درخواست به کاربردن نامی ایرانی به جای دریای خزر

#تغییر_نام_دریای_خزر

درخواست به کاربردن نامی ایرانی به جای دریای خزر

جناب آقای قالیباف
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و درود
همانطور که می‌دانید نام دریای خزر، ریشه ایرانی ندارد و به گواهی تاریخ، خزرها دشمنان باستانی ایرانیان و مسلمین بودند و دستشان به خون سرباز شهید مدافع ایرانی آغشته بوده است.
همچنین اکنون بسیاری از صهیونیست‌های رژیم اشغالگر قدس، تبار خزری خود را پنهان نمی‌کنند و حتی به آن می‌بالند. از سوی دیگر نام‌هایی مانند کاسپی(کاسپین)، مازندران، گرگان و ورکانه ریشه ایرانی دارند و بحر قزوین هم در اصل مُعَرب‌شده نام کاسپی است. همچنین باتوجه به بین‌المللی بودن کاربرد نام دریای کاسپی، به‌کارگیری این نام تاریخی در خواستگاهش یعنی ایران عزیزمان که متأسفانه تا به حال از آن غفلت شده، می‌تواند اعتبار و افتخار فرهنگی دیگری در سطح جهان برای کشورمان از جهت ایرانی بودن نام یکی دیگر از پهنه‌های مهم جغرافیایی زمین باشد.
لذا به حضورتان پیشنهاد می‌گردد نامی ایرانی، مانند کاسپی در گام نخست رسمی و قانونی گردد و در گام بعدی در کتاب‌های درسی و تمامی رسانه‌های کشور و مکاتبات دولتی به کار گرفته شود.

با سپاس و آرزوی کامیابی

45%
55 درصد مانده تا ارسال به رسانه‌ها و پیگیری از مسئولین
[اطلاعات بیشتر]

امضاکنندگان: 2257 نفر

  • نوید خواجه حسینی

  • سیده مریم حسینی

  • صادق کلی وند

  • ستایش اردستانی

  • رضا امبری

  • محمد نوری

  • محمد رسولی

  • ملیکا ضاربی

  • مرتضی عمورودبارکی

  • مهدی توکلی

  • بهنام صادق پور

  • حمیدرضا فاضلی

  • محمود سالاری

  • سیدمحمد درخشان

  • ایمان عرب پور

  • شهروز شمس

  • حیدر حجازیان

  • محمدحسن یارعلی

  • حسن دهقانی

  • مژگان خانزاده

  • آریا میرزایی

  • آرش ایرانپور

  • مهدی خادمی

  • کوروش کرمی

  • سینا علیپور

  • نسرین محمدی

  • حامد افروغ

  • نسیم احمدجو

  • پدرام آهنگری

  • صدیقه مهدیخانی

بحث و گفتگو

محمدامین گرجی فر : سلام لطفا از این کمپین مطالبه گری حمایت کنید و توی گروه ها وکانال های مجازی نشر بدین تا امضا بیشتری جمع بشه https://www.karzar.net/100665 🙏🌹
💬 پاسخ
Sara ..sara : https://www.karzar.net/against-acid-attacks هموطنان عزیز از کارزار بسیار مهم ضد اسیدپاشی حمایت کنید
💬 پاسخ
Sara... sara : https://www.karzar.net/81543 سلام ایرانیان عزیز از کارزار صدور گواهینامه موتورسیکلت برای خانم ها ی هم وطن حمایت کنید
💬 پاسخ
داریوش ایرانی : من خودم فارسم به این دریا از قدیم خزر یا مازندران یا شمال گفتیم از پدران و پدربزرگامونم همین اسامی رو شنیدیم تو مدرسه هم بهمون گفتند اسمش دریای خزر یا دریای مازندران هست. زیادم برام اهمیتی نداره که خارجیا چی بهش میگن. من به عنوان یک تهرانی از نام خزر و مازندران استفاده میکنم. خود شمالیا هم به این دریا دریای خزر و مازندران میگن یا اینکه اسم دریا رو به نام شهرشون میشناسند میگن دریای انزلی دریای رامسر دریای چالوس دریای بابلسر.
💬 پاسخ
سعید مهرایی : درود هموطن گرامی! کارزار شما امضا شد. خواهشمندم کارزار 75954 با موضوع درخواست تدریس ورزش باستانی به عنوان ورزش ملی در مدارس و همچنین کارزار 59586 با موضوع درخواست بازنگری در پرونده ساخت و ساز غیر قانونی در بافت تاریخی تجریش را حمایت نمایید.
💬 پاسخ
امیرحسین کیاکجوری نوشهر : مگر نام مازندران چشه؟ مازندران و طبرستان و تپورستان جز نام های کهن این دریا هست. چرا باید یک نامی که جا افتاده است را تغییر بدهیم و شکل انگلیسی اش را استفاده کنیم؟
💬 پاسخ
محمد رودگر صفاری سلمانشهر در پاسخ به امیرحسین کیاکجوری نوشهر: متاسفانه یک عده با ما طبری ها و مازنی ها دشمنی دارند وگرنه تمام عالم و آدم میدانند نام اصلی این دریا مازندران و طبرستان هست
💬 پاسخ
مسعود شاهینی گرگان : فقط نام بومی دریای ورکانه (گرگان) ایرانیان باستان در زمان هخامنشیان و ساسانیان به این دریا دریای ورکانه و گرگان میگفتند و نام های دیگر یا اصالتی ندارند و یا توسط بیگانگان استفاده میشد. نام های مازندران و طبرستان و دیلم و جرجان هم صحیح هستند ولی مربوط به بعد از اسلام هستند و قبل از اسلام ایرانیان این دریا را ورکانه یا گرگان مینامیدند. نام های خزر و کاسپی هیچکدام توسط ایرانی ها استفاده نمیشد. نام خزر توسط ترکان استفاده میشد و نام کاسپی توسط یونانیان استفاده میشد بنایراین این دو نام بیگانه هستند.
💬 پاسخ
فقط دریای خزر : مگه ما تورک ها ایرانی نیستیم؟ مگر تورک ها هزار سال بر ایران فرمانروایی نکردند؟ پس چرا میگید قوم تورک و خزر ایرانی نیست! تورکان خزر سکنه بومی قفقاز و آزربایجان بودند. ما تورکان ایران فقط از نام خزر استفاده میکنیم نه نام های من در آوردی مازندران و گرگان و کاسپین و طبرستان که انگلیسیا و یونانیان و یهودی ها روی این دریا گذاشتند. اکثر ساحل نشینان این دریا تورک هستند و جمعیت اندکی هم تبری و مازنی و تالش و روس هستند.
💬 پاسخ
ابوالفضل سرخی در پاسخ به فقط دریای خزر: چرا توهم میزنی ترک ... یا تورک به قول خودت اکثر بچه های شمال تبری یا گیلک اند در ضمن فرضا ترک یا ترکمن باشید مهاجرت کردید شدید صاحب خونه از کی تا حالا ترک ها شمالی شدند؟ من سه مازندرون وچه هسمه مازندران وچون ته ووری شه گی حساب نکانه
💬 پاسخ
تورک آستارا خزر در پاسخ به ابوالفضل سرخی: حرف بی خود نزن شمال هم ترک داره هم تبری و مازنی و کتول داره هم گیلک و گالش و دیلم و تات و تالش داره هم سیستانی و بلوچ و کرد و لر و لک و ترکمن و فارس و افغانی و سمنانی و قزوینی و عرب و روس داره. مگر شمال را برای خودتون خریدید. تو برو ببین اصلا اصالتا برای شمال هستی یا نه در کتاب های تاریخی گیلان ذکر شده مردمان گیلان ترکیبی از مردمان قفقاز و آذربایجان و مازندران و عراق هستند یعنی از ابتدا ترک ها سکنه گیلان بودند و شهرهای آستارا و انزلی و منجیل و هرزویل و لوشان ترک نشین هستند و حتی در شهر گلوگاه مازندران هم ترک ها سکونت دارند و اکثر سکنه رامیان تا گالیکش ترک هستند و سکنه شمال رود گرگان هم ترکمن هستند. اکثر سکنه دریاچه خزر ترک آذربایجانی و ترک قزاق و ترک ترکمن و ترک خزر هستند. همان خاندان سمیعی که رشتی ها پزشو میدن ترک آذربایجانی هستند. همان خواننده علی گراییلی که مازنی ها پزشو میدن ترک هست. من ترک آستارا هستم تمام مردم این شهر ترک هستند و ترکی صحبت میکنند. شما فاشیست های نژادپرست هیچ جایگاهی تو ایران ندارید ایران ارث پدری شما نیست اینجا سرزمین ما ترک ها هم هست اجداد من همیشه ساکن آستارا بودن و با افتخار یک ترک هستم. این دریای برای ما تا ابد خزر میماند.
💬 پاسخ
ممرز دیوی در پاسخ به تورک آستارا خزر: نوم خدا. یکم باید بدونید مردم آسی که قاره آسیا به نام اونهاست.یک قوم و نژاد سرشاخه هستند که بیشتر آسیا و آفریقا به ویژه آریایی ها و تورانی ها و مغول ها و ترک ها از اون نژاد هستند.بومی های ایران هم مثل ایلامی ها و خوزی ها و کاشی ها و کاسی ها و کاسپی ها و کادوسی ها و گیل ها و آماردها و تپوری ها و هیرکانی ها و شهر سوخته ای ها و براهویی ها باز مانده همون مردم سرشاخه آسیان هستند.تازه واردان آریایی و ترک یا اقوام نیمه صحرایی آرمانخواه همیشه تلاش دارند تا بومیان آشتی جو و دلیر را با جنگ و توهین تلاش به دلخواه خود درآوردند و فرهنگ و تاریخشان را ذوب کنند.چون تعدادشان همیشه از بومیان بیشتر بوده است اما بودند و هستند بومیانی که با شرایط ویژه جغرافیایی هستی و طبیعی جلوی مهاجمان زورگو را گرفتند و می گیرند. شما هم در باکو مهاجر هستید چه برسد در آستارا که تا شیروان خاک تالش گشتاسپی و سرای نیای اسب‌های جهان اسب کاسپی است. نام این دریا هرچه باشد خزر نیست. بهترین نام دریای مازندران و دریای کاسپی هست.
💬 پاسخ
ممرز دیوی در پاسخ به فقط دریای خزر: نوم خدا. یکم باید بدونید مردم آسی که قاره آسیا به نام اونهاست.بومی های ایران هم مثل ایلامی ها و خوزی ها و کاشی ها و کاسی ها و کاسپی ها و کادوسی ها و گیل ها و آماردها و تپوری ها و هیرکانی ها و شهر سوخته ای ها و براهویی ها باز مانده همون مردم سرشاخه آسیان هستند.کاسی ها و آسیان ها و تپورها یک قوم و نژاد سرشاخه هستند که بیشتر آسیا و آفریقا به ویژه آریایی ها و تورانی ها و مغول ها و ترک ها از اون نژاد هستند.تازه واردان آریایی و ترک یا اقوام نیمه صحرایی آرمانخواه همیشه تلاش دارند تا بومیان آشتی جو و دلیر را با جنگ و توهین تلاش به دلخواه خود درآوردند و فرهنگ و تاریخشان را ذوب کنند.چون تعدادشان همیشه از بومیان بیشتر بوده است اما بودند و هستند بومیانی که با شرایط ویژه جغرافیایی هستی و طبیعی جلوی مهاجمان زورگو را گرفتند و می گیرند. نام این دریا هرچه باشد خزر نیست. بهترین نام دریای مازندران و دریای کاسپی هست.
💬 پاسخ
احسان ماهروی مقدم : https://www.karzar.net/70094سلام دوستان کار زار شما امضا شد لطفا از کارزار عدالت در پرداخت حمایت بفرمایید ممنون
💬 پاسخ
سعید مهرایی : درود هموطن گرامی! کارزار شما امضا شد. خواهشمندم کارزار 59586 با موضوع بازنگری در پرونده تخلف ساخت و ساز در بافت تاریخی تجریش را حمایت نمایید.
💬 پاسخ
پارس آریایی : فقط نام دریای گرگان. چون مردم گرگان فارس هستند و پارس ها به این دریا ورکانه میگفتند و یونانیان به این دریا هیرکانیا میگفتند. ولی کاسپین از اختراعات برخی مورخان یونانی هست و ربطی به ایران ندارد. ما فارس ها فقط و فقط از نام پارس گرگان و ورکانه و هیرکانیا استفاده میکنیم. نه نام ترکی خزر و نه نام عربی قزوین. فقط و فقط از نام پارسی گرگان استفاده میکنیم. خلیج پارس و دریای گرگان. همین و بس.
💬 پاسخ
هادی افشار تکابی در پاسخ به پارس آریایی: گرگان که پارس نیست. گرگان نصف ترکمن هستند نصف مازنی هستند.
💬 پاسخ
علیرضا گرگان در پاسخ به پارس آریایی: گرگان نصف فارسند نصف مازنی هستند. من خودم از فارس های گرگان هستم. شرق گرگان فارسند غرب گرگان مازنی اند و مثل مردم کردکوی و بندرگز مازنی زبان هستند. ولی ترکمن ها سکنه ترکمن صحرا هستند و جمعیتشون در گرگان بسیار نا چیز هست و اون عده اندک مهاجرند و از ترکمن صحرا آمدند. مردم بومی مینودشت تا رامیان اکثرا فارس و تات هستند و فارسی این منطقه شبیه به فارسی گرگان هست. منطقه علی آباد اکثر از قوم کتول هستند که زبانشون شبیه به زبان مازنی هست. کتول ها در گذشته از ولایت مازندران به ولایت گرگان مهاجرت کردند. نام دریای گرگان بومی ترین نام برای این دریاست البته نام های دیگر هم صحیح هستند ولی ایرانیان باستان این دریا را ورکانه مینامیدند پس گرگان بهترین نام هست.
💬 پاسخ
تورک انزلی خزر : نام حقیقی این دریا خزر هست. کاسپی ها از قوم تورک بودند و مردم آزربایجان شمالی جز تورک های کاسپی هستند و کاسپی نام شهری تورک نشین در گرجستان هست. کاسپی ها خود را کاسار یا خازار یا خزر مینامیدند. دور تا دور این دریا تورک های آزربایجانی و تورکمن و قزاق و داغستانی ساکنند و این دریا سهم بیشترش متعلق به تورکان هست. بسیاری از بنادر مهم شمال ایران مانند بندرآستارا و بندر انزلی و بندرترکمن تورک نشین هستند و من هم با افتخار تورک انزلی هستم و این دریا را خزر مینامم. مازندران و طبرستان هم نام های تورکی هستند و سکنه گلوگاه تورک هستند. گورگان هم نامی تورکی هست و اکثر سکنه استان گلستان تورک قزلباش و تورکمن و اقلیتی هم مازنی هستند. گیلان هم نام تورکی هست و سکنه انزلی تا آستارا و منجیل تورک هستند. قزوین هم نامش تورکی هست و اکثر مردم قزوین تورکند و اقلیتی هم تات هستند. آیا تورک ها ایرانی نیستند؟ پس چرا با نام تورکی خزر مخالفید؟ برای اینکه تورکی هست؟ اگر ما تورک ها را ایرانی نمیدانید به ما بگید تا تکلیف چهل میلیون تورک ساکن در ایران مشخص شود. تورکان آذربایجان و زنجان و قزوین و همدان و کرج و تهران و گیلان و گلستان و فارس و خراسان که جمعیتی بالغ بر 40 میلیون دارند تنها از نام خزر استفاده خواهند کرد. ما تورک ها فقط و فقط از نام خزر استفاده میکنیم هرچند نام های کاسپی و مازندران و طبرستان و گورگان و گیلان و قزوین هم تورکی هستند و قبل از مهاجرت آریایی ها از هندوستان به ایران این کشور محل سکونت تورکان اورارتویی و سومری و ایلامی و کاسی و تپوری و کادوسی و هیرکانی بود که همگی تورک بودند.
💬 پاسخ
مهرداد تالش در پاسخ به تورک انزلی خزر: تمام نام هایی که نام بردی نام های ایرانی و آریایی هستند و تمام اقوامی هم که نام بردی هم اقوام آریایی هستند و اون موقع قومی به نام ترک وجود نداشت و هویت ترکی 1600 سال پیش در دشت های اورخون مغولستان شکل گرفت و ارتباطی با ایران نداشت. جمعیت ترک زبانان ایران 14 میلیون هست نه بیشتر و نه کمتر. مردمان ترک زبان ایران هم آریایی هستند که در اثر هجوم ترکان غزنوی و ترکان آق قویونلو به مرور زمان ترک زبان شدند. ترکان از نژاد زرد هستند ولی آذربایجانی ها از نژاد سفید آریایی هستند. قوم خزر هم وجود خارجی ندارد و خزر ها توسط روس ها نابود شدند و بازمانده هاشون ساکن قزاقستان و دشت های قپچاق و ارتفاعات قفقاز شدند. ضمنا من خودم از تالش های گیلان هستم مردم آستارا در اصل تالش بودند و با مهاجرت ترک زبان های اردبیل زبانشون ترکی شده. انزلی فقط نصفش ترک هستند مابقی مردمش ترک نیستند. من برام فرقی نمیکنه نام این دریا بخواد خزر باشه یا کاسپی و مازندران و گرگان باشه اصلا برام اینجور مسائل اهمیتی نداره. شما هر جور دوست داری این دریا را صدا کن. ما هم هر جور دوس داریم این دریا را نام میبریم.
💬 پاسخ
دریا گرگان دریا ورکانه دریا هیرکانی : قدیمی ترین نام این دریا نام دریای هیرکانی یا ورکانه یا گرگان هست که هم توسط مورخین یونانی و رومی و هم توسط ایرانیان در کتیبه های باستانی هخامنشی و هم در کتب مورخان ایرانی استفاده شده است ولی کاسپین نامی هست که یونانیان غاصب به این دریا دادند و حتی مورخین قدیمی تر یونانی هم این دریا را هیرکانی مینامیدند و ایرانیان باستان هم دریا گرگان مینامیدند . ضمنا کاسپین نام یونانی قومی در منطقه قفقاز واقع در کشور جمهوری آذربایجان هست و هیچ ارتباطی با قزوین ندارد زیرا قزوین هیچگاه کاسپین نامیده نشد بلکه به قزوین کشوین میگفتند ولی به مردم قفقاز جنوبی ساکن در جمهوری آذربایجان کاسپین میگفتند که قومی غیرآریایی بودند در حالی که هیرکانی ها قومی آریایی بودند و نامشان حتی در اوستا هم ذکر شده و ورکانه نامی بود که هخامنشیان به این دریا دادند و گرگان نامی بود که ایرانیان به این دریا دادند. قزوین نامی بود که اعراب به این دریا دادند و مانند نام جعلی خلیج عربی یک نام جعلی هست و قزوین آخرین حد از فتوحات اعراب بود در حالی که اعراب گرگان و طبرستان و دیلم را تا قرن ها نتوانستند فتح کنند.
💬 پاسخ
farshid irani : سلام کاسپین که ریشه آن از نام باستانی قزوین یا کاسپین است. اسم خوبیست . در این صورت باید نام شهر قزوین هم به کاسپین تغییر کند. و اسم اتوبان تهران شمال هم به بزرگراه کوروش تغییر کند تا عظمت باستانی ایران را یاد آور باشد. فقط یک نظره
💬 پاسخ
شهربانو شیرزاد : باسلام و احترام این کارزار جدید هم امضا کنید👇👇👇👇👇 ❤❤❤❤ 🌹🌹🌹🌹✖️ ■■#حذف کارت پایان خدمت برای گرفتن جوازکسب■■✖️ (((جواز کسب آسان)))🛑🛑✌ ➰️《《《 ممنون میشم امضا و همکاری کنید وما رو در قدمی بزرگ یاری کنید تا یکی از مشکلات جوانان حل شود》》➰️❌️❌️ کافیه عبارت {{جواز کسب }}و یا{عدد61602} ✖️✖️☘️☘️☘️☘️ را در قسمت جستجو سرچ کنید 🙏🏻✌❤❤❤❤ ✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️ https://www.karzar.net/61602
💬 پاسخ
فرزاد مرادی نژاد : با سلام. لطفا همگی عزیزان *کارزار درخواست تغییر سیاست های آبی کشور برای نجات ایران از بحران کم آبی و فرونشست زمین* را امضا بفرمایید تا گامی در این زمینه برداریم. https://www.karzar.net/57737
💬 پاسخ
حمید نظری : سلام ؛ لطفا به کارزار https://www.karzar.net/51583 بپیوندید .سپاس
💬 پاسخ
آریو خاکزاد شاهاندشتی : اگر دقت کنید در کل تاریخ این دریا به نام دریای طبرستان بود و هست👑🤍
💬 پاسخ
اسماعیل دوست تالش : دریای تا ابد کاسپین کاسپی دِیو
💬 پاسخ
مهدی پ : کاسپین قومی بود قبل آریایی ها تو مازندران گیلان گرگان گرجستان ارمنستان آذربایجان بودن خیلی قدیمیه کاسپین
💬 پاسخ
محمد میار در پاسخ به مهدی پ: کاسپ یا کاس ها قومی آریایی (ایرانی) تبار بودند و دلایل و اسناد تاریخی در این باره بسیار است نام شهر هایی چون کاسپین، کاشان، و محلاتی مثل کاس محل در گیلان و غیره نیز از نام همین قوم آریایی تبار کاس گرفته شده
💬 پاسخ
علی بهاری در پاسخ به محمد میار: کاسپی ها قومی غیر آریایی هستند که 2 هزار سال پیش در قفقاز سکونت داشتند و در واقع کاسپی ها انشعابی از قوم کاسی بودند و کاسی ها مردمان غیر آریایی بودند که 4 هزار سال پیش در زاگرس میزیستند و به نواحی غربی تر یعنی بین النهرین مهاجرت کردند و بعدها بخشی از آنها به دلایل سیاسی به قفقاز کوچانده شدند آن دسته از کاسی هایی که کوه نشین بودند کاس سی نامیده شدند و کاسی هایی که ساکن جلگه آذربایجان بودند کاس پی نامیده شدند و استرابون مینویسد کاسی ها در همسایگی ماردهای پارسی و الیمایی ها سکونت دارند یعنی ساکن لرستان کنونی بودند و بعد میگه گروهی از کاسی ها در شمال ماد بودند یعنی در منطقه قره باغ اذربایجان بودند و بعد میگوید کاسپی ها در شمال رود کورا بودند یعنی در شرق کشور اذربایجان سکونت داشتند. زبان کاسی ها به زبان ایلامی ها شباهت داشت و یک زبان التصاقی بود و یک زبان هند و اروپایی نبود. زبان کاسی ها به زبان های قفقازی همچون لزگی و گرجی و آبخازی شباهت هایی دارد. اینکه نام کاس یا کاش در ایران باشد خیلی طبیعی هست همین شمال ایران روستایی با نام ترک و کرد و پارس و تبر و هندو و عرب و گرجی دارد که نشان از مهاجرت اقوامی از نواحی دیگر به این مناطق دارد چرا باید در شمال روستا هایی با نام هندوکلا و عرب خیل و ترک محله و گرجی محله و تبرکلایه و پارسی و کردمحله وجود داشته باشد چون مردمانی از نواحی دیگر به شمال مهاجرت کردند و در سایر نواحی ایران هم همین حالت وجود دارد. چیزی به نام نژاد آریایی وجود خارجی ندارد آریایی ها یک قوم بودند که چند تیره داشتند و از افغانستان و خوارزم و شمال هندوستان به ایران آمدند و نخستین حکومت آریایی را مادها و سپس پاری ها و بعد پارت ها به وجود آوردند و پیش از آنها اقوام غیر آریایی مانند ایلامی و کاسی و گوتی و اورارتویی و هوری و تپوری و کادوسی و ماننایی و دراویدی و آشوری در ایران سکونت داشتند. قزوین ارتباطی به کاسپی ندارد و نام قزوین کشوین بود که برگرفته از قوم کاشی هست همانطور که کاشان برگرفته از نام کاشی هست مردم قزوین این نواحی میکسی از اقوام آریایی مانند فارس و ماد و تات و اقوام غیر آریایی مانند کاسی و ترک و عرب هستند.
💬 پاسخ
رضا آهنگر : لطفا از کارزار «درخواست افزایش سرعت و کیفیت اینترنت کشور با شکستن انحصار مخابرات» حمایت کنید ✅ 🔸 لینک کارزار : (https://karzar.net/22440) لطفا 5 ثانیه وقت بذارید و امضا کنید ✍ حتما برای دوستان و آشنایان هم ارسال کنید 🙏 امضا کردنش ضرری نداره اما میتونه مفید باشه✌️ ‌بیشتر از 13,000 نفر از این کارزار حمایت کردن‼️ امضا بیشتر = پیگیری سریعتر = نتیجه بهتر🎯
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


ثبت رسمی در دبیرخانه

نامه تأیید امضاهای این کارزار جهت ثبت و پیگیری صادر شد.

انتشار پوستر دعوت به امضا در اینستاگرام

انتشار پوستر در اینستاگرام

با توجه به اهمیت این کارزار پوستر آن در اینستاگرام منتشر شد.

مشاهده پست دانلود پوستر

تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: