⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ درخواست شفافیت و حذف بنگاه‌داری بانک‌ صادرات و موسسه ملل
◻️ درخواست نام‌گذاری روز هفتم اسفند ماه به عنوان روز وکیل دادگستری
◻️ درخواست آزادسازی سهام جانبازان شرکت ایثار کرمانشاه

درخواست تعطیلی مدارس و رسیدگی فوری به آلودگی هوا

#آلودگی_هوا

درخواست تعطیلی مدارس و رسیدگی فوری به آلودگی هوا

بسم الله الرحمن الرحیم

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای رییسی

با سلام

با توجه به شرایط اضطرار پیش آمده از سال‌های پیش و تاکنون هیچکدام از مسئولین اجرایی برای حل مشکل آلودگی هوا تلاش مثمری را انجام نداده اند فلاذا در این اوضاع آلودگی جولان می‌دهد و خواهد داد.

آلودگی هوا مسئله ای مهم و بسیار حیاتی است که اگر به عواقب آن توجه نشود اثرات جبران ناپذیری را در آینده نه چندان دور برروی کودکان و نوجوانان و دیگر افراد خواهد گذاشت. به طوری که خدای ناکرده ممکن است چندین درصد قابل توجهی در ده سال آینده به بیماری های آسمی و تنفسی دچار شوند که بعد از آن بازگرداندن شرایط به قبل کاری بس دشوار است.

امروز نیز طی بیانیه هایی که ریاست آموزش و پروش مبنی بر باز بودن مدارس در آلودگی هوا داده است کاری خطرناک و ریسک پذیر است. چراکه دانش آموزان و دانشمندان فردای ما و پدران و مادران به سلامت فرزند خود بیش از همه چی اهمیت می‌دهند و پیشرفت کشور در آینده نیاز به نسل قوی از لحاظ جسمانی خواهد داشت و آلودگی هوا در شهر های پرجمعیت این مسیر را نابود می‌کند.

درخواست ما مبنی بر اشکال‌یابی از ریشه می‌باشد. یعنی به جای آنکه از تعطیلی مدارس که مبنای علمی و سلامت دانش آموزان دارد ایراد بگیرند، از دلیل این تعطیلی که آلودگی هوا است نیز خوب است کمی ایراد بگیرند و به فکر حل این مشکل بشوند چرا که تعطیلی مدارس در آلودگی هوا برای سلامت دانش آموزان خواهد بود نه برای کاهش آلودگی هوا. با توجه به اینکه زیر ساخت های آموزش مجازی موقت در کشور ما فعال است میتوان از خسران وارد شده برای تعطیلی بسیار کم کرد و نیز توجه داشته باشیم سلامت دانش آموزان بسیار مهم تر از آموزش عالی می‌باشد.

توجه به اینکه روند آلودگی هوا در زمستان امسال بسیار بیشتر شده و طبق پیش بینی ها در سالهای آینده نیز بسیار بیشتر خواهد شد رسیدگی فوری به این حجم از انباشت آلاینده ها بیش از همه چیز مهم خواهد بود.

آلودگی هوا می تواند شرایط ریه و تنفسی از قبیل: آسم، آلرژی و بیماری انسدادی مزمن ریوی (COPD)و شرایط قلبی مانند آنژین، آریتمی، حمله قلبی، نارسایی قلبی و فشار خون بالا را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین می تواند خطر سکته مغزی را افزایش دهد. همچنین می تواند خطر سکته مغزی را افزایش دهد. یک کودک هفت ساله که جدیدا وارد محل تحصیل می‌شود شاید بتواند یک سرماخوردگی را تحمل کند اما به نظر شما میتواند سوزش ریه، آلرژی، آسم، تنگی نفس را تحمل کند؟

زیان های آلودگی هوا شاید سریعا خود را نشان ندهد اما در سالهای پیش‌رو قطعاً اثرات آن نیز پدید خواهد آمد.

درخواست امروز ما برای سلامت فردای دانش آموزان و مردم می‌باشد. تقاضا می‌شود این مسئله که نیز بسیار مهم و حیاتی است رسیدگی و سپس راه کار های شود.

حق نگهدارتان

زمان این کارزار به پایان رسیده است.

جهت اطلاع از نتیجه این کارزار و خبرهای مربوط به آن به کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام کارزار مراجعه نمایید.

امضاکنندگان: 3 نفر

  • علی زارع

  • امیرحسین محبی

  • محمد پارسا

بحث و گفتگو

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: