مقام معظم رهبری
فرماندهی محترم قرارگاه خاتمالانبیا
رئیس محترم جمهور
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام و احترام،
و درود فراوان به روح پاک شهدای ایران مقتدر، قاید شهید امت حضرت آیتالله سید علی خامنهای و سرداران دلاور و رشید و شهدای میناب، ما امضاکنندگان این کارزار (ملت مبعوثشده) درخواست اجرایی شدن مجدد مدیریت تنگه هرمز توسط جمهوری اسلامی ایران را به طور دایمی و فوری براساس دلایل مطرحشده زیر داریم:
مقام معظم رهبری حضرت آیتالله سید مجتبی خامنهای: «ایران اسلامی با شکر عملی نعمت اِعمال مدیریت بر تنگه هرمز، منطقهی خلیج فارس را ایمن خواهد کرد و بساط سوءاستفادههای دشمن متخاصم را از این آبراه برخواهد چید. قواعد حقوقی و اِعمال مدیریت جدید تنگه هرمز، آسایش و پیشرفت را به نفع همهی ملتهای منطقه رقم خواهد زد و مواهب اقتصادی آن، دل ملت را شاد خواهد کرد؛ باذن الله ولو کره الکافرون.»
نظر به بیانات و فرامین و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مدیریت تنگه هرمز با هدف ایمنسازی آن و جلوگیری از سوءاستفادههای دشمن متخاصم از یک طرف و اینکه جمهوری اسلامی ایران عضو کنوانسیون ۱۹۸۲ حقوق دریاها نیست و به تبع آن ملزم به اجرای رژیم «عبور ترانزیتی» پیشبینیشده در این کنوانسیون نمیباشد و همینطور طرح ۹ مادهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای مدیریت هوشمند تنگه هرمز که با هدف تقویت امنیت و بهرهبرداری پایدار از این مسیر حیاتی تهیه شده است از طرف دیگر، درخواست مدیریت انحصاری جمهوری اسلامی ایران بر تنگه هرمز و اخذ عوارض از کشتیها را داریم.
و ما النصر الا من عندالله العزیز الحکیم

بحث و گفتگو