درخواست برکناری رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و تغییر تیم مدیریتی مستقر

#برکناری_رئیس_سازمان_بورس_اوراق_بهادار

درخواست برکناری رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و تغییر تیم مدیریتی مستقر

بسمه تعالی

مهار تورم - رشد تولید

جناب آقای دکتر خاندوزی

ریاست محترم شورای عالی بورس

موضوع: برکناری فوری رئیس سازمان بورس و تغییر تیم مدیریتی مستقر

سلام و احترام

در تاریخ ۱/ خرداد/ ۱۳۸۴ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی توسط مقام معظم رهبری به سران سه قوه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ابلاغ گردیده است که هدف‌گذاری این ابلاغیه توسط رهبری به‌منظور شتاب بخشیدن به رشد اقتصاد ملی، گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به‏ منظور تأمین عدالت اجتماعی، ارتقاء کارایی بنگاه‌های اقتصادی و بهره‌وری منابع مادی و انسانی و فناوری، افزایش رقابت‌پذیری در اقتصاد ملی، افزایش سهم بخش‌های خصوصی و تعاونی در اقتصاد ملی،کاستن از بار مالی و مدیریتی دولت در تصدی فعالیت‌های اقتصادی، افزایش سطح عمومی اشتغال، تشویق اقشار مردم به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری و بهبود درآمد خانوارها در نظر گرفته شده است.

همچنین مطابق با قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی مصوب مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۹/فروردین/۱۳۸۴، ماموریت سازمان بورس اوراق بهادار «حفظ، تقویت و توسعه بازار سرمایه با ثبات، شفاف، منصفانه و کارآ از طریق نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات، مدیریت ریسک فراگیر، ایجاد زیرساخت‌های مقرراتی و فناوری، ارتقای جایگاه بین‌المللی، توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری و ارتقای سواد مالی» تعریف گردیده است، در نتیجه بازار بورس اوراق بهادار در تحقق سیاست‌های کلی نظام جهموری اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هرگونه اخلال در روند این بازار، اخلال‌گری در نظام اقتصادی کشور بوده و در جهت خلاف سیاست‌های کلی نظام و قوانین جاری کشور است و به دلیل اینکه بخش زیادی از سرمایه‌های مردم به این بازار وارد شده است، هرگونه سوء مدیریت در این حوزه موجبات سلب اعتماد مردم و تضعیف پایگاه اجتماعی نظام خواهد بود و نقض کننده بیانات مقام معظم رهبری در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به تاریخ ۶/آبان/۱۴۰۱ در خصوص اعتماد مردم به نظام اسلامی می‌باشد.

جناب آقای دکتر خاندوزی، عملکرد رئیس سازمان بورس و تیم مدیریت مستقر باید به صورتی باشد که سبب ارتقای جایگاه نظارتی سازمان بورس و اوراق بهادار بشود. به نحوی که با افزایش اعتماد عمومی به بازار سرمایه موجبات ایجاد یک اکوسیستم مالی پایدار و جذاب به‌عنوان اولویت اول سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران خرد و نهادی، کارآفرینان، شرکت‌های دولتی و سایر فعالان بازار را فراهم نماید که متأسفانه عملکرد جناب آقای عشقی و تیم مدیریتی مستقر در سازمان بورس بسیار ضعیف بوده؛ به‌طوری که اهداف و ماموریت‌های سازمان، نه‌تنها محقق نشده بلکه نسبت به دوره‌های مدریت‌های قبلی با شدت بیشتری تضعیف شده است، به‌نحوی که مردم حاضر هستند به‌منظور سرمایه‌گذاری برای خرید خوردو و حفظ ارزش پول، در حساب‌های وکالتی ۱۰۰ همت پول واریز کنند اما از این مبلغ ریالی وارد بازار سرمایه نکنند.

مصادیق این سوء مدیریت‌ها به شرح زیر می‌باشد:

عدم تحقق حفظ، تقویت و توسعه بازار سرمایه با ثبات:

یکی از بی‌ثبات‌ترین و پرنوسان‌ترین دوره‌های بورس اوراق بهادار در زمان مدیریت جناب آقای دکتر عشقی را شاهد هستیم. به‌طوری که بارها شاهد ریزش‌های شارپ و بدون هیچ دلیل منطقی و بنیادی را شاهد بودیم. یکی از نمونه‌های بارز این بی‌ثباتی، اظهار نظر خود جناب آقای دکتر مجید عشقی در خصوص رشد شارپی بازار بود که در مقام متولی نظارت و رگولاتوری بازار سرمایه هیچ جایگاه قانونی و سازمانی ندارد و این اظهار نظر ناشیانه ایشان منجر به ریزش شدید و تاریخی بازار و افت شدید ارزش معاملات تا به امروز گردیده است و موجبات تکرار وقایع تلخ سال ۱۳۹۹ و فرار سرمایه از بازار را فراهم آورده است. وظیفه جناب آقای عشقی داوری و نظارت و مراقبت از روند بازار و سهم‌ها است نه جهت دادن به بازار و ایجاد تغییر روند در سهام با اظهار نظرهای خارج از ماموریت‌های تعریف شده و خلاف آئین‌نامه معاملات بورس اوراق بهادار.

نکته مهم‌تر، گزارش‌سازی‌های خلاف واقع از وضعیت رشد بازار با شاخص‌سازی توسط نمادهای شاخص ساز بازار است، به‌طوری که سبدهای سرمایه‌گذاری سهامداران با رشد شاخص رشد بسیار کمتری را تجربه می‌کند و در زمان اصلاح شاخص نزول بیشتری را متحمل می‌شود و سهامدارها همیشه در ضرر یا عقب اقتادگی از تورم هستند. در واقع نماگر شاخص کل، گزارش درستی از وضعیت بازار نمی دهد و بیشتر جنبه گزارشی دارد.

عدم تحقق شفافیت بازار:

شفافیت در بازارهای مالی از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های تاثیرگذار در تعیین استراتژی سرمایه‌گذاری در بازار سهام نیز شفافیت اطلاعات مالی شرکت‌های بورسی است. متأسفانه در دوران ریاست دکتر عشقی در کنار شفاف ‌نبودن اطلاعات منتشر شده در بیشتر موارد، شاهد نامتقارن بودن اطلاعات هم هستیم؛ به‌طوری که بسیاری از اخبار مهم شرکت‌ها در تاریخ گزارش در سامانه کدال افشاء نمی‌شود و برخی با داشتن دسترسی ویژه در زمان لازم اقدام به فروش و یا خرید نماد در زمان موثر می‌نمایند. متاسفانه اخبار با اهمیت شرکت‌ها یا قبل از انتشار در سامانه کدال در فضای مجازی منتشر می‌شود و یا حقوق ذینفعان و سهامداران با عدم افشای اطلاعات به‌موقع توسط ناشران، کاملاً پایمال شده که سکوت مطلق سازمان بورس و عدم برخورد قاطع و منصفانه سازمان بورس در همین مورد باعث شده بازار به اخبار منتشر شده در فضای مجازی وزن بیشتری بدهد تا اخبار منتشر شده در کدال و به راحتی می‌توان با انتشار اخبار کذب در فضای مجازی، بر روی روند بازار تأثیر گذاشت و یا ریزش‌های دستوری را متأثر از اخبار فضای مجازی کرد که در هر دو صورت به معنای دستکاری روند بازار است.

عدم رعایت انصاف و عدالت در معاملات:

یکی از معضلات اصلی بازار سهام استفاده از توابع اتوماسیونی الگوریتمی است که باعث شده کسانی که این ابزار را در اختیار دارند دست برتری در بازار را داشته باشند، که همین مورد اصل انصاف و عدالت را در بازار زیر سوال برده است. در دوران مدیریت دکتر دهقان دهنوی فعالیت این ابزار الگوریتمی محدود به نظارت کامل شد، اما جناب دکتر عشقی در اوایل فعالیتشان در سازمان بورس وجود چنین معاملاتی را خرافات خواندند و عملاً مجوز فعالیت بدون نظارت این معاملات را صادر کردند و همچنان سازمان بورس هیچ نظارت موثری بر روی تخلفات صوت گرفته روی این معاملات ندارد. بازارگردان‌ها و حقوقی‌ها با استفاده از این ابزار می‌توانند در کسری از ثانیه بخشی از بازار را همزمان با هم صعودی و یا نزولی کنند و با رنج کشی‌های منفی، همزمان توسط الگوریتم‌ها روند اصلی سهم را برهم بزنند تا اهداف معاملاتی خودشان را پیاده کنند.

عدم ایجاد زیرساخت‌های مقرراتی و فناوری:

سامانه هوشمند پایش و نظارت بازار سرمایه، سامانه‌ای که قرار بود چتر نظارتی نهاد ناظر بازار سرمایه را کامل‌تر از قبل بر روی همه معاملات اشخاص حقیقی و حقوقی گسترده کند و در زمان مدیریت جناب آقای عشقی با کلی تبلیغات و ایجاد فضای رسانه‌ای رونمایی شد که به‌منظور نظارت بر نحوه انجام معاملات اوراق سهام در بورس و فرابورس فعالیت کند، اما در واقعیت تخلفات محرز روی تابلوهای معاملات مکررا در نمادهای مختلف دیده می‌شود و هیچ نظارت و برخورد تاثیرگذاری به منظور پیشگیری از تخلفات صورت گرفته توسط حقوقی‌ها، بازارگردان‌ها، صندوق‌ها و.... ندارد و در واقع این سیستم هوشمند فقط تخلفات حقیقی‌ها را شناسایی می‌کند و در مورد تخلفات بزرگ بازار عملاً کارایی مناسبی نداشته است و بیشتر جنبه نمایشی، گزارشی و رفع تکلیف دارد.

عدم توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری و ارتقای سواد مالی:

یکی از موضوعاتی که موجب توسعه عدالت اجتماعی و افزایش رفاه در جامعه می‌شود، ارتقاء سواد مالی و توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری و توجه دادن اقشار مختلف به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری با روش سهامداری است. اگر فرهنگ سهامداری و سرمایه‌گذاری در بورس افزایش یابد، تولید داخلی در کشور رونق می‌گیرد و با افزایش تولید در کشور، توسعه اقتصادی اتفاق می‌افتد که باعث افزایش ثروت مردم، افزایش رفاه جامعه، فقرزدایی، ایجاد اشتغال در راستای تحقق عدالت اجتماعی خواهد شد و موجب آرامش درونی جامعه و نظم و ثبات اجتماعی خواهد شد که متأسفانه عملکرد سازمان بورس در این حوزه هم بسیار ضعیف بوده، به‌طوری که شخص رئیس سازمان در مقاطع مختلف مردم را تشویق به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم کرده‌اند و بارها سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری را به مردم توصیه می‌کنند که همین امر موجب شده صندوق‌های سرمایه‌گذاری به‌صورت قارچ‌گونه در بازار سهام رشد کنند و با توجه به اینکه عمده این صندوق‌ها بر روی معاملات آپشن با سررسیدهای کوتاه مدت فعال هستند و چون دسترسی‌های ویژه معاملاتی به آن‌ها داده شده است، به راحتی می‌توانند بر روی روند سهم‌های بر اساس استراتژی معاملاتی خودشان تأثیر بگذارند که همین مورد موجب شده بازار سهام رشدهای کوتاه مدتی داشته باشد و عملاً فرهنگ سهامداری بین مردم در حال کمرنگ شدن است و باعث خروج پول از بازار سهام به سمت بازارهای سوداگری ارز، طلا، خودرو، ملک و... بشود.

جناب آقای دکتر خاندوزی، ما سهامدارن بازار سرمایه درخواست برکناری فوری آقای مجید عشقی و ایجاد تغییرات اساسی در تیم مدیریتی سازمان بورس و اوراق بهادار را داریم؛ در غیر این صورت، چشم‌انداز ترسیم شده توسط رهبری معظم انقلاب درخصوص تحقق سیاست‌های اصل ۴۴ در دسترس نخواهد بود و روز به روز تورم کشور و فشارهای معیشتی و نارضایتی عمومی تشدید خواهد شد.

 

92%
8 درصد مانده تا قرار گرفتن در لیست پیگیری ویژه کارزار
[اطلاعات بیشتر]

امضاکنندگان: 27598 نفر

  • حیدر نجارلو

  • بدریه سحرگاهی

  • مختار واعظی

  • عبدالرضا حیدری

  • سید محمد علی مهیمنی

  • میترا فرزانه .

  • احمد کریمی

  • عبدالکریم معصومی

  • بهروز طاهری

  • علی پارساپور

  • محسن خان محمدی

  • اکبر قاسم زاده

  • پدرام سلیمانی

  • فوآد شعبانی

  • علی حاتمی

  • علی صادقی

  • محمد مهدی فانی

  • سیامک اشتیاقی

  • فاطمه بردبار

  • رضا پورخان بابا

  • بهادر سرخوش

  • میثم انشایی

  • محمد رضا بنائی

  • مهدی احمدی

  • رضا فرجی

  • سید جعفر صدائی

  • نیما آریا

  • حامد جواهری

  • حسین امامی

  • علی ضیا

بحث و گفتگو

علی صفا رفیعی : یک سال از ثبت نظر بنده گذشت و عشقی دست نشانده دولت هنوز سر جاشه و هر روز وضعیت بدتر میشه چرا کسی به فکر این مملکت نیست
💬 پاسخ
محمد حسین فرجامی : باید خود خاندوزی استیضاح بشه
💬 پاسخ
سعید ترابی سده : سلام،هموطن عزیزم خواهش میکنم با امضا کارزار زیر برای نجات هموطنان مبتلا به سرطان خون به هم نوع خودمون کمک کنیم،با آرزوی سلامتی برای همه شما https://www.karzar.net/97012
💬 پاسخ
ناصر سعیدی : سلام خواهشمند است در راستای حمایت از محیط زیست و جان انسان ها این کارزار را نیز امضا فرمایید. سپاس از احساس مسئولیت شما عزیزان https://www.karzar.net/86021
💬 پاسخ
ز گوهری : https://www.karzar.net/48066 کار زار شما رو امضا کردم لطفا کارزار فوق را امضا کنید
💬 پاسخ
مریم شماعی زاده : تاثیری نداره‌ عشقی بهترین گزینه تپه بورسه . تپه های دیگه برای تبدیل به ایران کلنگی دیت سایر حضرت جعفر صادقیهاست
💬 پاسخ
سعید قضائی : خدا تک تک مسئولان رو لعنت کنه مسکن از سال 97 تا الان نزدیک 1700 درصد رفته بالا یه ریال هم پایین نیومده سال نود و نه پول زحمت کشیده چندین ساله رو آوردیم تو این بورس خراب شده بعد از سه سال و نیم هنوز به اصل پولمون نرسیدیم!! پولی که اون زمان حداقل تو پرند و پردیس یه خونه میشد باهاش خرید الان اینقدر وضعیتمون خرابه که نمی تونیم حتی یه جایی رو اجاره کنیم یکماه دیگه هم باید بلند شیم... این اوضاعیه که برای ما درست کردید لعنت به تک تک شما بی وجوداااا
💬 پاسخ
علیرضا علی کرمیان در پاسخ به سعید قضائی: برادرگرامی مسئولین اگرمسئولیت حالیشان بود،این مواردرا درک می کردندقبول بفرماییدنمی فهمند فکروذکرشان جیب بی انتهای خودشان است نه من وشما
💬 پاسخ
محمد حسین فرجامی : چطوره دیروز 22288 بود امروز22283 برعکس کارمیکنه
💬 پاسخ
مسعود علی زاده : لطفا کازار https://www.karzar.net/86976 را جهت آینده وطنمان امضا کنید
💬 پاسخ
محمد حسین فرجامی : تف به شرف تکتکتون تاکی خیانت تاکی شاخص سازی الکی دردبیدرمون بگیرید
💬 پاسخ
ناصر سعیدی : سلام عزیزان.حس مسئولیت اجتماعی و وظیفه شناسی بزرگترین فضیلت برای یک شهروند است.بعضی از مسائل از جنبه محلی خارج هستن و جنبه ملی و فراملی دارند مثل مسائل زیست محیطی که با جان انسان ها و سایر موجوات سر و کار دارند.چنین مسائلی در سطح کلان تاثیر گذار هستند پس نگوییم فلان مساله به فلان شهر مربوط هست و به من چه!همه مسئول باشیم و مشارکت کنیم.آلودگی با سرب بلای جان مردم شده لینک زیر با موضوع سرب و سرطان مطالعه کنید و ضمن امضا، نشر دهید. https://www.karzar.net/86021
💬 پاسخ
هاجرجوادی کیا : سلام من یه صدداشتم گذاشتم این بورس باختمش گفتم شایدبتونم تویه منطقه خوش اب وهواخونه رهن کنم ولی نصفشو باختم وحالا من موندمو یک شهرالوده که نفسمو بشماره انداخته وپولی که دیگه ارزش ندارد لطفا الودگی هوازرین شهر روامضاکنید شاید الودگی کم شه بتونم همین جازندگی کنم
💬 پاسخ
سامان صارمی : ما به کارزار شما رای دادیم شما هم به کارزار ما رای بدین لطفا 🙏🙏🙏🙏https://www.karzar.net/84574
💬 پاسخ
فاطمه اخوان : حمایت شد گروه کوچکی هستیم نگران سلامتی شما برای حفظ سلامت غذایی خود و خانوادهایتان و کاهش هزینه های دارو و درمان بیماری های مرتبط باغذا، نیاز به چارچوب گذاری مسیول فنی و کنترل کیفی داریم . لطفا از کارزار 55829 و مسیولین فنی و کنترل کیفی حمایت کنید تاشاید باهم بتوانیم جلوی کارفرمای سودجو و مسیولین فنی و کنترل کیفی خاطی را بگیریم. https://www.karzar.net/55829
💬 پاسخ
علی صفا رفیعی : چی شده دیگه کسی اعتراض نداره یا وضعیت خوب شده
💬 پاسخ
محسن خوش نظر در پاسخ به علی صفا رفیعی: این کارزارها هیچ تاثیری ندارن. فقط برای بستن دهن مردمه.
💬 پاسخ
محمد جواد : سلام از کارزار شما حمایت کردیم از کارزار https://www.karzar.net/48066حمایت کنید
💬 پاسخ
امراله رحمانیان : کارزار محترم چقدر گرفتی که امظاها رو درست ثبت نکنی چطور شد که شماهم عین بورس یهو از بیست یکهزار به بعد دارید عین بورس درجا می‌زنید واقعا آدم شرم داره که درچنین کشوری داره زندگی میکنه
💬 پاسخ
سعید طلاچی : سلام : با امیدواری و حمایت سهامداران حقیقی در بورس تهران و به ثبت رسیدن این کارزار در دبیرخانه دفاتر عالی ترین مقام های مسئول کشور تقاضای تحقیق، بررسی حساب های مالی شرکت های بورسی بویژه نماد شرکت هایی که درصد شناوری سهام بسیار کمی دارند و یا این درصد سهام شناوری این شرکت ها صفر می باشد، تقاضا داریم مورد توجه، عنایت حسابرسان قرار گیرد که تاکنون این شرکت ها به چه میزان سهامداران حقیقی که سهام این شرکت ها را خریداری نموده اند از سودهای مالی فعالیت هایشان در سنوات گذشته سهیم نموده اند. بطور حتم و یقین آشکار خواهد شد که سهامداران حقیقی خود را فقط در زیان های احتمالی خود سهیم و در مقابل از منفعت، سودهایی که در جهت توسعه، رونق شرکت هایشان عایدشان شده است، هیچ درصدی به سهامداران حقیقی اختصاص پیدا نکرده است. در طول ثبت شرکت هایشان در بورس تهران بارها از محل سود انباشته، تجدید ارزیابی دارایی ها و..... اقدام به افزایش سرمایه شرکت ها نموده اند که نشان دهنده سودآوری این شرکت ها در سنوات گذشته بوده است و متأسفانه نه تنها از این منفعت ها سهامداران حقیقی را بهره مند ننموده اند که اصل سرمایه ایشان را با درصد بسیار زیادی نیز به نفع خود تصاحب نموده اند. قطعا این نحوه رفتار شرکت ها که نه تنها از سرمایه سهامداران حقیقی در جهت توسعه، فعالیت خود بهره می برند و اصل سرمایه آنها را نیز با خاک یکسان می نمایند نمونه بارز ظلم، بی عدالتی در حق سهامدار حقیقی می باشد و مطمئنأ با توجه به از دست رفتن اعتماد مردم در بحث سرمایه گذاری در بورس تهران ، فرآیند رشد تولید داخلی و اقتصاد کشور همانگونه که در حال شاهد ضعف های بسیاری در این زمینه هستیم، مشکلات عدیده، فراوانی را به مرور با آن روبرو خواهیم شد. لذا استدعا داریم از مسئولان، مدیران، دست اندر کاران دلسوز کشور بویژه مقام محترم بالاترین مقام کشور بطور خاص، ویژه رسیدگی، پیگیری فرمایند. با احترام و تشکر لطفأ کارزار مرتبط با موضوع این کارزار را با لینک زیر حمایت فرمایید. https://www.karzar.net/79325
💬 پاسخ
سعید طلاچی : نويسندگان گرامی تقاضای حمایت از کارزار سلام :احترامأ خواهشمندم که کارزار مرتبط با موضوع این کارزار که لینک آن در ذیل تقدیم شده است را با ثبت امضای خود حمایت فرمایید. سپاس بیکران https://www.karzar.net/79325
💬 پاسخ
سعید طلاچی : سلام احترامأ کارزار مرتبط با موضوع این کارزار که لینک آن تقدیم حضورتان می شود را با ثبت امضای خود حمایت فرمایید. تشکر فراوان https://www.karzar.net/79325
💬 پاسخ
کیانوش صمیمی پور : سلام دوستان لطفا هرکسی امضا میکنه اطلاع رسانی هم بکنه تا تعداد امضاها به حدنصاب برسه
💬 پاسخ
علی کرمیان : لطفاً کارزارهارادرسایتهای مختلف ودرمعرض دیدهمگان قراربدهید تاامضا بکنند، خیلی هااصلاً نمی دانندچنین کارزارهایی وجود دارد
💬 پاسخ
علی رسولی : تمام تخلفات سازمان بورس و عاملین به صورت واضح اشکار و مشخص است. و این تخلفات جز بی اعتمادی به نظام و پرچمداران حکومت شامل چیز دیگری نیست. باید ریشه ای افراد سودجو را خشکاند
💬 پاسخ
محمد کوه جانی : لعنت خدا و تمام عالم هستی بر تمام شوراهای رقابتی دلال پرست مثل شورای رقابت و رانت خواران و ....
💬 پاسخ
ندا ایزدی : مجلس انقلابی چرا ساکت هستند؟ چرا وزیر اقتصاد استیضاح نمیشه؟ مجلس انقلابی خوابی یا خودتو به خواب زدی؟ ماهی ۱۰۰میلیون حقوق میگیری که ساکت باشی و تو مجلس چُرت بزنی؟
💬 پاسخ
امیدرضا فرجامی : #همه باهم نه به عشقی
💬 پاسخ
محمد حسین فرجامی : تف به شرافت نداشته مسیولین ریاکار که حف عملشون 180 درجه باهم فرق داره
💬 پاسخ
احمد ستایش : تف به شرف مسئولین دزد که تو این شرایط بد اقتصادی جیب مردم را خالی نیکنند ننگ بر شما
💬 پاسخ
سیاوش سیاوشی : ما سرمایمون رو وارد بازار کردیم که تو سال رونق و حمایت از صنعت هم از صنایع حمایت کنیم و شرکتها بتونن پیشرفت کنن و هم خودمون مقداری سود کنیم ولی انگاری تصمیم دولت رو ما برعکس گرفتیم نه از صنعت حمایت شد و نه توسعه انجام گرفت خلاصه دستتون درد نکنه تو هر کاری ورود میکنید گند میزنید بجایه حل مساله همش صورت مساله رو پاک میکنن تا کی میخواهید ادامه دهید اقیانوس هم باشه همیشه ازش برداشت کنید خشک میشه
💬 پاسخ
محمد عادلی : اقای علی حاتمی و بیش از بیست هزار امضا کنندگان کارزار از حق خود دفاع نمودند . ظلم پایدار نمی ماند از سال ۹۹ چه اندازه باید حق و حقوق سهامدار خرد پایمال شود در سالی که رهبر معظم سال رشد تولید و مهار تورم نامیده اند با دستکاری محرز در بازار سرمایه مانع رشد تولید و ایجاد تورم میشود و شرکتهای تولیدی از رمق و رونق باز می مانند لطفا به خواسته های سهامدار خرد توجه شود .//
💬 پاسخ
محمد حسین فرجامی : فقط دوباره تجمع اعتراض گسترده میخواد
💬 پاسخ
امیدرضا فرجامی در پاسخ به محمد حسین فرجامی: من خواهم آمد اما کسی نیست اما بهترین کار خارج شدن از بورسه و کار خودمونو کنیم ولش کنیم درست نمیشه
💬 پاسخ
محمد کوه جانی : متاسفانه، خلایق هر چه لایق، تا مشکل عقلی ما، سهامدادان حل نشه، این افراد به ما رحم نمی کنند. الان چند وقته همین کارزار رو ۳۰ هزار نفر، حاضر نشده اند که امضا کنند. توقعی نیست از این گروگانگیران سرمایه. متاسفانه بازار بورس ما شده محل نوسانگیری خاندوزی و دوستان شورای رقابت و ....
💬 پاسخ
محسن حمیدی نیک : اقای عشقی شما خیلی بی نظیری!!هر جای دنیا اگر ۲۰۰ نفر کارزار برکناری مسئولی رو امضا کنن خود اون مسئول استعفا میده،شما با ۲۰ هزار امضا علیه خودت از سهامداری که حقوقت از کارمزد معاملاتش تامین میشه شکایت میکنی!!!! واقعا که با وجود امثال شما فاتحه انقلابی که خون ها در راهش ریخته شده رو باید خوند...
💬 پاسخ
سیاوش راسخی : #ما-همه-علی-حاتمی-هستیم
💬 پاسخ
مهدی .ق : عشقی و اربابانش عملا جلوی رشد سهم ها رو گرفتند و این جنایت نابخشودنی در قبال کارگران و افراد بی بضاعت هست که اندوخته خود رو صرفا برای عقب نماندن از تورم افسار گسیخته ایران وارد بورس کرده اند
💬 پاسخ
علی آرنگ پور : یه مدت تیم قبلی به نفع خود و اطرافیان ، سهامدار خرد را نابود کرد و حالا نوبت این تیم هست و بعدا نوبت تیم اقتصادی بعدی ، اینها نه وجدان دارند نخ خدا را می شناسند و نه روز قیامت ، فقط پول می شناسند و با نردبان امسالی مثل من ، بالا بروند، مگر کسی پیدا میشه اینها را مجازات کنند
💬 پاسخ
جواد مقدم : امروز یک رکورد برای بی مسئولیتی برای سازمان بورس است امروز 500 روز است سازمان بورس بدون دلیل و به بهانه پرداخت سود سهام عدالت استانی را بسته است و برای رئیس سازمان بورس سهامداران بورسی که این سهام را خریده اند و سرمایه شان بلوکه شده است کوچکترین اهمیتی ندارند ای کاش رئیس فعلی بورس برکنار شود و فرد دیگری که منافع سهامداران برایش مهم باشد جانشینش شود
💬 پاسخ
کیانوش صمیمی پور : سلام خیلی جالبه که سازمان بورس بیشراز چهار سال است مشغول سوزاندن سرمایه افراد حقیقی است ولی هنوز هیچ مقام و مسئولی برای رفع این مشکل عظیم و عجیب و غریب کاری انجام نداده است.
💬 پاسخ
سید محسن جلال غفاری : لطفا با ثبت امضا کمک در احقاق حق سهامداران بفرمایید.
💬 پاسخ
علی عبدالحمیدی : مگر سازمان بورس نباید مدافع حقوق سهامدار باشه پس کجاست شفاف سازی کجاست پاسخگویی چرا بازار نباید کارا باشه و عده ای به اطلاعات نهانی دسترسی داشته باشن و حق را ناحق بکنن .آیا به خدا و روز جزا ایمان دارید؟ چرا مردم و سرمایه اشون را به سخره گرفتید. ؟ به کدامین جرم با مردم ایران اینگونه برخورد می کنید؟
💬 پاسخ
جابر راستی : مسئول بی لیاقت باید برکنار شود لعنت بر عشقی و خاندوزی
💬 پاسخ
نیما کمالی : درخواست ما عزل مجید عشقی است . مدیری که بیاد در رسانه و جلوی چشم تمام سهامداران و اهالی بازار سرمایه با پوز خند بگه عده ای از دوستان سیو سود کردند بدرد بازار سرمایه نمیخوره . مدیری که با اقوام خود (کارگزاری مفید) تبانی کند بدرد ریاست بازار سرمایه و بورس نمیخورد. مدیری که هیچ حرکتی را برای ایجاد اطمینان جهت سرمایه گذاری از خود ندارد بدرد نمیخورد. درخواست ما #عزل_مجید_عشقی است .
💬 پاسخ
علی صفا رفیعی : یه کم شرم کنید مسئولین اگه به جای ورود به بازار سرمایه مردم پولشون رو به ارز تبدیل میکردم چه اتفاقی میفتاد چرا قدردان سرمایه گذار نیستین فقط برکناری وزیر اقتصاد
💬 پاسخ
بهرام محمودی تهرانی : سود شرکتها که حق سهامداران است برمیدارند . نوسان از سهامداران خرد میگیرند که آخرش بگویند از بانک مرکزی استقراض نکردیم!! از اون بدتر نشت اطلاعات به دوستان و عزیزان و از ما بهتران هست که آنها هم بی نصیب نمانند. تیم مدیریت بورس اگر درستکار باشد باید کناره گیری کند وگرنه همدست این جریان است.
💬 پاسخ
ابراهیم حیدری : لعنت برحرام خور بورس،لعنت بر مسول بی لیاقت بورس،لعنت مسولیت نفهم
💬 پاسخ
حمید نورمحمدی : سر منشا مشکلات خود خاندوزیه.چرا استعفا نمیدی؟؟؟؟
💬 پاسخ
توفیق غابشی : متاسفانه مشارکت کم هست همت کنید اگر ترتیب اثر داده نشود کارزار تشکیل بدهید برای برکناری خاندوزی
💬 پاسخ
افشین عباسی : باسلام بازارسازی و در اختیار گذاشتن اطلاعات مهم اقتصادی محرمانه توسط سازمان بورس به اشخاص حقوقی و حقیقی خاص باعث ضرر سهامداران جز شده و حقوق ما ضایع شده است . عجیبه دستگاههای نظارتی هیچ عکس‌العملی نشان نداده و موضوع به این مهمی را پیگیری نمی‌کنند. مجلس و قوه قضائیه که پیگیر عدالت و اجرای قانون هستند کاری تاکنون انجام ندادن . باعث تأسف است.
💬 پاسخ
ابوالفضل محمودی : از یک سرمایه ۶۰۰ میلیونی ۲۵۰ میلیون اصلاح در چند روز طبیعیه ؟ اگه هست که هیچ اگه نیست به کجا شکایت ببریم
💬 پاسخ
شهراد شانه چی : با توجه به تخلف محرز تیم اقتصادی دولت و نص صریح قانون در خصوص اخلال در نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران خواستار دخالت مدعی العموم در این مورد هستیم .
💬 پاسخ
نمایش نظر های بیشتر

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


ثبت رسمی در دبیرخانه

نامه تأیید امضاهای این کارزار جهت ثبت و پیگیری صادر شد.

بازتاب در جهان اقتصاد:

رئیس سازمان بورس را برکنار کنید!

روزنامه تعادل

بازتاب در روزنامه اقتصادی تعادل:

ریزش بورس با پتروشیمی‌ها

روزنامه دنیای اقتصاد

بازتاب در خبرگزاری دنیای اقتصاد:

عقب‌نشینی از سنگر اطمینان

انتشار پوستر دعوت به امضا در اینستاگرام

انتشار پوستر در اینستاگرام

با توجه به اهمیت این کارزار پوستر آن در اینستاگرام منتشر شد.

مشاهده پست دانلود پوستر

ارسال برای رسانه‌ها

با استقبال ۵ هزار نفری، خبر این کارزار مهم برای رسانه‌ها ارسال شد

تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: