معاون محترم رئیسجمهور
رئیس محترم سازمان اداری و استخدامی کشور
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
موضوع: رفع تبعیض افزایش حقوق سالانه همکاران قانون خدمات کشوری و تابع قانون کار
با سلام
احتراما، همانگونه که مستحضرید، در دستگاههای اجرایی سراسر کشور چندین حالت استخدامی در دو قالب قانون خدمات کشوری و تابع قانون کار همواره در حال انجام وظیفه میباشند.
لذا از آنجا که در قانون اساسی رفع تبعیض از وظایف مسئولان کشور است و از طرفی افزایش حقوق به موجب قانون برنامه هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ماده ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، دولت موظف به افزایش حقوق کلیه کارکنان شاغل و بازنشسته از ابتدای هر سال متناسب با نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گردیده است و از طرفی در سال جاری همکاران تابع قانون کار دستگاههای اجرایی حدود ۶۰ درصد افزایش و متأسفانه همکاران خدمات کشوری حدود ۲۲ درصد افزایش داشتهاند (در یک اتاق این اختلاف مشهود است) و این باعث اختلاف اقتصادی و سپس اجتماعی در پرداخت ماهانه در زمان شاغل بودن و سپس اختلاف فاحش در حقوق بازنشستگی دو همکار در یک اتاق با دانش و سطح اداری یکسان میشود (حتی آبدارچی و کارشناس قانون کار از مدیرکل خدمات کشوری که با آزمون استخدام شده بیشتر دریافت میکنند). لذا خواهشمند است برابر پیشنهاد زیر دستور فرمایید اقدام گردد:
الف: لایحهای یا طرحی توسط دولت یا مجلس با موضوع اصلاح نرخ افزایش همکاران خدمات کشوری به میزان اختلاف مبلغ با همکاران تابع قانون کار تصویب گردد.
ب: این اختلاف به امتیازی ریالی محاسبه و در قالب فوقالعاده خاص در ردیف حقوق ثابت لحاظ یا در حقوق بازنشستگی محاسبه گردد.
انشاءالله با تدبیر و مدیریت، شرایط این تبعیض و اختلاف رفع تا در اتحاد، برادری، برابری، اقتصاد خانواده و معیشت مردم اختلالی وارد نگردد و از سال آتی این افزایش سالانه به میزان یکسان تعیین گردد.
با تشکر و دعای خیر
جمعی از همکاران مدیریت خدمات کشوری دستگاههای اجرایی
رونوشت:
- ریاست محترم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی جهت استحضار و دستور طرح در صحن مجلس.
- نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی جهت دستور و پیگیری موضوع برای رفع تبعیض.

بحث و گفتگو