ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران،
استاندار محترم فارس،
مدیریت ستاد بحران استان فارس،
مدیرکل منابع طبیعی استان فارس،
فرماندار محترم شیراز،
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی؛ دکتر قادری، دکتر عزیزی، دکتر نجابت و سایر مسئولان ذیربط
با سلام،
احتراما به اطلاع میرساند هماکنون دشت بکک و جنگلهای ارزشمند کوهمره سرخی در آتشسوزی گستردهای قرار گرفتهاند و سرعت گسترش شعلهها بهگونهای است که بخش عمدهای از این سرمایههای زیستمحیطی کشور در معرض نابودی کامل قرار دارد. این جنگلها به عنوان ریه شهر شیراز و اطراف آن، همواره نقشی حیاتی در اکوسیستم منطقه ایفا میکنند.
تلفات قابل توجه گونههای جانوری و آسیب جدی به زندگی عشایر و خانوادههایی که در این منطقه سکونت دارند، ضرورت تسریع در اقدامات فوری را دوچندان کرده است. ابعاد گسترده آتشسوزی و شرایط دشوار دسترسی، نیازمند اعزام بالگرد و نیروهای تخصصی جهت مهار حریق است.
لذا ما امضاکنندگان این کارزار از همه مسئولین ذیربط تقاضا داریم ضمن بسیج امکانات استان و کشور، نسبت به اعزام نیروها و تجهیزات لازم به منطقه هرچه سریعتر اقدام فرمایید تا از وقوع خسارات جبرانناپذیر زیستمحیطی و انسانی پیشگیری شود.
با سپاس

بحث و گفتگو