⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ درخواست تولید بنزین سوپر متناسب با تقاضای مردم در کشور
◻️ درخواست تأمین و بهبود کیفیت آب شرب شهرستان اردبیل
◻️ درخواست رسیدگی به تخلفات نماد وسدید در بازار سرمایه

اعتراض به جفا بر کارگران و کارمندان در فصل بازنشستگی لایحه برنامه هفتم توسعه

#بازنشستگی_کارگران_کارمندان

اعتراض به جفا بر کارگران و کارمندان در فصل بازنشستگی لایحه برنامه هفتم توسعه

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

سلام

در لایحه برنامه هفتم توسعه در فصل چهارم (صندوق های بازنشستگی)، مواد پیشنهادی به گونه‌ای ارائه شده که اجحاف کامل و ظلم دو چندانی نسبت به حقوق قانونی کارگران و کارمندان که بخش عمده‌ای از ذینفعان مفاد لایحه فوق‌الذکر میباشند، صورت گرفته است.

افزایش سنوات و سن بازنشستگی، افزایش نامعقول حق بیمه سهم بیمه شده، تغییر متوسط حقوق بازنشستگی از میانگین ۲سال به ۵سال و...، همگی نشان از جفا و نادیده گرفته شدن حقوق مسلم کارگران و کارمندان (این قشر آسیب پذیر جامعه) می‌باشند.

باید از طراحان این بخش از لایحه پرسید: آیا واقعاً در کشور ایران زندگی می‌کنند؟ آیا با واقعیات جامعه آشنا هستند؟ آیا از شرایط اقتصادی حاکم بر قشر ضعیف کارگر و کارمند مطلع هستند؟ و...؛ و اگر هستند چرا به‌جای اصلاح ساختار، روش‌ها و نظام حاکم بر سازمان‌ها و صندوق‌های بازنشستگی و...، فشار را بر دوش قشر مستضعف کارگر و کارمند نهاده‌اند بدون اینکه توجه نمایند این افراد بعد از سال‌ها خدمت صادقانه در زمان بازنشستگی دچار پیری، مشکلات جسمی و هزینه‌های مضاعف زندگی و درمان می‌باشند. لطفاً طراحان لایحه پاسخ دهند: چرا منابع درآمدی بحق بازنشستگان می‌بایست به نفع سازمان‌ها و صندوق‌های بازنشستگی کاهش یابد؟ آیا راهی جز دست در جیب قشر آسیب‌پذیر چامعه بردن، به ذهن این طراحان خطور نکرده است؟ آیا طراحان این بخش از لایحه فقط لحظه‌ای به منافع و شرایط مردم فکر کرده‌اند؟ آیا ماموریت و وظیفه ذاتی حمایتی سازمان‌ها و صندوق‌های بازنشستگی تغییر یافته است؟ آیا مفاد پیشنهادی فصل بازنشستگی در لایحه برنامه هفتم در تضاد با ایجاد اشتغال نیست؟

جای بسی تأسف است که در این شرایط حساس، خطیر، به‌شدت تورمی و نابسامان اقتصادی بجای حل مساله، صورت مساله پاک شده و بجای کمک به مردم و آحاد ملت و اصلاح مدیریت نادرست سازمان‌ها و صندوق‌های بازنشستگی، این چنین قوانین ضد ملی و مردمی و مخاطره‌آمیزی پیشنهاد می‌گردد.

از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی درخواست داریم در راستای وظایف نمایندگی خویش و حمایت از حقوق حقه مردم، جلوی این اجحاف و جفای عظیم را بگیرند.

زمان این کارزار به پایان رسیده است.

جهت اطلاع از نتیجه این کارزار و خبرهای مربوط به آن به کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام کارزار مراجعه نمایید.

امضاکنندگان: 1456 نفر

  • سید محمد علی مهیمنی

  • بدریه سحرگاهی

  • سمیه خانی

  • امیر فرید مجتهدی

  • رضاحاجت پور

  • اصغر زندی

  • امین زاده

  • سالار ملکی

  • مجید ودودی

  • روح اله پالیزوان

  • علی اکبر صابری

  • رحمت الهی شرافت

  • میکائیل بهادری

  • سیامک داوری

  • شهره صدری خانلو

  • محسن اربابیان

  • صادق ناظری

  • سیدعلی موسوی نژاد

  • ف خلیلی

  • فرهاد ذوقی

  • Moradi Yahya

  • Mehdi Zandi

  • نادر رضایی

  • ابراهیم جعفری تختی نژاد

  • رضا حسینی

  • رامین شیروی

  • زیداله قنبری جمال آباد

  • امین فخرایی

  • حمیدرضا مستفیضی

  • علیرضا مدیح

بحث و گفتگو

سیدعلی میرزارضائی : ازآنجایی که سن متوسط فوت کم شده وبیماریهادراثراسترس معیشت برکارگران زیادمیبایست ازنظروجدانی ومنطقی سن بازنشستگی کم شودتادراثرناتوانی افرادمسن محتاج نگردندبنده۵۸سال دارم درگروه تعزیه هنرمندان وبیماریهای قلبی ومعافی پزشگی اختلالات اُمیدداشتم تا۲سال دیگرحقوقی بگیرم واین قانون یک شوک به این جانب واردکردخواهشن خودتان رابجای مابگذاریدوقانون نصب کنید
💬 پاسخ
محمود مرادی : با سلام واحترام کارزار امضاء شد هموطن عزیز لطفا کارزار درخواست تأمین اعتبار و شروع مجدد فعالیت احداث سد پارسیان شهرستان‌های ممسنی و رستم استان فارس به آدرس لینک https://www.karzar.net/74946 حمایت کنید. با تشکر از همکاریتان
💬 پاسخ
مریم یوسفی : سلام من به 2 سال هم اعتراض دارم.با توجه به تورم باید همان سال آخر در نظر گرفته شود
💬 پاسخ
کنعان تیموری منش : سلام کازار شما امضا شد لطفا شما هم کارزار زیر را امضا کنید. https://www.karzar.net/78437
💬 پاسخ
داود همتی : https://www.karzar.net/79142 کارزار درخواست لغو امتیاز قانون جوانی جمعیت در تمامی آزمون‌های استخدامی و نیز بررسی دفترچه آزمون استخدامی کادر اداری قوه قضائیه زیرا که این امتیاز در دفترچه آزمون قید نشده بود و بعد از گذشت سه ماه از اعلام نتایج کتبی و نیز پایان مصاحبه تخصصی اعلام و اعمال گردید.که باعث ضایع شدن حق کثیری از داوطلبین مجرد که بر حق قبول نهایی بودند گردید و در نهایت اکثرأ حذف کامل و حق استخدام از مجردها گرفته شد. لطفأ حمایت و امضا کنید،سپاسگزارم.
💬 پاسخ
حسن ابوطالبی : فصل 5 در مورد صندوق بازنشستگی گفته لطفاً اصلاح نمایید
💬 پاسخ
علی نورا : خواهشمندم از کارزار زیر حمایت شود https://www.karzar.net/38967
💬 پاسخ
سعید مهرایی : درود هموطن گرامی! خواهشمندم کارزار 75954 با موضوع درخواست تدریس ورزش باستانی به عنوان ورزش ملی در مدارس را حمایت نمایید.
💬 پاسخ
ابراهیم زهانی در پاسخ به سعید مهرایی: بادرودوادب.عالیه اجرابشه
💬 پاسخ
رضا منوچهری : خرید ۵ سال سابقه، بعد از بازنشستگی در تأمین اجتماعی رئیس محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر قالیباف نمایندگان محترم کارگران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در مجلس شورای اسلامی درود بر شما پیشنهاد می‌شود قانونی وضع شود که بعد از بازنشستگی، خرید سابقه تا ۵ سال برای بازنشسته‌ها به‌صورت اختیاری امکانپذیر شود، که این امر بنا به درخواست شخص بصورت ماهیانه یا بصورت نقدی باشد . چراکه خیلی از بازنشسته‌های تأمین اجتماعی در دوران کار امنیت شغلی نداشته‌اند و کارفرماهایشان بعضی از سال‌ها را بیمه رد نمی‌کرده‌اند. همچنین برای بازنشسته های دیگر هم مفید میباشد بدلیل اینکه تا ۵ سال، سابقه بازنشستگی انها بالاتر میرود و ارتقا پیدا میکند و در نتیجه ۵ روز در ماه حقوقشان بالاتر میرود. به این ترتیب کمی از سختی‌هایی که کشیده‌اند تسکین پیدا می‌کند و هم خود سازمان تأمین اجتماعی سود میکند . از لحاظ روحی و فکری بالا رفتن سابقه سنوات بازنشستگی برای بازنشستگان تاثیر بسیار مثبتی دارد و میتواند روی برخورد و ارتباط انها با خانواده و جامعه تاثیر مثبت بگذارد. چون در تامین اجتماعی حداکثر سابقه بازنشستگی ۳۵ سال یا ۳۵ روز حقوق در ماه میباشد، بطور مثال اگر شخصی با ۲۵ سال سابقه بازنشسته شده باشد با خرید ۵ سال سابقه، سابقه اش به ۳۰ سال ارتقا پیدا میکند و یا شخصی اگر ۳۳ سال سابقه بازنشستگی داشته باشد با خرید ۲ سال سابقه، سابقه اش به ۳۵ سال میرسد. این کارزار که برای همه به خصوص برای ارتقا سابقه بازنشستگان مفید است حتی برای فرزند شما که تازه شاغل شده برای زمان بازنشستگی اش، حمایت و امضا کنید لطفا ادرس این کارزا که در زیر متن امده تا میتوانید پخش کنید چون برای هر کسی میتواند مفید باشد و اتفاق بیفتد حتی برای شما که داری این پیام را میخانی وشاید داری لبخند میزنی. بدلیل عدم امنیت شغلی و احتمال رد نکردن بیمه توسط کارفرما در زمان اشتغال که برای هر شخصی میتونه اتفاق بیفته و این اشخاص موقع بازنشستگی تازه میفهمند که چه ضرری کرده اند و چه حقی از انها ضایع شده. ولی اگر انشاالله این کارزار به سرانجام برسد، میتواند خیلی جبران کننده باشد. لطفا این کارزار را تا حد ممکن تبلیغ و نشر و پخش کنید چون نویسنده این کارزار یک بازنشسته ساده میباشد که دچار همین مشکل شده یعنی در ایام اشتغال ۴ سال برایش بیمه رد نشده و الان با ۲۶ سال سابقه بازنشسته شده ولی اگر این کارزار موفق بشه خیلیها مثل ایشان به حق تضییع شده شان میرسند . و همچنین برای بازنشستگان دیگر هم مفید است و میتوانند تا ۵ سال سابقه شان ارتقا پیدا کند. https://www.karzar.net/69775 نکته دیگری که میتواند در مزیت این کارزار به ادرس https://www.karzar.net/69775 حتی برای بازنشستگان دارای سی سال سابقه به بالا مفید باشد، این است که چون حداکثر سابقه بازنشستگی در تامین اجتماعی ۳۵ سال میباشد، بازنشستگان عزیز دارای مثلا سی سال سابقه میتوانند با خرید ۵ سال سابقه دیگر سابقه شان به ۳۵ سال ارتقا پیدا کند یا مثلا بازنشسته ای که دارای ۳۳ سال سابقه باشد میتواند با خرید ۲ سال سابقه دیگر سابقه اش به ۳۵ سال ارتقا پیدا کند که حداکثر سابقه تامین اجتماعی میباشد پس لطف کنید این کارزار که لینک ان در بالا میباشد تبلیغ، نشر و پخش شود. همچنین شما میتوانید با نوشتن (کارزار خرید ۵ سال سابقه، بعد از بازنشستگی در تامین اجتماعی ) این متن را سرچ کنید، و انرا امضا و حمایت کنید که در سایت کارزار بصورت رسمی ثبت شده است.
💬 پاسخ
میلاد خیطان : سلام کارزار شما توسط مهمانداران قطارهای رجا امضا گردید لطفا از کارزار تبعیض در حق مهمانداران رجا حمایت فرمایید
💬 پاسخ
ارشد البرزی سیبک : با سلام خدمت تمام امضا کنندگان این کارزار، درود بر شما که دغدغه ی این ظلم و ستمها و بی عدالتی ها روح نجبیتان را آزرده میکند، خواهشمند است چون دو کارزار دیگر با همین هدف و مضمون در حال فعالیت هستند،و هدف ما اتحاد و یکی شدن است لذا ممنون می‌شویم که کارزار ۷۶۳۰۲ نویسنده خانم نسرین نیک پی را امضا و پیگیری و اشتراک گذاری فرمائیدچون خوشبختانه تعداد امضا آن به ۴۰ هزار رسیده است ، تا مشت محکم‌ترین شود بر دهان یاوه گویان و ظالمان با سپاس
💬 پاسخ
علی گرجی : لطفا حمایت کنید www.karzar.net/76757
💬 پاسخ
سعید مهرایی : درود هموطن گرامی! کارزار شما امضا شد. خواهشمندم کارزار 59586 با موضوع بازنگری در پرونده تخلف ساخت و ساز در بافت تاریخی تجریش را حمایت نمایید.
💬 پاسخ
محمد جاویدان علی کهریزی : واقعا جای بسیار تاسفه لعنت بر کسانی که به همچنین افرادی رای دادن تا برن مجلس
💬 پاسخ
رضا یزدانی : عزیزانی که دغدغه خرید مسکن و خودرو برای خودش ، فرزندش ، خواهر و برادرش یا حتی پدر و مادش رو داره یه نگاهی به کارزار زیر بندازه اگر پیشنهاد خوبیه امضا کنه . با سپاس https://www.karzar.net/77204
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: