وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی
جناب آقای دکتر میدری
با سلام و احترام؛
به استحضار میرساند کارگران تخلیه و بارگیری بندر امام خمینی(ره) به دلیل ماهیت خاص شغل خود، تابع کارکرد روزانه و نوبتبندی عملیاتی بوده و ارسال لیست بیمه آنان از سوی پیمانکاران، صرفاً بر اساس تعداد روزهای کارکرد در هر ماه انجام میپذیرد.
با عنایت به اینکه شغل تخلیه و بارگیری از مشاغل سخت، زیانآور و پرخطر محسوب میگردد و این کارگران در شرایط دشوار کاری، آبوهوایی و عملیاتی مشغول به فعالیت میباشند، عدم استمرار کامل سوابق بیمهای در طول سال، موجب تضییع حقوق قانونی آنان و ایجاد خلل در بهرهمندی از خدمات درمانی، حمایتهای بیمهای، مزایای ازکارافتادگی و بازنشستگی خواهد شد.
لذا خواهشمند است دستور فرمایید موضوع در دستور بررسی و اقدام مقتضی قرار گرفته و ترتیبی اتخاذ گردد تا سوابق بیمهای کارگران تخلیه و بارگیری بندر امام خمینی(ره) برای تمام ایام سال محاسبه و برقرار گردد.
همچنین با توجه به وضعیت معیشتی این قشر زحمتکش، سازوکاری پیشبینی شود تا سهم پرداختی کارگران به حداقل ممکن کاهش یافته و امکان بهرهمندی مستمر آنان از مزایای درمانی، بیمهای، ازکارافتادگی و بازنشستگی فراهم گردد.
پیشاپیش از حسن توجه، مساعدت و حمایت حضرتعالی از جامعه کارگری کمال تشکر و قدردانی را داریم.
با تقدیم احترام؛
نعمتالله محمدی - دبیر انجمن صنفی کارگران تخلیه و بارگیری بندر امام خمینی(ره)

بحث و گفتگو