بنیاد شهید، نه یک سازمان اداری ساده، بلکه «حرمگاه خون شهدا» و «پناهگاه ایثارگران» است. مدیریت چنین سازمانی نیازمند بصیرت، تخصص اجرایی و شناخت عمیق از جامعهٔ ایثارگری است؛ نه مدیریتی مبتنی بر بیتوجهی!
چرا از نظر ما آقای موسوی باید برکنار شود یا استعفا دهد؟
۱. تضییع حقوق معیشتی: در حالی که تورم لایههای اجتماعی را میسوزاند، کمک معیشت جانبازان در سطح بسیار پایینی مانده و هیچ اقدام عملی و جسورانهای برای افزایش آن صورت نگرفته است.
۲. حق والدین و همسران شهدا: تضییع حقوق همسران و والدین شهدا و بیتوجهی به «حق پرستاری» این عزیزان توسط مدیریت فعلی است.
۳. بیتوجهی به تعهدات قانونی (ماده ۸۷): عدم اجرای ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه و رها کردن رزمندگانی که فاقد سوابق بالینی هستند.
۴. خیانت به آینده فرزندان شهدا: عدم اجرای تکلیف دولت در استخدام فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر یعنی بستن درهای امید به روی نسل جدید ایثارگران.
۵. سستی در اصلاحات قانونی: عدم تقدیم لایحه اصلاح و تجمیع قوانین و مقررات ایثارگران و بیتوجهی به بند «ت» ماده ۳۱ قانون برنامه هفتم توسعه، نشاندهندهٔ ناتوانی در پیشبرد اهداف استراتژیک بنیاد شهید است.
۶. نادیده گرفتن حقوق کارکنان: عدم تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان ایثارگران نیروهای شرکتی پس از سال ۱۴۰۰ نشان داد که آقای موسوی هیچ اعتنایی به جامعهٔ ایثارگری ندارد.

بحث و گفتگو