⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ درخواست صدور حکم اصلاحی رتبه بندی بازنشسته‌های فرهنگی بر اساس رتبه‌های جدید پس از اعتراض
◻️ اعتراض به دوره‌های آموزشی صدور و ارتقای پروانه اشتغال، خدمات برجسته، کارآموزی و ارجای کار
◻️ درخواست اصلاح حوزه انتخابیه مهریز

اعتراض رسمی به مشکلات پرستاران البرز

#پرستار

اعتراض رسمی به مشکلات پرستاران البرز

جناب آقای دکتر صیادی
ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی البرز

با سلام و ادب

همانگونه که مستحضرید دو سال از سخت‌ترین روزهای کاری ما پرستاران در بحران کرونا گذشت و چند شهید تقدیم میهنمان شد.

نه‌تنها در این دو سال، بلکه در تمام سال‌های خدمتی، با تمام توان و با جان و دل در خط مقدم خدمت‌رسانی رسالت خود را انجام داده‌ایم. کار در شرایط دشوار، عدم وجود زیرساخت‌های کافی، کمی‌ها و کاستی‌ها، ناملایمتی‌ها و برخوردهای نامناسب برخی مسئولین و شرایط مستهلک، به احترام قسمی که خورده‌ایم و به احترام خدمت به بیماران، دشوارمان نبود و با تمام وجود خدمت کرده‌ایم.

در حال حاضر، با توجه به افزایش ناملایمتی‌های روا شده به قشر پرستاری، جامعه ما در نظر داشت با تشکیل تجمع و تحصن، مراتب اعتراض خود را علنی نماید ولی با رهنمودهای بزرگان دانشگاه و حضرت عالی، مقرر گردید ما به عنوان نمایندگان این قشر، ابتدائاً مراتب موارد اعتراضی را خدمتتان ایفاد داریم.

لذا توجه حضرت عالی را به عمده مسائل مشترک این گروه جلب می‌نماییم:

۱_ دستورالعمل اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاری، پس از ۱۴ سال از تصویب مجلس به دانشگاه‌ها به همراه فرمول محاسبات کاملاً مشخص ابلاغ شده است. از ۶ ماه قبل فرمول محاسباتی جدید کارآمد در تهران در حال اجراست ولی در البرز هنوز شروع نشده و شفافیت ایجاد نشده است. مبلغ ۳۰۰،۴۰۰،۵۰۰ هزار تومان مبلغی است که برای یک ماه شب کاری، روز کاری و کار سخت پرداخت شده است. پرداخت این مبالغ به تعداد زیادی از همکاران، بیش از اینکه مشوق باشد توهین و تحقیر تلقی شده و این برداشت را ایجاد کرده که خدای ناکرده قصوری در محاسبات اتفاق افتاده که اگر چنین باشد عین ناعدالتی است.
یک مثال موردی در این خصوص، گویای همه چیز خواهد بود. آیا پرداخت مبلغ ۳ میلیون و چهارصد هزار تومان برای ۹ ماه کارکرد، اصولی‌ست؟
چرا اجرای فرمول محاسبات کاملاً مشخص و بر اساس قانون تعرفه‌گذاری، در این دانشگاه به صورت ناصحیح اتفاق افتاده است؟

۲_ آیا اجبار پرسنل پرستاری به اضافه‌کار راهکار مناسبی برای جبران کمبود نیرو است؟ آن هم به ازای مبلغ زیر ۲۰ هزار تومان برای هر ساعت؟ آیا راهکار دیگری وجود ندارد؟ تمرکز متخصصین و فوق تخصص‌های این دانشگاه فقط در چند مرکز درمانی داخل شهر ایجاد شده و بارِ مراجعین به این چند مرکز، در مقایسه با دیگر مراکز، چندین برابر است.
اگر قرار به تجمیع تمام متخصصین در این مراکز است، چه لزومی دارد مراکز تازه افتتاح شده سرریز نیرو داشته و اضافه کار غیر عملکردی و تشویقی دریافت نمایند؟ در صورتی که پرستاران این مراکز زیر بار سنگین این مراجعات له خواهند شد.

۳_ به نظر شما آیا میزان پرداختی تعرفه یا کارانه در دانشگاهمان عادلانه و اصولی است؟
در سال‌های ۹۶ و ۹۷، میانگین پرداختی‌ها حدود ۲ الی ۳ میلیون تومان بود ولی در حال حاضر با توجه به افزایش چندین درصدی قیمت تعرفه‌های درمانی و درآمد دانشگاه، همینطور تورم چند صد درصدی نسبت به آن سال‌ها، میانگین این مبالغ پرداختی به ۵۰۰ هزار الی یک میلیون تومان رسیده است. چرا؟
ضمناً چرا مبالغ پرداختی دانشگاه ما با دیگر استان‌ها و حتی مراکز تأمین اجتماعی و نفت و مراکز خصوصی انقدر متفاوت است؟ آیا لازم می‌بینید در این خصوص شفاف‌سازی بفرمایید؟

۴_ ظاهراً مقرر بود بر اساس دستورالعمل و ابلاغ وزارت بهداشت، به پرسنل درمانی دانشگاه‌ها حق کرونا برای تمام ماه‌ها پرداخت شود و بودجه آن نیز اختصاص یافته بود؛ حق کرونا چه شد؟ تمام شد؟ در این خصوص منتظر دستورات حضرت عالی جهت پرداخت مابقی علی‌الحساب‌ها هستیم.

۵_ فوق العاده خاصی که در زمان بحران کرونا برای تمامی ارگان‌ها در فیش‌های حقوقی لحاظ و پرداخت شد، چه می‌شود؟ آیا کادر درمان از تمامی ارگان‌ها مجزاست؟ چرا پیگیری نمی‌شود؟

۶_ آیا تخصیص بودجه‌ای بابت فراهم نمودن حداقل امکانات رفاهی، معیشتی، ورزشی، چون سایر ارگان‌ها و مراکزخصوصی اتفاق افتاده است یا خیر؟
مراکز دیگر در استان‌های مختلف سعی بر حفظ نیروی انسانی خود داشته و با ارائه این قبیل خدمات، انگیزه و انرژی پرسنل پرستاری خود را حفظ می‌نمایند. چرا پرستاران این دانشگاه از این خدمات محرومند؟

۷_ آیا نظارتی بر عملکرد و رفتار مسئولین ارشد منتخب دانشگاه در مراکز درمانی وجود دارد؟ برخوردهای ارباب برده‌ای منسوخ شده نتیجه‌ای جز عدم تبعیت از مافوق و اخلال در روند خدمات‌رسانی به همراه نخواهد داشت.

۸_ اخیراً، نیروهای پرستاری (شما بخوانید کمک پرستاری)، در حین شیفت و به صورت ساعتی براساس ابلاغیه دانشگاه، با آمبولانس‌های فاقد حداقل استانداردها جهت انجام اقدامات پاراکلینیک و اعزام بیماران به سایر مراکز مامور می‌شوند. در صورت بروز مشکل برای بیماران و یا همکاران در مسیر، آیا کسی پاسخگو خواهد بود؟

۹_ آیا غذایی که به پرسنل بیمارستان‌ها در شیفت داده می‌شود را ملاحظه نموده‌اید؟ جسارتاً خواهشمندیم دستور فرمایید سطل زباله‌های مشکی مراکز را بررسی نمایند؛ واژه اسراف بیت‌المال صرف خواهد شد.

۱۰_ آخرین باری که لباس فرم یا حق لباس به پرسنل ارائه شده کی بوده؟

۱۱_ در بازدیدهای مکرر کارشناسان محترم دانشگاه و وزارت متبوع از مراکز درمانی، مدام از عدم انجام خدمات به بیماران بر اساس استانداردها ایراد گرفته و تبعات آن دامن‌گیر این قشر می‌شود. آیا توزیع نیرو بر اساس حجم کار بر اساس فرمول استاندارد همین وزارتخانه و دانشگاه، اتفاق افتاده؟ مسلماً اینطور نیست. پس خواهشمندیم طبق استاندارد، نیرو تعریف شود و سپس انتظار عملکرد استاندارد وجود داشته باشد.

۱۲_ آیا اختصاص حق مسکن با این مبلغ،برای زندگی در روستاها هم کفایت می‌کند؟ چطور می‌شود میزان حق مسکن در ۲۰ کیلومتری استان البرز ۵۰۰ هزار تومان است ولی برای البرز این مبلغ؟

۱۳_ آیا تعطیلات اعلامی که باعث تعطیلی تمام ارگان‌ها، حتی پرسنل ستادی و اداری همین دانشگاه می‌شود، جزو تعطیلات نیست؟ دلیل ابلاغ معاونت محترم توسعه این دانشگاه مبنی بر عدم محاسبه این تعطیلات برای کادر درمان چیست؟

۱۴_ آیا حقوق ۱۲ تا ۱۳ میلیون برای پرستاران زحمتکش به ازای ۱۸۰ ساعت کار موظفی و حدود ۱۰۰ ساعت اضافه کاری نیاز به اصلاح ندارد؟ بدون درنظر گرفتن شبکاری، سختی کار، تعطیل کاری، کار در تمام فصول و...، نرخ هر ساعت کار برای سایر اقشار جامعه بالای ۱۰۰ هزارتومان است. برای کادر درمان و پرستار چگونه محاسبه می‌شود؟

و ده‌ها سوال و چراهایی دیگر...

جامعه پرستاری و دیگر همکاران درمانی این دانشگاه تصمیم داشت تا امروز با تشکیل اجتماعی بزرگ در مقابل ساختمان ستاد دانشگاه، مشکلات خود را فریاد بزند؛ مشکلاتی که مطمئناً حل آن‌ها، راهکارهایی دارد.
قطعاً در صورت حل این مشکلات، تجمعات گسترده در این محل و مراکز درمانی، ترک شیفت، غیبت نیروها، فرار نیروها از سیستم، عدم قبول اضافه کار اجباری و کمبود نیروی پرستاری مرتفع خواهد شد. ولی با ادامه این فضا، موارد فوق میسر نخواهد بود و به مشکلات موجود افزوده خواهد شد.

جناب آقای دکتر صیادی، ریاست محترم دانشگاه، از حضرت عالی انتظار پیگیری اجرای قانون مربوط به تعرفه‌گذاری و رفع دغدغه‌ها و مشکلات موجود را داریم.

پیشاپیش از بذل توجه جنابتان کمال تقدیر را داریم.

و من الله توفیق


این کارزار توسط نویسنده متوقف شده است.

امضاکنندگان: 944 نفر

  • میترا کاظمی

  • شیدا شکیبائی

  • عارفه قنبری

  • راحله کریمی یگانه

  • فاطمه سلیم پور

  • مریم زیوری

  • زهرا مروت زاده

  • الهام بهاری

  • کیمیا حسن نژاد

  • حسین مالمیر

  • رقیه رشیدی

  • میترا محبوبی

  • فاطمه بابایی

  • مهسا خدادادچالکی

  • بیتا قره داغی

  • مهشید زهابی

  • نسیم ملکی نژاد

  • پریا کاظمی

  • صدف وروایی

  • مهسا شهری

  • رویا بازیاری

  • معصومه شاه بیگ

  • نسرین جعفری نیا

  • زهرا احمدی

  • پریا خندان

  • مصطفی بیات

  • سپیده تیموری

  • آزاده تنهافرد

  • زهرا غلامی

  • شقایق شهابی

بحث و گفتگو

حسین شهبازی : چرا متوقفش کردید یعنی چی، این همه آدم امضا کردن عرضه نداشتی از اول اینکارو نمی کردی ، لعنت به اون مسئولی که خودشو زده به کوری ، آخه ساعتی ۲۰ هزار تومن برای شیفت اضافه پرستاری ؟؟؟ اگه شاه بود اینکارو نمیکرد
💬 پاسخ
محمد رضا : https://www.karzar.net/88567 کارزار بالا با موضوع اعتراض به کاهش بودجه پیشگیری از اعتیاد را لطفاً امضا بفرمایید
💬 پاسخ
فاطمه اخوان : شحمایت شد گروه کوچکی هستیم نگران سلامتی شما برای حفظ سلامت غذایی خود و خانوادهایتان و کاهش هزینه های دارو و درمان بیماری های مرتبط باغذا، نیاز به چارچوب گذاری مسیول فنی و کنترل کیفی داریم . لطفا از کارزار 55829 و مسیولین فنی و کنترل کیفی حمایت کنید تاشاید باهم بتوانیم جلوی کارفرمای سودجو و مسیولین فنی و کنترل کیفی خاطی را بگیریم. https://www.karzar.net/55829
💬 پاسخ
سعید مهرایی : درود هموطن گرامی! کارزار شما امضا شد. خواهشمندم کارزار 59586 با موضوع درخواست بازنگری در پرونده ساخت و ساز غیر قانونی در بافت تاریخی تجریش و همچنین کارزار 75954 با موضوع درخواست تدریس ورزش باستانی به عنوان ورزش ملی در مدارس را حمایت نمایید.
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: