⚠️ زمان این کارزار به پایان رسیده است. می‌توانید کارزارهای زیر را حمایت و امضا کنید:

◻️ درخواست تعریض و اصلاح و ایمن‌سازی جاده اهواز-خرمشهر
◻️ درخواست رفع نواقص و مشکلات امتحانات نهایی و کنکور سراسری
◻️ درخواست ممنوعیت فروش تور ماهیگیری جهت جلوگیری از صید غیرمجاز و بی‌رویه و انقراض ماهیان بومی ایران

درخواست انتصاب رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست از پرسنل سازمان

#سازمان_حفاظت_محیط_زیست

درخواست انتصاب رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست از پرسنل سازمان

جناب آقای دکتر رئیسی
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران 

با سلام و تحیات
همانطور که مستحضرید بیش از نیم قرن از تأسیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست و ۴۳ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد. سازمان حفاظت محیط‌ زیست در راه حفاظت از انفال و مواهب الهی ۱۵۰ شهید به این نظام مقدس تقدیم نموده است. پرواضح است سازمان حفاظت محیط‌ زیست در نیم قرن گذشته به درجه‌ای از بلوغ و توانایی علمی، تخصصی و معنوی رسیده که در راستای جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی و با تأسی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی انتظار می‌رود بعد از ۴۰ سال برای اولین بار از بین ۷۰۰۰ پرسنل این سازمان رئیس آن انتخاب و منصوب شود. این مطالبه بحق پرسنل متعهد سازمان حفاظت محیط زیست کشور از رئیس جمهور انقلابی و مردمی کشورمان است.
دلایل این پیشنهاد عبارتند از:
۱- سازمان حفاظت محیط‌ زیست یک دستگاه تخصصی و حاکمیتی است و در ۴۰ سال گذشته انتصاب روسای خارج از بدنه سازمان حفاظت محیط‌ زیست موجب تولید حاشیه‌ها و هزینه‌های فراوان برای کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است و این حاشیه‌ها در ادوار مذکور باعث شده این سازمان تخصصی از انجام درست وظایف خطیر خود بازماند.
۲- حدود ۷۰۰۰ پرسنل سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور این انتظار بحق را دارند که در دهه پنجم پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران یک نفر از بدنه این سازمان به‌عنوان رئیس انتصاب شود تا انگیزه و امید و شوق انجام کار به سازمان بی رمق برگردد و بتوان محیط‌زیست ایران اسلامی که میراث فرزندان ما است را به درستی مدیریت و برای آیندگان حفاظت نمود.
۳- اعتماد به پرسنل این سازمان حاکمیتی موجب احترام به جامعه محیط‌ زیست کشور، خوشحالی فعالان و دوستداران محیط‌ زیست و مردم است و برگ زرینی برای دولت انقلابی و مردمی خواهد بود. دولتی که رسالت آن انجام کارهای بر زمین مانده و راه‌های نرفته با روحیه جهادی و انقلابی است.
آسیب‌شناسی انجام‌شده در چهار دهه گذشته نشان می دهد که انتخاب روسای سازمان حفاظت محیط‌ زیست بیرون از مجموعه علاوه بر ایجاد یک وقفه دوساله برای شناخت ایشان از وظایف سازمان، موجب مشکلات ذیل بوده است:
الف: روسای منصوب‌شده در بدو ورود تعداد زیادی از دوستان خود را از بیرون سازمان به‌عنوان مدیران ارشد وارد سازمان نمودند که موجب به حاشیه راندن متخصصین و کارشناسان محیط‌ زیست گردید و همیشه حاشیه‌های مهم‌تر از متن گریبانگیر سازمان بوده است و عملاً نتوانسته به وظایف و مسئولیت‌های خود بپردازد و خروجی آن، بحران‌ها و ابرچالش‌های زیست‌محیطی کشور است.
ب: عدم واگذاری مسئولیت‌ها به پرسنل متخصص سازمان حفاظت محیط‌ زیست موجب بی‌انگیزگی کارکنان و متخصصین این حوزه گردیده است که علاوه بر داشتن مدارج علمی از بهترین مراکز دانشگاهی ایران و جهان؛ تجارب گرانبها و کم نظیری در بخش‌های مختلف محیط‌زیست کشور دارند. مع‌الاسف در ادوار گذشته مدیران ارشد سازمان حتی به اندازه انگشتان یک دست از بدنه محیط‌زیست نبوده‌اند.
پ: عدم توجه به شغل محیط بانی و محیطبانان که حدود نیمی از جمعیت سازمان حفاظت محیط زیست (۳۰۰۰ نفر) را این نیروهای جان برکف تشکیل می‌دهند؛ موجب شده است که آسیب های جدی و جبران ناپذیری به این قشر زحمتکش وارد گردد، تشکل‌های مردم‌نهاد، فعالان محیط‌زیست و پرسنل محیط‌ زیست اعتقاد دارند کسانی می‌توانند بار مسئولیت سازمان حفاظت محیط‌ زیست را عهده‌دار شوند که درد و رنج محیطبانی را لمس کرده باشند.
ت: سازمان دچار یک عقب‌ماندگی تاریخی است که عدم توانایی در پیاده‌سازی وظایف حاکمیتی ونظارتی و عدم توجه به اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست و عدم پیگیری سند تحول دولت مردمی نمونه‌هایی در سنوات اخیر است که خروجی این بی‌توجهی بروز ابرچالش‌های زیست‌محیطی در کشور (آلودگی هوا، گرد و غبار، آب و خشکسالی و پسماند) بوده است.
ما اعتقاد راسخ داریم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست باید شاخص ها و ویژگی‌های ذیل را داشته باشد:
- داشتن تقوا و التزام عملی به مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اصل ولایت فقیه
- برخورداری از سلامت و صلابت نفس و پاکدستی
- تسلط علمی بر موضوعات مختلف محیط زیست (نه صرفاً یک رشته تحصیلی خاص) به‌عنوان یک علم میان رشته‌ای
- درک صحیح و استراتژیک از نیازهای اقتصادی کشور و توانایی پیوند آن با رکن حیاتی توسعه متوازن
- شناخت ظرفیت‌های بین‌المللی سازمان در ایجاد تعاملات اقتصادی، سیاسی و زیست‌محیطی با کشورهای منطقه و جهان
- تسلط بر حقوق داخلی و بین‌المللی محیط زیست
- تجربه و دانش ایجاد تعامل میان دستگاه‌های اجرایی موثر بر محیط زیست
- مقبولیت و خوشنامی در میان پرسنل سازمان حفاظت محیط زیست کشور
تجربه کار اجرایی و کارشناسی و مدیریتی در سطوح مختلف سازمان حفاظت محیط زیست 
جناب آقای دکتر رئیسی؛ رئیس جمهور مردمی و انقلابی:
اکنون افتخار یک فرصت تاریخی در پیش روی حضرت‌عالی فراهم شده است و برای اولین بار در تاریخ محیط‌ زیست ایران اسلامی با یک تصمیم انقلابی و کارشناسی به حرمت ۱۵۰ شهید گرانقدر محیط‌بان و ندای ۷۰۰۰ نفر پرسنل زحمتکش محیط زیست کشور لبیک گویید و شخصی را از پرسنل محیط‌ زیست به‌عنوان رئیس سازمان منصوب فرمایید.
مزید استحضار با توجه به درخواست انتخاب رئیس سازمان از درون مجموعه در صورت ضرورت به تعداد لازم افراد شایسته با ویژگی‌های مذکور در بین پرسنل سازمان حفاظت محیط زیست کشور وجود دارد که به حضورتان معرفی می‌گردند.

با احترام و آرزوی توفیق الهی

زمان این کارزار به پایان رسیده است.

جهت اطلاع از نتیجه این کارزار و خبرهای مربوط به آن به کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام کارزار مراجعه نمایید.

امضاکنندگان: 2058 نفر

  • جلیل بادام فیروز

  • مرجان شاکری

  • گل آفرین زارع

  • حمید جمشیدی

  • بهمن رئیسی

  • محسن جعفری نژاد

  • حممید راحتی

  • سید اسدالله هاشمی

  • علی فرزام

  • علی گراوند

  • امیر آرین نژاد

  • علیرضا سید قریشی

  • شهاب الدین منتظمی

  • رضا شاه محمدی

  • فرناز حسنی

  • منوچهر قدرتی

  • علیرضا تاج پور

  • یوسف زارع وناجمی

  • مجتبی محسنی

  • یاسر باقری کلگداری

  • مختار بشارت

  • ایمان عدلو

  • امید بابایی

  • صالح صمیمی

  • عین اله گل پیر

  • مهرو ماهر

  • علی عالی

  • حسین محمدی

  • سیدرضا بشیری

  • سیدمحمد میرمظفری

بحث و گفتگو

محسن احمدی : 👏https://www.karzar.net/53841👏پویش مردمی حمایت از تالابهای کرمانشاه
💬 پاسخ
ابوالقاسم دانشور : ریاست سازمان از بدنه سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شود
💬 پاسخ
ک خوشیان : از دوستانی که این نظر را می خوانند تقاضا دارم از کارزار(( لغو امتیاز تأهل و فرزندآوری در آزمون های استخدامی )) برای اجرای عدالت استخدامی و شایسته سالاری از جوانان جویای کار حمایت کنید. تمنا دارم کمکمان کنید. https://www.karzar.net/51109
💬 پاسخ
محمد رضا فاطمی : به نام خدا با سلام اصلاحات لازمه در وزارت زیستگاه کشوری ) ارتقای این سازمان و افزایش گستره اجرایی آن )انتقال مکانی آن به نقاط مرکزی کسور( قم، اراک یا اصفهان و ...) ۳) جذب ورزیده ترین نیروها ( فیزیکی ، ذهنی و .‌.. )
💬 پاسخ
محسن احمدی : https://www.karzar.net/53841 《پویش مردمی حمایت از تالابهای کرمانشاه》
💬 پاسخ
حسین شعبانی : سلام درپای درخت محیط زیست بس خونهای پاک ریخته شده و بر سنگ فرش کوه و صخره هایش نقش بسته است مفت حفظ نشده تا مفت از دستش بدهیم از خدا بخاطر خون شهدای محیط زیست بترسید که بد گریبانتان را می گیرد
💬 پاسخ
ایرج خادمی : سلام اینجانب ایرج خادمی باافتخاراعلام میدارم رئیس ستاد انتخاباتی هرخانه یک ستاد وستادویژه جناب آقای دکتر رئیسی دراستان لرستان بوده ام ود آینده نیز باافتخاردر ستاد آقای دکترانجام وظیفه مینمایم لهذاازجناب آقای دکتر تقاضا دارم که از پیکره خودسازمانمحیط زیست ریاست آن سازمان قرار دهند
💬 پاسخ
رضا آهنگر : لطفا از کارزار «درخواست افزایش سرعت و کیفیت اینترنت کشور با شکستن انحصار مخابرات» حمایت کنید ✅ 🔸 لینک کارزار : (https://karzar.net/22440) لطفا 5 ثانیه وقت بذارید و امضا کنید ✍ حتما برای دوستان و آشنایان هم ارسال کنید 🙏 امضا کردنش ضرری نداره اما میتونه مفید باشه✌️ ‌بیشتر از 14,000 نفر از این کارزار حمایت کردن‼️ امضا بیشتر = پیگیری سریعتر = نتیجه بهتر🎯
💬 پاسخ
سیدحسین سیدحسینی : رییس فعلی سازمان تمام ویژگی ها را دارند، دست از بهر و حسادت بردارید
💬 پاسخ

اخبار مرتبط با این کارزار



اگر شما خبر تازه‌ای دارید لطفا لینک خبر رسمی آن را از طریق کلید فوق ثبت نمایید.


ثبت رسمی در دبیرخانه

نامه تأیید امضاهای این کارزار جهت ثبت و پیگیری صادر شد.

تأیید کارزار جهت انتشار

این کارزار در چهارچوب قوانین پلتفرم کارزار تأیید و منتشر شد.



این کارزارها را هم حمایت کنید: