⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ درخواست اصلاح قانون ارثیه
◻️ درخواست جلوگیری ازاطاله دادرسی و ثبت ورود و خروج قضات به محل کار
◻️ درخواست احیاء تالاب پریان آستارا

درخواست تغییر شیوه قیمت‌گذاری در قانون تعرفه خدمات پرستاران

#تغییر_شیوه_گذاری_تعرفه_خدمات_پرستاری

درخواست تغییر شیوه قیمت‌گذاری در قانون تعرفه خدمات پرستاران

جناب آقای ابراهیم رئیسی
رئیس محترم جمهور

سلام؛

ما جمعی از پرستاران این مرز و بوم نسبت به آنچه از فروردین ماه سال ۱۴۰۲ تحت عنوان قانون «تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری» در حال اجرا است به شدت معترض و گلایه‌مند و خواستار تغییر آن در جهت عدالت هستیم. به طور طبیعی باید این دادخواست را خطاب به دکتر بهرام عین‌الهی وزیر محترم بهداشت تنظیم می‌کردیم و می‌نوشتیم اما از آنجایی که حقیقتا ایشان و مجموعه تصمیم‌گیر در وزارت بهداشت را با توجه به موارد متعدد، بخشی از مشکل می‌دانیم و نه راه‌حل؛ بر آن شدیم تا درخواست خودمان را با شما مطرح کنیم.
همانطور که در جریان هستید، صنف پرستاران از مظلوم‌ترین صنف‌های کشور است و به جرات می‌توان گفت نوعی تبعیض سیستماتیک به ویژه درباره حقوق و دستمزد به آن‌ها تحمیل شده است. همین تبعیض و سایر مشکلات از جمله ساعت‌های کار طولانی و محیط کاری نامناسب و فرسودگی روز افزون جسمی و روانی، سبب شده که بسیاری از پرستاران کشور تصمیم به مهاجرت بگیرند. این اتفاق در حالی افتاده که کشور به اعتراف مسئولان دولتی و نظام پرستاری با کمبود گسترده پرستار روبرو است.
با وجود همه مشکلاتی که اشاره شد، جامعه پرستاری کشور در تمام این سال‌ها و به ویژه پس از قرار گرفتن درخط مقدم مبارزه با کرونا و با پرداخت هزینه‌های سنگین برای مبارزه با این ویروس کشنده، انتظار داشت مسئولان کشور از خواب غفلت بیدار شوند و به نقش راهبردی این صنف در تأمین سلامت جامعه اهمیت واقعی و نه شعاری بدهند و با تصمیم‌های درست کمی از بار مشکلات آن‌ها بکاهند. متأسفانه این انتظار محقق نشد که از سوی دیگر با تصمیم‌های دو سال گذشته، جامعه پرستاری کشور بیش از گذشته خودش را دربرابر کوه مشکلات تنها و بی‌یاور حس کرده است.
شما حتماً به خاطر دارید که پس از پایان جنگ تحمیلی و بازگشت رزمندگان؛ مدیریت کلان کشور تصمیم گرفت تا حد امکان شرایط حضور آن‌ها در فرصت‌های شغلی، تحصیلی و… را فراهم کند. این تصمیم، درست یا غلط ریشه در این منطق داشت که باید از این افراد به پاس شجاعتشان در دفاع از کشور و هم‌میهنان تقدیر و حمایت شود. در مقابل بسیاری از پرستاران کشور نیز بیش از دو سال از عمر و زندگی شخصی و خانوادگی خودشان را صرف ماموریت مشابهی کردند اما به محض رفع شر کرونا، بسیاری از آن‌ها با استفاده از اهرم قراردادهای ظالمانه ۸۹ روزه از کار برکنار و خانه‌نشین شدند یا برای امرار معاش تن به مشاغل دیگری دادند. به راستی که این اتفاق تلخ در تاریخ ایران و نظام سلامت کشور به عنوان نمادی از بی‌عدالتی ماندگار شد.
با وجود این تلخی بی‌پایان و امثال آن، جامعه پرستاری کشور انتظار داشت با اجرای درست قانون تعرفه‌گذاری که ۱۶ سال چشم انتظار آن بود، ذره‌ای از وعده‌های مسئولان محقق شود و روزنه‌های امید به آینده باز بماند. در عمل اما جامعه پرستاری از فروردین ماه امسال و با واریز شدن اولین پرداخت‌های قانون تعرفه‌گذاری با شوک بزرگی روبه‌رو شد که برای آن چاره‌ای جز اعتراض باقی نگذاشت.
مشکل اصلی اجرای قانون تعرفه‌گذاری که به شکل ناعادلانه‌ای در حال اجرا است این است که ارزش ریالی در نظر گرفته شده برای خدمات پرستاران در سیستم سلامت کشور متناسب با مسئولیت این قشر زحمتکش و خطرات آن نیست.
همه حرف جامعه پرستاری کشور این است که کلیه خدماتی که یک فرد بیمار از پرستاران دریافت می‌کند در سال ۱۴۰۱ حدود ۹۰ هزار تومان بود اما برای همین خدمات و با اجرای قانون تعرفه‌گذاری در سال ۱۴۰۲ تنها مبلغ ۱۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.
تاسف بارتر این است که ۱۲۰ هزار تومان برای کل گروه پرستاری در نظر گرفته شده یعنی برای پرستاران شیفت‌های صبح، بعد از ظهر و شب و همچنین سرپرستاران، سوپروایزرها و سایر همکاران گروه پرستاری.
مشکل اصلی جامعه پرستاری کشور هم همین قیمت‌گذاری ناعادلانه ارزش خدمات ۲۴ ساعته جامعه پرستاران است. گویا افرادی که این قیمت‌گذاری را انجام داده‌اند هیچ شناختی از نقش و سهم پرستاران در خدمت به بیماران ندارند.
امروز در جامعه پرستاری کشور این تصور وجود دارد که نوعی نگاه تبعیض‌آمیز به پرستاران در مقایسه با پزشکان وجود دارد. پرستاران از خود می‌پرسند چگونه است که در حال حاضر نظام پرداخت در وزارت بهداشت برای پزشکان (که به زعم برخی، نظام غلط فی فور سرویس است) باعث شده دریافتی آن‌ها تفاوت نجومی با پرستاران داشته باشد؛ پرستارانی که امروز برای دریافت ارزش کار خود باید به این تعرفه‌گذاری ناعادلانه تن بدهند.
آقای رئیسی! درخواست ما این است که از مسئولان وزارت بهداشت و سایر مسئولان ذی‌ربط بخواهید این تعرفه‌گذاری غلط، غیرکارشناسی و من‌درآوردی خدمات پرستاری را متوقف کنند و ترتیبی اتخاذ شود تا ارزش کار پرستاران نیز مانند سایر گروه‌های تعرفه‌دار شاغل در وزارت بهداشت محاسبه و پرداخت شود.

با تشکر

زمان این کارزار به پایان رسیده است.

جهت اطلاع از نتیجه این کارزار و خبرهای مربوط به آن به کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام کارزار مراجعه نمایید.

امضاکنندگان: 1453 نفر

  • رحمت اله رفیعی آبسردی شیرازآزاد

  • سیده مریم حسینی مهندسی معماری

  • سید محمد علی مهیمنی کارمند

  • امیر محمدیاری پرستار

  • مژده الهی پرستار

  • مژگان ذیحیات پرستار

  • حمیده پورعینی پرستار

  • زهرا نجفی ماما

  • مهدی ایرانی بهیار

  • سوده رنجبر پرستار

  • سعیده توکلی پرستار

  • صادق کلوندی کارشناس فوریتهای پزشکی

  • معصومه لشگری پرستار

  • امید طاهرخانی فوریت های پزشکی

  • ملیحه فردیپور پرستار

  • مهدی رضایی کارمند

  • افسانه یوسف گمرکچی پرستار

  • شکوفه فلاح پرستار

  • فاطمه واسطه دوست پرستار

  • سپیده دریایی پرستار

  • سمیه ماهیانی پرستار

  • معصومه امیرارسلانی پرستار

  • زهرا بغدادی کارشناس اتاق عمل

  • محمد برخورداری پرستار

  • سورنا صادقی پرستار

  • سعیده کمالی کارشناس اتاق عمل

  • فاطمه میرعبداللهی شمسی پرستار

  • فاطمه ارداقی پرستار

  • معصومه کهساری پرستار

  • ماهان چوبداری پرستار

بحث و گفتگو

سعید مهرایی : درود هموطن گرامی! خواهشمندم کارزار 75954 با موضوع درخواست تدریس ورزش باستانی به عنوان ورزش ملی در مدارس را حمایت نمایید.
💬 پاسخ
بدبخت بدبختی : https://www.karzar.net/75014لطفا اینجا رو امضا کنین ماهم امضاکردیم مال شمارو اگه میخواین نخبه های کشور حقشون خرده نشه و همچنین حق آینده ی بچه های شما
💬 پاسخ
رحمت اله رفیعی آبسردی : درود هموطن درخواست شما امضاشد لطفا درخواستhttps://www.karzar.net/73995 با موضوع درخواست مردم مظلوم روستای حسین آبادبخش سیاخ دارنگون فارس برای اجاره زمین های سیدالشهدا از متولیان امر را امضا بفرمایید متشکریم.
💬 پاسخ
هنا دائمی : ایکاش به احترام روز پرستار این مطالبه را در اینستاگرام خود منتشر میکردید
💬 پاسخ
منوچهر بینا : بیمارستان خاتم الانبیا شاهرود ،درسته که برای دانشگاه آزاد اسلامی هست. امادرایران هست،یعنی کسانی که در آنجا کارمیکنندایرانی هستندومسلمان،نه آمریکایی یااسراییلی،که تاادم ی چیزی میگه،برمیگردن بهش میگن خب ماله دانشگاه آزاده دیگه خودتون به فکرخودتون باشید. یعنی تو که رئیس ی مملکتی نمیتونی دراجرای صحیح قانون دردانشگاه آزاد،دخالت کنی؟؟؟هیچ کسی پیدانمیشه بیاددرد دل مارو بشنوه واقعاً ،دراین بیمارستان،مهمانداران که دوشادوش پرستاران درحال انجام کارهای محوله هستند، چون نیرو کم هست مهمانداران علاوه بر شرح وظایف خودکارکمک پرستاران رانیزانجام میدهند،البته(به زورجبر مافوق)که میگویند چون مانیرونداریم وسازمان به مااجازه جذب نیرونمیده شماباید لطف کنید انجام بدید،امااگرکسی ازاین امرسرپیچی کنه،وازانجام دادن کاری که درشرح وظایف اونیست سرپیچی کند،با رد کردن گزارش های غیرازموضوع،یعنی اگر شستشوی فولی انجام نشود،برای فرد خاطی گزارش بداخلاقی ،یابدرفتاری باپرسنل ردمیشود، کاندوم شیت،شستشوی فولی،تعویض پانسمان،شیاف گذاری،جابجایی جسد،تعویض پلاستیک سطل‌های زباله،امحا زباله های عفونی ،وتمام کارها هم ازاین قانون من دراوردی اینجامستثنا نیست سوالی برایم پیش آمده است که اگرخدانکرده اتفاقی برای بیماررخ بدهد،واقعاهیچکس پشت ما نیست ومیگویندمیخواستی انجام ندید لطفاً لطفاً لطفاً آقای رئیس جمهور پیگیر کارمهمانداران (خدمات)بیمارستان خاتم الانبیاء شاهرود باشید... هرچند میدانم سرتان شلوغ است. یاعلی مدد
💬 پاسخ
فاطمه اخوان : حمایت شد سلام هموطن عزیز برای حفظ سلامت غذایی و سلامت خود و خانوادهایتان و کاهش هزینه های دارو و درمان بیماری های مرتبط باغذا، نیاز به حمایت شما داریم لطفا از کارزار 55829 و مسیولین فنی و کنترل کیفی نگران سلامت غذای جامعه حمایت کنید تاشاید باهم بتوانیم جلوی کارفرمای سودجو و مسیولین فنی و کنترل کیفی خاطی را بگیریم.
💬 پاسخ
رحمت اله رفیعی آبسردی : درود هموطن درخواست شما امضاشد لطفا درخواست ٧٣٩٩۵ با موضوع درخواست مردم مظلوم روستای حسین آبادبخش سیاخ دارنگون فارس برای اجاره زمین های سیدالشهدا از متولیان امر را امضا بفرمایید متشکریم.
💬 پاسخ
سعید مهرایی : درود هموطن گرامی! کارزار شما امضا شد. خواهشمندم کارزار 59586 با موضوع بازنگری در پرونده تخلف ساخت و ساز در بافت تاریخی تجریش را حمایت نمایید.
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: