بانیان تعطیلی خانه ملت
به روح پرفتوح قائد شهید امت و شهدای عزیز جنگ رمضان درود میفرستیم.
سلام علیکم،
حدود چهار ماه است که ملت در خیابان اقامهٔ حق میکنند و مجلس شورای اسلامی به دلایلی نامعلوم تعطیل و از انجام کامل وظایفش در قبال ملت بازداشته شده است و بخش عمده وظایف نظارتی و تقنینی نمایندگان در اثر عدم برنامهریزی دقیق و اصولی در فراهم کردن بستر لازم نقشآفرینی نمایندگان توسط هیئت رئیسه بر زمین مانده و همواره مورد اعتراض و مطالبه ملت قرار گرفته است.
تعطیلی بیسابقهٔ چهارماههٔ خانه ملت، علیرغم صدور پیام امام خامنهای عزیز خطاب به مجلس و تأکید بر الگو گرفتن از مردم در میدان و لزوم کار و تلاش بیشتر، باز هم استمرار یافت!
اکنون علیرغم امضای تفاهمنامه و واهی شدن بهانههای بسته ماندن مجلس، همچنان ارادهٔ مستحکمی در هیئت رئیسه برای شروع فعالیت مجدد خانه ملت و شروع جلسات دیده نمیشود.
نمایندگان عزیز در طول مدت بسته نگاه داشتن مجلس، تمام تلاش خود را برای حل این موضوع بدون مخالفت علنی به عمل آوردیم، لکن اکنون با توجه به شرایط فوقالعاده حساس مرتبط با مسائل مهم کشور از جمله وضعیت اقتصادی و مذاکرات مربوط به توافق با دشمن آمریکایی_صهیونیستی که علیالاصول رضایت مقام معظم رهبری را جلب ننموده، لکن ایشان حسب ظرفیتهای موجود اجازهٔ امضای یادداشت تفاهم را میان رؤسای جمهور ایران و آمریکا دادهاند، اما تأکید نمودهاند که اکنون زمان نظارت دقیق جهت تحقق شروط محورهای یادداشت تفاهم است.
لذا مطابق وظیفهٔ قانونی و شرعی مجلس شورای اسلامی در انجام وظایف نظارتی خصوصاً طبق اصل ۷۷ و ۱۲۵، به نمایندگی از خادمین ملت، خواستار بازگشایی مجلس شورای اسلامی هستیم.
والسلام

بحث و گفتگو