر هم چیزی دور از تصورات و غیر ممکن هستش
💬 پاسخ
رسول سروری : باسلام به استحضار میرسانم تنها راه جلوگیری از قاچاق ارد فقط و فقط ازاد سازی نان و یکپارچگی قیمت ارد ونبود سایه دولت بر روی ارد می باشد بقیه راه حل ها فقط هزینه اضافی میباشد ارادتمند شما باتشکر
💬 پاسخ
اکبر خاتمی : با درود خدمت همکاران عزیز و اساتيد گرانقدر بنده و پدر و پدر بزرگ بنده نانوا هستیم مغازه ما در بافت مرکزی و تجاری شهر که از شانس بد ما پیاده راه فرهنگی هم شده است اسرار بزرگترهای من این است که مغازه نانوایی بماند والا با موقعیت و متراژ احد حداقل 10 برابر درآمد بخور و بمیر ما خواهان و مشارکت تغییر شغل داریم چون واحد در مرکز تجاری شهر است سال‌های سال تامین کننده نان مورد نیاز کسبه و طبق دارهای بازار بوده ایم که متاسفانه با شروع برنامه غیر کارشناسی نانینو هر آنچه تراکنش مغازه دار داشتیم از سهمیه آرد ما کم کرده‌اند سهمیه بنده از 12 کیسه در روز که کمبود آرد هم داشتیم به 5 کیسه در روز رسیده است و هیچ کس از فرماندار تا رئیس غله استان هم هیچ اختیاری ندارند بنده با 5 پرسنل بیمه شده و 2 همکار پاره وقت ماندیم و 5 کسیه سهمیه که هزینه حقوق خالی همکاران را نیز جوابگو نیست چه برسد به مزایا و بیمه و آب و برق و........ با دوستان صحبت کردم که برای بیمه بیکاری اقدام کنند 7 خانوار. بیکار شده و حداقا 3حقوق بیکاری روی دوش دولت خواهد بود کار از دست کاردان خارج شده اگر دوستان راهکاری دارند منت دار وسپاسگزار خواهم بود که راهنمایی بفرمایند با سپاس فراوان
💬 پاسخ
محمد کمالی : رسیدگی بر قیمت نان ودستگاه کارت خوان
💬 پاسخ
سید سلیم آقاجان زاده موسوی : با سلام و احترام سخنی صاف و ساده با مسوولین اگر در مبارزه با فروش آرد توسط نانوایان در این مملکت جدی هستید. طرحی دارم که در مدت 2 ماه در سراسر کشور ایجاد خواهم کرد بطوریکه هر نانوا فقط آرد مورد نیاز خود را خرید کنه ، مازاد را هرگز به فروش نرسونه اما شرط آنکه در انجام و پیاده سازی این طرح اختیار ، نیرو و ابزار لازم در اختیارم قرار داده بشه برای همیشه آرد فروشی توسط نانوایان در مملکت ریشه کن خواهد شد. ارادتمند تمام نانوایان ایران زمین سید سلیم آقاجان زاده موسوی
💬 پاسخ
حسن میرزابیگی : آیا در کل طرح به نفع نانواها است یا به ضررشون؟ به ضرر مردم قطعا"هست. چراکه حتما باید کارت بانکی داشته باشند علیرغم اینکه با شروع این طرح کیفیت نان هم تغیری پیدا نکرده است. و در پیش گیری از اصراف آرد و نان هم تغیری حاصل نشده است.
💬 پاسخ
میثم عزتی : سلام ب ھمکاران عزیز این طرح از زیر بنا اشتباہ است وسلام
💬 پاسخ
میلاد امینی : https://www.karzar.net/74284 برای ثبت شهر تاریخی تیسفون در یونسکو حمایت کنید
💬 پاسخ
حمیدرضا فیضی : اقا این طرح از پایه اشتباهه هر روز ما درگیری داریم سر نان تو یه روستا با جمعیت ۲۷۰۰ نفر سهمیه ۲۴۸ تا نمیرسه با این طرح هم اومدن ۱۶ تاشو کم کردن .خودتون میدونید با خدای خودتون .خدا نگذره از باعث وبانیش.
💬 پاسخ
سعید مهرایی : درود هموطن گرامی! کارزار شما امضا شد. خواهشمندم کارزار 59586 با موضوع بازنگری در پرونده تخلف ساخت و ساز در بافت تاریخی تجریش را حمایت نمایید.
💬 پاسخ
حسین عظیم زاده : سلام خداقوت همکاران عزیزمن فقط سوالم اینه آقای مسءول شماباحقوق ۳سال پیش راضی میشی کاربکنی.درسته دولت سوبسیدمیده ولی۱۵درصدشومیده یعنی۸۵درصدخودنونوابایدتقبل بکنه.حالااشکالی نداره نمیخوادنرخ بدی ولی درقبالش بیاهزینه برق.گاز.بیمه.وووووخیلی هزینه های دیگروشمابه گردن بگیرمیکنی اینکارومتاسفانه تاالان انجام ندادین....
💬 پاسخ
احسان نادری : نانوای واقع درخلوترین ابادی یزدباجمعیت ۵۰خانوارسهمیه قبل هوشمندسازی ماهانه ۸۰کیسه اردبوده واداره غله نطارت داشته وبه تعدادخانوارسهمیه بهش داده هم اکنون باهوشمندسازی همون نانوای که ۸۰کیسه سهمیه داشته وماهانه۸۰کیسه راپخت کرده الان باهوشمندسازی رفته وتعداد۵۰۰کارت هدیه ازبانک گرفته وروزانه باهرکارت ۵قرص نان خریدمیکنه که شماره کارتهاتکراری نباشن وازسیستم تهران هم به تعدادفروش سهمیه راافزایش داده واز۸۰به ۱۹۰کیسه ماهانه رسیه فعلاچون هرکارت پنج عددنان خریده حالا۸۰کیسه پخت میکنه درماه و۱۱۰کیسه قاچاق میکنه احسن به کارشناسان این طرح 👏👏👏👏
💬 پاسخ
احسان نادری : طرح هوشمندسازی دامنه قاچاق رابیشترکرده هرنانوای باتراکنش سازی هم سودازدولت میگیردوهم سهمبه خودراافزایش میدهدواردرابصورت قاچاق بفروش میرساند
💬 پاسخ
نوروزعلی اصلانی : واقعا طرح افتضاحی است طرحی که خیلی حق کشی شده
💬 پاسخ
سارینا بیکمی در پاسخ به نوروزعلی اصلانی: طرح نانینو مشکل ساز شده برای صنف نان
💬 پاسخ
مریم کریمی : سلام خدمت همه ی همکاران و دولتمردانی که دراین حیطه کاری نقشی دارندو مسئولیتی دارند .خدمت همه عرض کنم که من نانوا که قیمت مایع هرروز یه نرخ جدیدهستشو و بقیه ی هزینه ها مثل حقوق کارگر رو .....که افزایش پیداکرده چیکارکنیم .میگن سوبسید دولت به حسابتون میریزه .این سوبید چقدر هزینه ها رو جبران میکنه .تازه اون بنده خداهایی که نونوایی اجاره میکنن هنوز سراین مسئله باصاحب جواز مشکل دارن .صاحب جواز میگه مال منه .باید دودستی تقدیم ایشان کنند .بجایی که فکر نان ونانوا باشید این طرح به اصطلاح هوشمند سازی رو راه انداختین که نان مدیریت بشه .توزیع ارد مدیریت بشه .بدبخت کردین نونواهارو چراهیشکی به دادمانمیرسه .قیمت نان که تغییر ندادین که هیچ این طرح رو انداختین که هرروز مشکل داریم .اصلا استرس داریم که باهاش کارکنیم یا انتن نمیده .یا مشتری وجه نقد داره دوساعت باهاش سروکله بزنیم که متوجه شه .ازهمون اول یه نونوایی رو سهمیه زیاد ندین یه نونوایی میبینی دوازده سیزده کیسه یه نونوایی ۴ کیسه .به جای این طرح به حرف نانواها گوش کنین ببینین مشکلشون چیه .
💬 پاسخ
علی آخوندی : باسلام ، این طرح شکست خورده هست و اگه درست انجام بشه خیلی خوبه ولی چون متولی دستکاه پوز فقط یک بانک هست و رقیبی ندارد اصلا پشتیبانی درستی انجام نمیشود حتی رول نمیدهند که مشتری رسید خرید دریافت کند اگه طرح اشکالات خودش را درست کند بسیار خوب هست و بنده ب عنوان یک نونوا که سهمیه کم دارم میتوانم با فروش بیشتر سهمیه بیشتری دریافت کنم ولی درحال حاضر اگه بیشتر بپزم جریمه میشوم
💬 پاسخ
محمد محمدی : در کل سامانه خوبی هست فقط باید. به نانوایان آموزش لازم داده بشود تا بدونن چطوری باید پخت کنن و‌چطوری باید بفهممن چند کیسه پخت کنن به خدا بلد باشین چطوری پخت کنید بهتون پاداش میده و سهمیه افزایش پیدا میکنه خدا پدر مهندس جلال رو‌بیامرزه و عمر طولانی بهش بده به نظر من آرد فروش ها کارشون سخت شده و نا احت هستن
💬 پاسخ
محمدعلی گطوفی : لطفا پااز روی گلوی نانوایان بردارید ...آه نانوایان دامنتون می گیرد بترسید از آه مظلوم
💬 پاسخ
مهدی خجسته : یارانه ارد بدهید به خودم مردم نان را ازاد کنید رقابت بین نانوا وکارخانه های ارد ودرست مصرف کردن مردم بخصوص در شهرهای کوچک وروستاها صرف دام وحیوانات نشود
💬 پاسخ
محمدحسين مختاري : سلام کاملاً فرمایشات ایشان درست است پیشنهاد میکنم این یارانه‌ها را به مردم بدهند و آرد را ازادکنند هم دولت و مردم ونانوایان راحت می‌شود
💬 پاسخ
خدیجه فرقدان : وقتی کاری بلد نیستید خواهشن نان کسی را اجاره نکنید روزگارمان سیاه کردیت
💬 پاسخ
جواد . : نانوا چرا باید جور دولت رو بکشه منه نونوا چرا باید با درآمد سال 99نون بفروشم آیا حقوق کارگر ها . آب و برق و گاز . اجاره مغازه هزینه های تامین و تعویض قطعات سال 99یه کیسه نمک می‌خریدم سه هزار تومن الان شده 45هزار تومان خمیر مایه 60تومانی شده 600تومان حداقل 150درصد باید افزایش قیمت پیدا کند ن اینکه 30درصد
💬 پاسخ
داود تقی زاده : با عرض سلام ایا با ایجاد این طرح فکر کردید که کسانی که پول نقد می آرون وقتی سهمیه ثابت باشد چگونه تراکنش بالا می رود چگونه سهمیه اضافه میشود سهمیه که اضافه نشد که هیچ کسر هم شد قیمت نایلون بالا رفته در صورتی که قیمت ذکر شده ثابت است حال جوابگو نیستید ولیکن خدای هم هست روزی باید جواب گو باشید
💬 پاسخ
حسن صلح میرزایی : آرد رو آزاد کنید یارانه آرد و نان رو بدید به خود مردم ماهم عذاب ندید
💬 پاسخ
مجهول الهویه : به اینم فکر کنید ک اگه قیمت ارد ازاد شود قیمت نان چند برابر افزایش پیدا میکنه بلفرص دولت به هر کدوم ۱۰۰ تومان یارانه بده در ماه وقیمت هر نان لواش با وزن ۱۴۰ گرم بشه ۴ هزار تومان اونوقت مردم توان خرید نان رو خواهند داشت؟؟؟
💬 پاسخ
خانبابا محمودوند در پاسخ به مجهول الهویه: سلام به همکاران عزیز نانوایهای نظر بند که ۲۲ دوسال کارگر نانوای هستم آرد آزاد بشه خلیی بهتر چون حق هر کسی دست خودش هست ونانوایها هم هر کسی تا که مشتری دارد می تواند تا هر ساعت که خوداش به خواهد کار کند
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


ثبت رسمی در دبیرخانه

نامه تأیید امضاهای این کارزار جهت ثبت و پیگیری صادر شد.

تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: