ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
ریاست محترم سازمان تأمین اجتماعی
با سلام؛
خدمت سربازی یکی از مهمترین دورههای زندگی جوانان کشور است؛ دورهای که در آن مشمولان، بهترین سالهای جوانی خود را در راه دفاع از امنیت، استقلال و اقتدار میهن سپری میکنند و با قبول مسئولیتهای سنگین، دین خود را به کشور ادا مینمایند.
با این حال، بسیاری از سربازان پس از پایان خدمت، برای اینکه مدت سربازی آنان به عنوان سابقه بیمه در سوابق سازمان تأمین اجتماعی ثبت شود، ناچار به پرداخت مبالغ قابلتوجهی هستند. این در حالی است که دوران خدمت سربازی یک تکلیف قانونی و خدمت ملی محسوب میشود و افراد در این مدت به صورت مستقیم در خدمت کشور قرار دارند.
خواهشمند است با اصلاح قوانین و تأمین منابع لازم، هزینه احتساب سابقه بیمه دوران سربازی را بر عهده دولت قرار دهید تا جوانان کشور بدون تحمل بار مالی اضافی، از حق قانونی برخورداری از سابقه بیمه این دوران بهرهمند شوند.
این اقدام علاوه بر حمایت از قشر زحمتکش جامعه، میتواند موجب افزایش انگیزه، رضایتمندی و استقبال بیشتر از انجام خدمت مقدس سربازی شده و بدینوسیله قدردانی و تقدیر از زحمات سربازان کشور خواهد شد.

بحث و گفتگو